Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Mitä kotityötä vihaat ylivoimaisesti eniten?

Vierailija
10.01.2017 |

Tiskipöydän tyhjentämistä ja koneen täyttämistä, kun tiskit ovat päässeet kertymään.
Nytkin on astiaa, aterinta, pataa ja pannua pöytä täynnä & pakko aloittaa raivaaminen. Pöydässä vielä päivällisen sotkut kun eivät mahtuneet muuallekaan...

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selittäminen, olen kyllä vähentänytkin sitä paljon. Tuntuu turhalta kun lapsella on hetki päällä joku paita siinä on jo jotain töinä.

Lähetin tämän viestin Nasalle selvitettäväksi, mutta vielä ei ole selvinnyt mitä siinä tarkoitettiin. 

Minäpä tehokkaana Nasan sihteerikkönä kerron (en ole siis viestin alkup. lähettäjä). Ole hyvä:

"Silittäminen, olen kyllä vähentänytkin sitä paljon. Tuntuu turhalta, kun lapsella on hetken päällä joku paita, siinä on jo jotain töhnää."

Miten silittäminen poistaa töhnän?

Vierailija
22/45 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silittämistä. Jopa selitän mieluummin.

Luovu siitä. Ei ole pakko. Meidän perheessä ei ole silitetty kymmeneen vuoteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruuanlaitto. Yök. Sen kun saisi ulkoistettua, niin elämänlaatu nousisi. Syödään kerran viikossa ravintolassa, mutta söisin aina, jos olisi varaa. Matkustelussakin on parasta se, ettei tarvi tehdä ruokaa!

Ehkä kannattaa jättää lomamatkat välistä, niin on paremmin varaa syödä useammin ravintolassa jos kerran lomassa parasta on se, että ei tarvitse tehdä ruokaa. Voi sielläkin muuten tehdä itse ruuan. 

Minä ainakin teen paljon mieluummin ruuan itse kuin lähden johonkin syömään. Kamala homma lähteä johonkin ravintolaan verrattuna siihen, että heittää vähän jotain pannulle ja kattilaan. 

Vierailija
24/45 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattioiden pesu

t. huonoselkäinen

Vierailija
25/45 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakanoiden vaihtamista.

Teepä tuota muutama kymmen, 60-70 päivässä...

Vierailija
26/45 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunoiden pesu on ykköinhokki. Joka vuosi kauhea stressi saada ne pestyä kesäksi. Inhoan myös silittämistä ja lattioiden pesua. Pyykkäys ja imurointi taas on ihan ok.

Vierailija
27/45 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rännien putsaamista syksyisin.

Vierailija
28/45 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölyjen pyyhkiminen ja niin kuin muutama muukin sanoi, ne lattiakaivot. 😠

Vierailija
29/45 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palvelusväen irtisanomista. Irtisanon joka vuosi vuoden huonoimmin palvelleen palvelijan.  Oikein käy sääliksi niitä pikku raukkoja kun ne rupeavat piiskuttamaan. Mutta eihän ole minun vikani että ovat köyhälistöön syntynyt, se on Jumalan luoma maailmanjärjestys.

Vierailija
30/45 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruuanlaitto. Yök. Sen kun saisi ulkoistettua, niin elämänlaatu nousisi. Syödään kerran viikossa ravintolassa, mutta söisin aina, jos olisi varaa. Matkustelussakin on parasta se, ettei tarvi tehdä ruokaa!

Ehkä kannattaa jättää lomamatkat välistä, niin on paremmin varaa syödä useammin ravintolassa jos kerran lomassa parasta on se, että ei tarvitse tehdä ruokaa. Voi sielläkin muuten tehdä itse ruuan. 

Minä ainakin teen paljon mieluummin ruuan itse kuin lähden johonkin syömään. Kamala homma lähteä johonkin ravintolaan verrattuna siihen, että heittää vähän jotain pannulle ja kattilaan. 

No en luovu. Se on tärkeä osa elämääni n. kolme kuukautta vuodessa.

Ja mun mielestä ravintolaan meneminen on helpompaa kuin vähän jonkun heittäminen pannulle. Niin me ollaan erilaisia.

31/45 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoanlaitto (kestää, maksaa, sotkee, ideat loppuvat), astiakoneen tyhjennys (meteli yhteen kolisevista tavaroista) ja viemäriaukon putsaus (yök) ovat ne kamalimmat. Sen sijaan ikkunoiden pesusta, kylppärin siivoamisesta ja moppaamisesta tykkään.

Vierailija
32/45 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

sunshine7 kirjoitti:

Pölyjen pyyhkiminen ja niin kuin muutama muukin sanoi, ne lattiakaivot. 😠

Lattiakaivojen pesu on ok kun niitä saa pestä rauhassa eikä kiireessä niinkun huoneita.

T,hotellisiivooja

Vierailija
33/45 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys niille, joiden mielestä ruoanlaitto on sitä, että vähän jotain kattilaan ja aikaakaan ei mee yhtään: Mitä te kokkaatte? Mun mielestä kaikki yksinkertaisimmatkin ateriat vaatii aikaa ja vaivaa kohtuuttoman paljon. Ja sitten vielä jälkien siivous.

Ja vastaus itse ketjuun: lakanoiden vaihto.

Vierailija
34/45 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointi. Viimeistään silloin löytyy lattialta vielä roskia kun imuri on laitettu takaisin kaappiin.

Vierailija
35/45 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vihaan kanssa ruuanlaittoa. Mutta koska asun yksin, niin on helppo tehdä iso satsi, josta syön 3-4 peräkkäistä päivää (en ole helposti kyllästyvää sorttia) tai sitten laitan pakkaseen (ja sitten välillä popsin pakkasesta valmiita ruokia kun en jaksa kokata). Näin mun tarttee kokata vaan kaks kertaa viikossa.

Mutta kaikkien aikojen inhokki kotitöistä on tiskaus. Onneksi mulla on tällä hetkellä tiskikone. Täydennys ja tyhjennys on yhtä juhlaa!

Vierailija
36/45 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksiä.

Vierailija
37/45 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin pahin on tiskaus. Inhoan, inhoan, inhoan sitä. Astianpesukone on parantanut mulla varmaan eniten elämänlaatua pyykinpesukoneen jälkeen.

Lattiakaivot. Periaatteessa ällöin homma, mutta tarvitsee tehdä harvemmin, siksi tiskaus on inhokeissa ykkössijalla.

Kaikki muut kotityöt on musta ihan kivoja. Tykkään ripustella ja viikkailla pyykkiä yms. iltaisin ennen nukkumaan menoa, se rauhoittaa kivasti.

Vierailija
38/45 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pölyjen pyyhkiminen. Turhauttavaa nostella ja siirrellä esineitä, eroa ennen ja jälkeen siivouksen ei erota selvästi. Jos taas pölyä on paljon, se menee kaikkiin pikkukolosiin.

Saunan pesu. Älyttömiä työasentoja, vedellä roiskimista, kuumakin tulee.

Toisten lattiakaivot, hyi. Omakin on ällöttävä (miltei metrin tukasta saa pitkiä roikkoja viemäriin) mutta moskat ovat sentään omia.

Entinen ammattisiivooja

Vierailija
39/45 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkisista bioroskien viemistä, koska se ämpäri pitää välillä pestä ennen kuin laittaa uuden pussin, vaikka kuinka vuoraa sanomalehdellä. Lakanoiden vaihto on myös ärsyttävää. Lakana on aina liian pieni ja jää pilkottamaan jostain. Kissakin hankaloittaa hommaa :D

Vähemmän arkisista hellan, peilikaapin ja liesituulettimen peseminen. Olen joutunut muuttamaan viime vuosina useaan kertaan, niin on joutunut muiden paskoja noista pestä.

Vierailija
40/45 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointi. Ylivoimaisesti tympein homma. Kaikki muu on kivaa ja jopa nautin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi