Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei lapsia babyshowereihin? Onko normaalia?

Vierailija
10.01.2017 |

Ollaan järkkäämässä ystävälleni babyshower -juhlia. Paikkaa arvottiin tovi ja päädyttiin yhden järjestäjän kotiin helpon sijainnin vuoksi. Kaikki on suunniteltu jo pitkälle ja juhlakalukin huijattu paikalle verukkeella. Yksi osallistujista erehtyi kysymään, että sopiihan muille, että hän ottaisi 3 ja 5 v lapset mukaan juhliin, koska lasten isä on tuolloin töissä. Lapset ovat läheistä sukua tälle juhlakalulle ja toinen on hänen kummipoikansakin. Muille varmasti sopisikin, mutta tämä kenen kotona juhlat pidetään, ilmoitti toivovansa, että juhlat ovat "aikuisten kesken", koska heidän kotinsa "ei ole kovin pikkulapsiystävällinen".

Minusta törkeyden huippu, että yksi osallistujista, jotka juhlakalu siis itse on toivonut kaikki paikalle, ei pääsisi mukaan, koska tämän yhden tädin kotiin, jossa juhlat sattumalta päätettiin pitää, eivät lapset saa tulla. Mutta mitä mieltä on arvon av-raati? Onko ok vai ei?

Kommentit (138)

Vierailija
121/138 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se lasten isä voi ottaa niitä lapsia mukaan työpaikalleen? Vai vihataanko sielläkin kenties lapsia??

Vierailija
122/138 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juhlakalu on huijattu paikalle, mutta on itse toivonut vieraat?

Kun trollaa niin ei aina voi muistaa kaikkea mitä on kirjoittanut.

Luepa ketju tarkemmin, niin vastaus selviää, muistaakseni sivulla 2 tai 3. Ei ole trolli 😃

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/138 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta pieni imeväisikäinen lapsi, lähinnä alle 1v voi tulla, mutta ei leikki-ikäiset, jotka vaativat huomiota ja touhu menee helposti riehumiseksi. Itse yritän aina kun mahdollista jättää lapset kotiin jos vaikka menen illalla kaverin luokse kylään. Kiva olla joskus vain aikuisten kesken, se on sen verran harvinaista. Toinen kaverini taas ottaa villit ja tosi kovaääniset lapsensa lähes aina mukaan, mikä on hieman rasittavaa, itse kun toivoisi rauhallista aikuisteniltaa.

Hassua, mua taas ei häiritse mitenkään toisten lapset. Ei ne pysty mun iltaa pilaamaan, mulle se on vapaus kun omat on hoidossa. Eihän mun tarvitse niitä toisia lapsia vahtia ja huomioida sen enempää. 

Niin me vaan ollaan erilaisia. Mutta se on varmaa että parempi pysyä kotona, jos häiriintyy helposti kaikenlaisesta. Suomalaiset kyllä pahoittaa mielensä ihan hirveen helposti jos asiat ei mene oman maun mukaan. Puolin ja toisin. 

Vierailija
124/138 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on normaalia, että juhlien järjestäjä saa valita, ketä hänen kotiinsa tulee.

Minullakin on kokemusta siitä, miten yksi äiti suuttui kun toivoin ettei ottaisi 2 vuotiastaan aikuisten lautapeli-iltaan kissojen ja koirien sekaan. Oli kuulemma tökerösti sanottu, että hän itse päättää ottaako. Tai en kyllä alunperin edes toivonut etteikö tulisi, mutta lapsen äiti itse puhui koko ajan niin että "minä tulen", yksikössä ja joku toinen kysyi tuleeko  mies ja lapsikin, vastasin hänen puolestaan että ei tule (kun olin päätellyt siitä, että puhui koko ajan vain itse olevansa tulossa) ja siitäkös se taivas repesi. Tuli aika törkeääkin tekstiä siitä, miten en tykkää siitä lapsesta jne. vaikka ei tosiaankaan ollut asia niin! Halusin vain että saadaan rauhassa pelata ilman että pieni lapsi vie koko ajan jonkun huomion, joten jossain vaiheessa kommentoin että "onhan se helpompaa jos lapsi ei tule".

Raivomammat. Hyvä ettei mennyt välit poikki tuollaisen takia ja muuten olen tähän perheeseen hyvin tiiviisti yhteydessä ja lapseenkin on vahva suhde. Kannattaa ainakin siis miettiä ennenkuin antaa hormooneille vallan ja lähtee toisia ihmisiä loukkaamaan.

Vierailija
125/138 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

emäntä päättää kirjoitti:

Eikö ole täysin selvää, että asunnon haltija päättää keitä haluaa missäkin tilanteessa kotonaan kestitä? Emännäksenne valikoitunut ei syystä tai toisesta halua tähän tilaisuuteen lapsia vieraakseen ja se päätös hänellä on oikeus tehdä ilman perusteluitakin. Vaikka ilta olisi sovittu järjestettäväksi nyyttärinä, niin emännälle jää aina ylimääräistä touhua ja miettimistä tuleeko tarjoilut varmasti hoidetuksi ok, kuinka jaksaa iloita emännöinnin ohella vieraiden kanssa jne jne

Kuten ketjussa jo neuvottiin, vaihtakaa paikka vaikka sijainti huononeekin. Jos kyseessä on hiukankin isompi kirkonkylä paikkakunnalta löytynee jokin vuokrattava tila, ellei kukaan muu osallistuja halua ryhmäänne kotiinsa. Vaihtoehtona voisi olla myös maksaa lapsille hoitaja kotiin, jos lasten perheellä ei ole taloudellisesti tähän mahdollisuutta.

Muistan, sinkkuna, asuin keskustassa ja ystäväpiiriin kuului aikanaan eräs, joka kyseisenä hetkenä oli 2 lapsen äiti. Kukaan meistä ei ollut lapsi-ihminen ja muistan kun tää yks aina kysyi voinko tulla lapsien kanssa ja aina kaikki sanoivat ei.

Yhden kerran juhlittiin taas mun luona ja äiti tuli kahden lapsen kanssa vaikka tiesi lapset eivät olleet tervetulleita ja itse asiassa häntäkään ei oltu kutsuttu, kun oli niin tylsää seuraa, puhui vain lapsista. Äiti sitten tuli, sanoi ovella ei jäi haittaa. Oli ostanut lapsille banaanit. Me muut juttelimme keittiössä, lapset istuivat olohuoneen sohvalla ja toinen lapsista oli levittänyt banaaninsa kangassohvalle. Sain tosi kamalan kohtauksen ja sanoin nyt siivoat ton. No, ei se tietenkään lähtenyt pois, lapset itkivät ja kaikki oltiin ihan että kiitos nyt prk kun piti lapset raahata . Sohvasta ei tullut ikinä puhdasta , äiti kysyi pari krt voiko tulla mukaan, hänelle aina vastattiin oletko korvannut mulle sohvan, siinä voi ihan hyvin pitää vaikka vilttiä tai jotain.

Fakta on se, että lapset ovat tervetulleita paikkoihin, joihin heidät halutaan . Me oltiin alle 25 v , juotiin liikaa, poltettiin, irtosuhteita jne. Toinen kokkasi terveellisiä aterioita ja miettimilloin jaksaa aloittaa raskauden uudestaan.

Babyshower on tulevan äidin juhla. Ja ne pidetään paikassa, jonne lapsia ei haluta.

Jos ap.n tai lapsien äidin mielestä halutaan ehdottomasti lapset mukaan, sitten pitää vaihtaa paikkaa. Tuskin ap maksaa jos vieraassa kodissa tapahtuu jotain lasten toimesta. Täällä ollaan moneen kertaan luettu, ne äidit eivät ekana lompakkoaan avaa. Syy on toisessa.

Kammottavaa toimintaa. Osaatko ollenkaan ajatella, miltä "ystävästäsi" on tuntunut? Olet varmaan ollut myös koulukiusaaja.

Vierailija
126/138 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on normaalia, että juhlien järjestäjä saa valita, ketä hänen kotiinsa tulee.

Minullakin on kokemusta siitä, miten yksi äiti suuttui kun toivoin ettei ottaisi 2 vuotiastaan aikuisten lautapeli-iltaan kissojen ja koirien sekaan. Oli kuulemma tökerösti sanottu, että hän itse päättää ottaako. Tai en kyllä alunperin edes toivonut etteikö tulisi, mutta lapsen äiti itse puhui koko ajan niin että "minä tulen", yksikössä ja joku toinen kysyi tuleeko  mies ja lapsikin, vastasin hänen puolestaan että ei tule (kun olin päätellyt siitä, että puhui koko ajan vain itse olevansa tulossa) ja siitäkös se taivas repesi. Tuli aika törkeääkin tekstiä siitä, miten en tykkää siitä lapsesta jne. vaikka ei tosiaankaan ollut asia niin! Halusin vain että saadaan rauhassa pelata ilman että pieni lapsi vie koko ajan jonkun huomion, joten jossain vaiheessa kommentoin että "onhan se helpompaa jos lapsi ei tule".

Raivomammat. Hyvä ettei mennyt välit poikki tuollaisen takia ja muuten olen tähän perheeseen hyvin tiiviisti yhteydessä ja lapseenkin on vahva suhde. Kannattaa ainakin siis miettiä ennenkuin antaa hormooneille vallan ja lähtee toisia ihmisiä loukkaamaan.

Mikäs on sun käytöstapojen puutteen tekosyy sitten, jos mammoilla on hormoonit? 

Vierailija
127/138 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole täysin selvää, että asunnon haltija päättää keitä haluaa missäkin tilanteessa kotonaan kestitä? Emännäksenne valikoitunut ei syystä tai toisesta halua tähän tilaisuuteen lapsia vieraakseen ja se päätös hänellä on oikeus tehdä ilman perusteluitakin. Vaikka ilta olisi sovittu järjestettäväksi nyyttärinä, niin emännälle jää aina ylimääräistä touhua ja miettimistä tuleeko tarjoilut varmasti hoidetuksi ok, kuinka jaksaa iloita emännöinnin ohella vieraiden kanssa jne jne

Kuten ketjussa jo neuvottiin, vaihtakaa paikka vaikka sijainti huononeekin. Jos kyseessä on hiukankin isompi kirkonkylä paikkakunnalta löytynee jokin vuokrattava tila, ellei kukaan muu osallistuja halua ryhmäänne kotiinsa. Vaihtoehtona voisi olla myös maksaa lapsille hoitaja kotiin, jos lasten perheellä ei ole taloudellisesti tähän mahdollisuutta.

Muistan, sinkkuna, asuin keskustassa ja ystäväpiiriin kuului aikanaan eräs, joka kyseisenä hetkenä oli 2 lapsen äiti. Kukaan meistä ei ollut lapsi-ihminen ja muistan kun tää yks aina kysyi voinko tulla lapsien kanssa ja aina kaikki sanoivat ei.

Yhden kerran juhlittiin taas mun luona ja äiti tuli kahden lapsen kanssa vaikka tiesi lapset eivät olleet tervetulleita ja itse asiassa häntäkään ei oltu kutsuttu, kun oli niin tylsää seuraa, puhui vain lapsista. Äiti sitten tuli, sanoi ovella ei jäi haittaa. Oli ostanut lapsille banaanit. Me muut juttelimme keittiössä, lapset istuivat olohuoneen sohvalla ja toinen lapsista oli levittänyt banaaninsa kangassohvalle. Sain tosi kamalan kohtauksen ja sanoin nyt siivoat ton. No, ei se tietenkään lähtenyt pois, lapset itkivät ja kaikki oltiin ihan että kiitos nyt prk kun piti lapset raahata . Sohvasta ei tullut ikinä puhdasta , äiti kysyi pari krt voiko tulla mukaan, hänelle aina vastattiin oletko korvannut mulle sohvan, siinä voi ihan hyvin pitää vaikka vilttiä tai jotain.

Fakta on se, että lapset ovat tervetulleita paikkoihin, joihin heidät halutaan . Me oltiin alle 25 v , juotiin liikaa, poltettiin, irtosuhteita jne. Toinen kokkasi terveellisiä aterioita ja miettimilloin jaksaa aloittaa raskauden uudestaan.

Babyshower on tulevan äidin juhla. Ja ne pidetään paikassa, jonne lapsia ei haluta.

Jos ap.n tai lapsien äidin mielestä halutaan ehdottomasti lapset mukaan, sitten pitää vaihtaa paikkaa. Tuskin ap maksaa jos vieraassa kodissa tapahtuu jotain lasten toimesta. Täällä ollaan moneen kertaan luettu, ne äidit eivät ekana lompakkoaan avaa. Syy on toisessa.

Kammottavaa toimintaa. Osaatko ollenkaan ajatella, miltä "ystävästäsi" on tuntunut? Olet varmaan ollut myös koulukiusaaja.

Mikä siinä oli kammottavaa? Useinkaan äidiksi tulleet eivät enää halua samanlaista biletystä kuin sinkut kaverinsa. Yleensä ne äidit tajuaa asian itse, eivätkä pyri mukaan mihinkään ryyppybileisiin, tuon kertomuksen äiti ei ilmeisesti tätä itse ymmärtänyt, vaan yritti yhä viettää "sinkkuelämää" tajuamatta että se oli kohdallaan jo ohitse.

Ja kyllä minä ymmärrän että joku haluaa korvauksen siitä että hänen sohvansa liattiin, kun taloon tuotiin lapsia, vaikka äidin olisi pitänyt jo aiemmista kerroista ymmärtää, ettei lapsia kaivata ryyppäjäisiin.

Ei se ole kiusaamista, jos jollekkin ei mene edes suoraan sanominen perille, itsehhän hän siinä päätään seinään hakkaa kun väkisin tuppautuu.

Vierailija
128/138 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaatko lukea? Tuollahan selvästi sanottiin, että kaveriporukka järjestää juhlat yhdessä.

Vierailija
129/138 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä oli kammottavaa? Useinkaan äidiksi tulleet eivät enää halua samanlaista biletystä kuin sinkut kaverinsa. Yleensä ne äidit tajuaa asian itse, eivätkä pyri mukaan mihinkään ryyppybileisiin, tuon kertomuksen äiti ei ilmeisesti tätä itse ymmärtänyt, vaan yritti yhä viettää "sinkkuelämää" tajuamatta että se oli kohdallaan jo ohitse.

Ja kyllä minä ymmärrän että joku haluaa korvauksen siitä että hänen sohvansa liattiin, kun taloon tuotiin lapsia, vaikka äidin olisi pitänyt jo aiemmista kerroista ymmärtää, ettei lapsia kaivata ryyppäjäisiin.

Ei se ole kiusaamista, jos jollekkin ei mene edes suoraan sanominen perille, itsehhän hän siinä päätään seinään hakkaa kun väkisin tuppautuu.

Taitaa sama kiusaaja kirjoitella täällä edelleen...

Vierailija
130/138 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäs on sun käytöstapojen puutteen tekosyy sitten, jos mammoilla on hormoonit? 

Siis mikä käytöstapojen puute? Whatsupp viestittelyä:

Minä: Tuletteko peli-iltaan perjantaina?

Muut eriakoina: Joo tullaan

Mamma: Minäkin tulen! Minä voin tuoda sitten piirakan.

Minä: Hienoa nähdään sitten!

Joku: Tuleeko Mamman mies ja lapsikin?

Minä: Eivät taida tulla.

Mamma: NO SAAKELI KYLLÄ MINÄ IHAN ITSE PÄÄTÄN ETTÄ TULEEKO, VIHAATKO SINÄ MINUN LASTA MITÄHÄH? VIHAATKO, MITÄ PERKELETTÄ?

Minä; No ei kun päättelin siitä, että kirjoitit että vain sinä olisit tulossa, sori jos ymmärsin väärin. Mutta onhan se helpompi pelata jos 2 vuotias ei ole sähläämässä, kuitenkin pelataan pitkiä pelejä lattialla istuen, on kissat ja koirat, pieni asunto jne.

Mamma: Aha, vai niin, että olet sitten tuollainen lapsi-vihaaja, etkä tykkää lapsesta, kyllä minä ihan itse osaan ajatella, että otanko sitä mukaan vai enkö ota. Saapa nähdä tulenko sitten itsekkään.

Vähän tikusta asiaa kenties, kun ei ollut itsekkään lasta ottamassa mukaan alunperinkään ja arvaukseni minä-muodosta osui ihan nappiin? :D

Vierailija
131/138 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä lautapeli-illan pitäjä tosiaan pidän lapsista, muihin juhliin ovat ehdottomasti tervetulleita ja itsekkin vierailen usein tämän lapsen luona, leikin hänen kanssaan ja huomioin. Samoin toisenkin kaverini luona, jolla lapsi vierailen ja kyllä huomioin sitä lasta ja otan jopa lapsiystävällisen koiranikin sinne mukaan, kun kaveri sitä toivoo (lapsi tykkää koirista). Eli tosiaankaan en vihaa lapsia, vaan pidän lapsista, on vain tilanteita mihin pienet lapset eivät sovi, jos aikuiset haluavat rauhassa tehdä jotakin ja keskittyä.

Meidän peli-illoissa on mukana pieni porukka olisko 7 aikuista, joten se pieni lapsi voi oikeasti pilata koko peli-illan, koska tottakai hän haluaa jatkuvaa huomiota ja aikuisetkin HALUAVAT huomioida hänet. Itselläni ainakin vaikea keskittyä pelaamiseen jos pieni sitten tylsistyy sen vuoksi ja tulee suuri halu viihdyttää häntä.

Vierailija
132/138 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä tilanne liity mitenkään siihen että on babyshowerit. Voisi olla yhtä hyvin vaikka ystäväporukan kahvittelutapaaminen tai jonkun läksiäiset.

Se, jonka luona juhlat on, päättää AINA yksin että haluaako kotiinsa lapsia vai ei. Se on hänen kotinsa, johon kellään muulla ei ole sanavaltaa.

Jos ennakkoon olisi ollut tiedossa että lapsia on tulossa, niin ei se henkilö olisi luvannut kotiaan juhlakäyttöön.

Ap vaihtakaa juhlapaikka. Ja lopeta ruikuttamasta. Jokainen määrää mitä omassa kodissaan tapahtuu. Sinä et määrää muiden kodeista.

Vierailija
133/138 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta ongelmahan ei ole nyt ne lapset vaan juhlien paikka. Koska paikka on jonkun koti eikä mikään vuokrattu tila, ei liene mitään ongelmaa, jos juhlapaikkaa vaihdetaan? Tämä lasten äiti tai vaikka aloittaja järjestää juhlat omassa kodissaan. Problem solved.

Vierailija
134/138 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka yhdessä järjestätte juhlia, niin kyllä se kenen luona juhlat pidetään, saa aivan itse päättää saako hänen asuntoonsa tulla lapsia vai ei. Jos se on niin vaikea hyväksyä niin sitten järjestätte juhlat jonkun toisen luona. Babyshowerit muutenkin on niin älytön juhla ettei tosikaan!

Vierailija
135/138 |
11.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juhlakalu on huijattu paikalle, mutta on itse toivonut vieraat?

Maksalaatikko yhdessä lapsenvahti niin tämä turvaverkostoa ilman olevankin pääsee mukaan(jos hällä itsellään ei hoitajaansa ole varaa)

Autocorrect iski taas? :D

Vierailija
136/138 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa sama kiusaaja kirjoitella täällä edelleen...

Tässä minä, bileiden pitäjä. Äiti oli tervetullut mukaan mutta halusi ottaa lapset mukaan, aina. Kelloajasta riippumatta, paikasta. Esikoista kantoi mukanaan vauvasta asti ja silloin jo minä tajusin ei oo mun juttu. No, mielin vaihtui kun tapasin mieheni, mutta meidän bileet eivät todellakaan olleet lasten juttu. Ei missään nimessä. Niitä oli järjestetty ennen kun tämä äiti ei ollut vielä äiti ja kun kaikille tuli enemmän rahaa, ei ne ainakaan laimentunut.

Jossain vaiheessa tämä äiti oli jollekin puhunut tunteistaan kun ei ole minnekään tervetullut ja sanottiin samaa, ei lasten kanssa, lapset eivät sinne kuulu. Mutta kun hän ei halunnut jättää lapsia kotiin ja hän ei myöskään halunnut itse järjestää juhlia.

Muistan kun joihinkin juhliin pyysi voitaisko musiikkia soittaa hiljempaa ja oli jopa tuonut jonkin lasten levyn mukanaan. Tää oli muistaakseen kun oli vain 1 lapsi. Silloin muistaakseen musiikkia soitettiin hiljempaa, ja sanottiin nyt loppuu pelleily.

Tällä hetkellä äitinä tekisin samat ratkaisut, kaikkiin paikkoihin ei pidä viedä jälkikasvua vaikka äiti niin haluaisi.

Vierailija
137/138 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Babyshowereihin ei kuulu ottaa lapsia mukaan. Eli vastauksena ap:lle: on ihan normaalia.

Joten niele kiukkusi ja tule ilman kullanmurujasi. Luultavasti tässä oli kyse ap:stä itsestään, ei vaan kehdannut sanoa sitä aloituksessa.

Vierailija
138/138 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko ap edes hetken ajatella mitä tuleva äiti haluaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän