Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä apua alkavaan masennukseen?

Vierailija
10.01.2017 |

Olen huomannut itsessäni masentumisen merkkejä. Olen ollut todella onneton ja sitten taas välillä todella iloinen, menee todella aalloissa, enemmän kuitenkin onnettomuutta. Silloin kun olen surullinen en ole enää surullinen vain yhdestä asiasta vaan kaikki tuntuu hirveältä ja olen miettinyt todella kauheita juttuja, että miten "korjaisin" tilanteen. Mistä voisin hakea apua asiaan? Äitini on lääkäri ja itsekkin joskus masentunut ja tiedän että ehdottaisi lääkkeitä (ei päästäkseen ns. helpommalla, vaan uskoo niiden apuun oikeasti koska auttoivathan ne häntäkin), mutta en uskalla käyttää lääkkeitä kun koukutun kaikkeen todella helposti.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta tämän palstan lukeminen.

Vierailija
2/7 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta tämän palstan lukeminen.

No ei tää palsta mua masenna vaan oikea elämä. Osaan pitää nämä kaksi asiaa erillään. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto!

Vierailija
4/7 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasta liikuntaa. Se virkistää, etkä saa merkintöjä mihinkään terveyskyyläyksen rekistereihin.

Vierailija
5/7 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrasta liikuntaa. Se virkistää, etkä saa merkintöjä mihinkään terveyskyyläyksen rekistereihin.

Liikun monta kertaa viikossa ja harrastan muutenkin.

6/7 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap.

Hienoa, että haluat hoitaa itseäsi jo masennuksen alkuvaiheessa. Mielenterveys on monisyinen asia, ihminen on monen eri osatekijän kokonaisuus. Masennustakaan ei voi hoitaa vain yhdellä vippaskonstilla, silti joitain yleisiä näkökohtia voisin yrittää nostaa esiin.

1) Pyri hakeutumaan ihmisten seuraan ja etenkin niiden, joiden knssa sinun on hyvä ja helppo olla. Vältä eristäytymistä, vaikka ei yhtään huvittaisikaan lähteä esim. kutsuttuna kylään. Eristäytyneisyys ruokkii masennusta ja ihmissuhteet ylläpitävät mielenterveyttä, elleivät ne sitten ole vahingollisia ja kuluttavia

2) Minimoi alkoholinkäyttö, se todistetusti lisää masennusta

3) Pyri löytämään jokin keino ilmaista tunteitasi avoimesti. Joillekin se on vaikka tanssimista, toiselle piirtämistä, kolmannelle esimerkiksi karaokelaulamista, mitä tahansa jossa voit tuntea olevasi aito ja sellainen kuin olet ja voit ilmaista itseäsi.

4) Kiitollisuuspäiväkirja voi lisätä elinvoimaa. Se ei välttämättä tunnu miltään tai voi tuntua tekniseltä ja pinnalliselta, mutta se muokkaa aivojamme huomaamaan positiivisuutta. Eli joka päivä vaikka tiettyyn kellonaikaan illalla kolme asiaa, josta kiität.

5) Keskusteluavun piiriin hakeutuminen. 

Miltä kuulostavat?

Vierailija
7/7 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta mistä voi päästä juttelemaan jonkun ammattilaisen kanssa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi