Koirankasvattajista ja pentuvarauksista kysyisin
että onko se normaalia, että rotukoirien kasvattajilta ei ole kaikista pennuista varauksia, vaan kaupat saa tehtyä tuosta vaan.
Minua nyt vähän epäilyttää, koska olen kuullut, että koiranpentuja varataan hyvissä ajoin ennen niiden syntymää. Mietin, onko esimerkiksi koirien sukutaulussa jotain, mitä en ymmärrä kysyä tai selvittään.
Olen siis ostamassa ensimmäistä koiraani.
Kommentit (4)
Riippuu ihan kasvattajasta. Itse en ota varauksia ollenkaan ennen kuin pennut ovat syntyneet (ja olen tavannut ostajan). Rotuni pentuekoot ovat pieniä, on mahdollista että syntyy vain yksi pentu, jonka pidän itselläni, ja aina on myös mahdollista, ettei asiat menekään hyvin ja pentue menehtyy.
mitä kyseinen kasattaja kasvatustyössään painottaa? Hyvät käyttökoirat ja näyttelykoirat on kysyttyjä. Onko kyseessä pienimuotoinen kasvatustoiminta? Miten kasvattaja perustelee kyseisen yhdistelmän?
Riippuu paljon rodusta, vuodenajasta, kasvattajan sijainnista, koirien väreistä jne. Eli ihan hyvällä kasvattajalla voi olla vapaana koiria. Varauksetkin voi peruuntua jne. Mutta tarkista, että kasvattaja on rotuyhdistyksen listoilla.
Riippuu rodusta. Joissain roduissa kysyntä on suurempi kuin tarjonta ja silloin pennut on voitu käytännössä varata jo ennen syntymää.