Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmisen suosio mitataan facebook -kaverian määrällä ja twitterin/instagramin seuraajilla.

Vierailija
10.01.2017 |

Mitä enemmän kavereita ja seuraajia, sitä enemmän saat tykkäyksiä ja suosionosoituksia. Näin se on luonnon laki, jota ei voi muuttaa. Mitä enemmän sinut tunnetaan, sen enemmän sinusta pidetään.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on maksimimäärä 5000 facebook kaveria, tuskin olet tavannut heitä kaikkia

Vierailija
2/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen suosio mitataan sitten, kun hän joutuu onnettomuuteen tai sairastuu vakavasti. Noissa tilanteissa kaverit tuntuvat useimmilta katoavan vaikka olisi satoja ja vain pari jää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla niiden ajatuksia, jotka hankkivat sadoittain kavereita facebookiin. Miksi teette niin, työn, verkostoitumisen, itsetunnon kohottamisen vai minkä takia? Ihan vilpittömästi kysyn, en piruillakseni.

Vierailija
4/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla niiden ajatuksia, jotka hankkivat sadoittain kavereita facebookiin. Miksi teette niin, työn, verkostoitumisen, itsetunnon kohottamisen vai minkä takia? Ihan vilpittömästi kysyn, en piruillakseni.

Moni on ollut facebookissa yli 10 vuotta. Siihen aikaan mahtuu monenlaista. Teininä voi haalia satoja kavereita ihan vaan huvikseen, sitten voi olla joku vaihe että tekee jonkun julkisemman duunin jonka kautta tulee lisää kavereita, ja lopulta nykyään vain työjuttujen kautta tapaamiaan ihmisiä. Siten voi saada esim. tuhat ja rapiat kaveria. Sitten jos alkaa olla kolmea ja viittä tonnia, niin siihen tarvii jo vähän isompaa tyrkkyilyä.

Vierailija
5/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vanhanaikainen.

Vierailija
6/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa kulissi kavereita..

Vierailija
7/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutama sata seuraajaa Twitterissä, ei hajuakaan, että keitä 99% niistä oikein on. Eli oon tooosi suosittu, not. Logiikkasi ontuu.

Vierailija
8/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että nillä joilla on paljon fb-kavereita, ei tykkääjämäärät kuitenkaan mene samassa suhteessa. Eli postaukset ei näy kaikille kavereille, menee jonkun suppeamman kaverilistan perusteella tms.

Vierailija
9/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen heistä on ihminen, jonka olen tavannut. Useimmat monta kertaa, esim. työ- tai opiskelukavereita. Haluan pitää heihin yhteyttä ja seurailen mielelläni heidän kuulumisiaan.

Vierailija
10/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole FB:ssa, en instassa, en minkään sortin twittereissä tai tindereissä, mitä ne nyt onkaan. Olen ihan epäsuosittu nobody, yhyhyhyyy!!! Mut sori hei, en nyt ehdi parkua täällä kauempaa, kun oon menossa kavereiden kanssa ulos.

Vierailija
11/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa kukaan ei ottaisi somekanavia tuolta kantilta. Itse en edes ole muissa systeemeissä kuin facessa, ja olen laittanut kaverilistat ja lähes kaiken salaiseksi, ja minimimäärän tietoa itsestäni. Mitäs se muille kuuluu, montako kaveria mulla on ja keitä he ovat. Olen tietenkin jo vanha kääkkä, viiskymppinen, mikä selittänee sen, etten halua elää somen kautta. Lähes kaikki kaverini ovat niitä, jotka tunnen muutenkin, plus pari työn tai harrasteen kautta tullutta tuttavuutta. Some on hyvä lisä sosiaaliseen elämään, sen kautta pysyy kärryillä vähän kaukaisempien sukulaisten ja kavereiden kuulumisista - mutta kyllä mun elämä on oikeasti ihan muualla kuin somessa. Ikävä kyllä tiedän henkilöitä, jotka todellakin elävät somen kautta, mittaavat suosiotaan, peilaavat itseään jatkuvasti kaikenkarvaisten testien kautta eivätkä koskaan kirjaudu palvelusta ulos. Monissa heistä on havaittavissa selvää ahdistusta.

Vierailija
12/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Facebookissa ja en ole ikinä lähettänyt kaveripyyntöjä. Silti kavereita on yli 300. Olenko suosittu?

Vierailija
13/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tykkäykset ja seuraajat yks p*skan hailee. Mulla on läheisiä ja rakkaita ihmisiä joihin tiedän voivani luottaa elämän käänteissä ja he tietävät että voivat muhun luottaa. Ei niin läheisellä kaverilla oli facessa paaaaljon kavereita ja seuraajia ties missä mutta eipä niitä kavereita sitten ollutkaan tukena ja apuna kun hänen elämäänsä tuli suuria vastoinkäymisiä.

Vierailija
14/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon piilottanut koko kaverilistan...

Vierailija
15/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa oikeita ystäviä. Nämä Face-hommat alkaa olla jo nähty.

Vierailija
16/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kiinnosta lainkaan onko ihmisellä 50 vai 500 kaveria tai seuraajaa.

Vierailija
17/17 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihmisen suosio mitataan facebook -kaverian määrällä ja twitterin/instagramin seuraajilla." - Jaahas, sitä sitten taidan olla yksi niistä, joiden suosion määrä on mittaamaton kun en ole kirjautuneena / - jäsenenä missään edellä mainitussa "suosionmittaus" - paikassa.

Toisaalta minulla ei ole toistaiseksi ollut tarvetta mitata omaa suosiotani. Tilanne saattaisi olla eri jos asettuisin ehdolle julkisissa ja yleisissä vaaleissa; tosin silloinkin suosioni laskettaisiin annettujen äänien perusteella.... Ei twiittien määrällä tai fb "tykkäysten" kautta,

Ja vaikka edustajan on syytä olla yhteydessä sidosryhmiinsä, niin itse arvostan niitä poliitikkoja enemmän, jotka eivät kuvittele voivansa päteä ja toimia jokaisessa konklaavissa, tai ota osaa jokaisen kissan ristiäiseen ja uutisvuotoon.    

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi