Äiti huitais remmillä, lapsi välittömästi huostaan
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin erikoista että yhdestä huitaisusta olisi huostaanotettu kahdeksi vuodeksi kun yleensä vaaditaan toistuvaa väkivaltaa ennen kuin huostaanottoa edes harkitaan. Ehkä muutakin taustalla, päihdeongelmaa?
Ei ole ihan uskottavaa että lähes 50 v äiti narkkaisi kannabista tai muuta. Mutta toki jos kukkaruukussa on väärä kasvi niin lapset lähtee huostaan välittömästi.
Tuossahan selitettiin vain tosiaan oikeuden ratkaisu tässä pahoinpitely asiassa ei avattu muita taustoja.
Mutta kyllä lapsen remmityskin riittää helposti pikaiseen huostaan ottoon.juu kyllä voidaan kiirellisesti huostaanottaa mutta että se jää voimaan kahdeksi vuodeksi?
No jos pokerilla kertoo viranomaisille, että kuvat (aiheuttamistaan) lapsen vammoista ovat manipuloituja, niin taatusti lapselle aletaan etsiä pitkäaikaista sijoituspaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 54 vuotias nainen ja ollessani lapsi, äitini hakkasi minua nahkavyöllä kasteltuani sänkyni öisin. Tätä jatkui vuosia. Ruumillinen kuritus oli sallittua lapsuudessani. Ei ollut sossuntätejä eikä lapsivaltuutettuja puuttumassa tilanteeseen. Tukistaminen ja vitsalla lyöminen sekä läimäytykset kuuluivat arkeen lapsuudessani. Onneksi nykyään tilanne on toisin.
Perusteliko äitisi jotenkin asiaa? Eihän lapset tahallaan vuodetta kastele. Tiedän kyllä että setänikin sai lapsena piiskaa samasta syystä.[/quote
Ei perustellut. Lapsuudessani tämä oli aivan normaalia toimintaa. Äitini ollessaan iäkäs, kysyin asiasta, hän kielsi kaiken. Väitti minun valehtelevan. Ei myöntänyt asiaa. Kuoli myöntämättä hakanneensa minua. Olen antanut anteeksi, toivon hänen katuneen valheitaan kuollessaan.
Koska huostaanotto on kestänyt noin pitkään, on päätöksen siitä tehnyt hallinto-oikeus, ei kukaan yksittäinen sossu.
Aika liioittelua ottaa huostaan kahdeksi VUODEKSI. Miksi ei isä voinut hoitaa tyttöä? Joutuuko aina toinenkin vanhemmista menettämään lapsensa jos toinen huitaisee vahingossa tai tahallaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen 54 vuotias nainen ja ollessani lapsi, äitini hakkasi minua nahkavyöllä kasteltuani sänkyni öisin. Tätä jatkui vuosia. Ruumillinen kuritus oli sallittua lapsuudessani. Ei ollut sossuntätejä eikä lapsivaltuutettuja puuttumassa tilanteeseen. Tukistaminen ja vitsalla lyöminen sekä läimäytykset kuuluivat arkeen lapsuudessani. Onneksi nykyään tilanne on toisin.
Millaiset hirviöt sinulla oli vanhempina?
Hakkaamista nahkavyöllä tuollaisesta "syystä", mihin ei lapsi mitenkään voi edes itse vaikuttaa?
En voi käsittää, millaisia elukoita tässä maailmassa on. Oksettavaa!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perusteliko äitisi jotenkin asiaa? Eihän lapset tahallaan vuodetta kastele. Tiedän kyllä että setänikin sai lapsena piiskaa samasta syystä.[/quote
Ei perustellut. Lapsuudessani tämä oli aivan normaalia toimintaa. Äitini ollessaan iäkäs, kysyin asiasta, hän kielsi kaiken. Väitti minun valehtelevan. Ei myöntänyt asiaa. Kuoli myöntämättä hakanneensa minua. Olen antanut anteeksi, toivon hänen katuneen valheitaan kuollessaan.Ei ollut normaalia toimintaa, turha selittää sillä. Omien vanhempienikaan perheessä ei ole tuollainen ollut hyväksyttyä missään tapauksessa. Hakata nyt omaa lastaan syystä, jolle lapsi ei voi mitään?
Vihaako joku omaa lastaan noin paljon?Fyysinen kuritus normaaleilla ihmisillä on ollut ns. koivuniemenherraa tai tukistusta tms, EI tuollaista sadistista toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska huostaanotto on kestänyt noin pitkään, on päätöksen siitä tehnyt hallinto-oikeus, ei kukaan yksittäinen sossu.
Perustelusi?
Vierailija kirjoitti:
Aika liioittelua ottaa huostaan kahdeksi VUODEKSI. Miksi ei isä voinut hoitaa tyttöä? Joutuuko aina toinenkin vanhemmista menettämään lapsensa jos toinen huitaisee vahingossa tai tahallaan.
Me emme tiedä tästä äidistä ja perheestä muuta kuin tuon uutisen verran. Uutisen mukaan heidän tulkintansa on, että kaikki oli vahinkoa ja lapsen omaa syytä, kuvatkin vammasta manipuloitu. Se kuulostaa oikeastaan vielä pahemmalta kuin pahoinpitely.
Ei ne sitten turhaan minua lapsena pelotelleet, että joudun kasvatuslaitokseen kun antoivat remmiä. Siihen aikaan huostaanotto nimittäin tarkoitti laitosta.
Suora lainaus uutisesta: " nainen kertomansa mukaan ilmoitti tytölle, että tämän tulee mennä heti kylmään suihkuun otsaan tulleen verisen haavan vuoksi."
Ymmärtääkö yksikään av-mamma, minkä vuoksi OTSASSA olevan haavan vuoksi pitää mennä kylmään suihkuun? Jos ymmärtää, selittäköön sen meille. Ei taida olla kylmä suihku kovin tavanomainen haavanhoitokeino.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaiset hirviöt sinulla oli vanhempina?
Hakkaamista nahkavyöllä tuollaisesta "syystä", mihin ei lapsi mitenkään voi edes itse vaikuttaa?En voi käsittää, millaisia elukoita tässä maailmassa on. Oksettavaa!!![/quote
Itse ajattelin kohtelun olevan normaalia siihen aikaan. Ajat olivat erilaiset. Ruumillinen kuritus kuului asiaan lapsuudessani. Asia, joka on jäänyt mieleeni, oli pelko äitiäni kohtaan, hän lannisti itsetuntoni haukkumalla ulkonäköäni sekä hän sanoi aina että mitään, mitä teen ei onnistu. Sitten myöhemmin hän ihmetteli, kun en ole saanut edes miestä itselleni. Ihmetteli aina, että miksi olen niin nynny ja miksi aliarvioin itseäni.
Eikö lapsella ollut tapahtumien aikaan kavereita kylässä, eikö nämä olisi voineet todistaa?
Eipä sillä ole väliä mikä on osapuolten välinen suhde ovatko sukulaisia vai samaa perhettä, tuollainen on aina pahoinpitely.
Se mikä tässä tuntuu väärältä on, että koko tytön on pitänyt mennä kylmään suihkuun. Siis tuohon otsaan ensiavuksi olisi riittänyt kun olisi painanut kylmää vihannespussia tai jotain sitä vasten, jotta otsa ei olisi turvonnut. Kokovartalo kylmäsuihku tuntuu väärältä.
Ei kerrota, että "lyönnin vuoksi", vaan "lyönnin jälkeen". Ei oikeusuutisessa kuulu eikä voi ottaa kantaa sosiaalitoimen päätöksiin, kun oikeudessa ei sosiaalitoimen ratkaisuja käsitellä.