Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei *piip* tota työkkärin touhua

Vierailija
10.01.2017 |

Sain joulukuussa työtarjouksen ( tai mikä se nyt onkaan ), olin kylläkin hakenut paikkaa jo ennen tuota kirjettä mutta sillä ei ole merkitystä tässä asiassa. Oma asiointiin merkitsin että haettu on. Seuraavaksi piti kertoa että sainko paikan vai en... no, kävin haastattelussa mutta vielä ei ole tullut päätöstä ( tuskin saan paikkaa) ja ilmoitin senkin. Nyt VIELÄ minun pitää ilmoittaa lopullinen tilanne työkkäriin viimeistään helmikuun alussa! Siis ei jumalauta: jos saan sen työn minä poistun heidän listoiltaan työttömänä työnhakijana, jos en saa statukseni pysyy samana! Miksi mun tarttee erikseen siellä kertoa että sainko vaiko en.... jos jostain syystä kys.firma ei ilmoita minulle lopullista valintaa ( mikä ei yhtään yllättäisi vaikka haastatteluun asti pääsinkin ) niin pitääkö mun soittaa sinne ja kysyä vai riittääkö että kuittaan että en saanut kyseistä työtä. Että mua naurattaa tää touhu 😣

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta:) ihan täyttä pelleilyä koko niiden touhu. Ei mitään tekemistä työllistämisen kanssa. Tai työllistäväthän he itsensä noilla omilla typeryyksillään.

Vierailija
2/18 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain kuvitella, kuinka paljon te-keskuksen toiminta aiheuttaa jopa pysyvää työkyvyttömyyttä ja masennusta. Täysin todellisuudesta ulkona oleva laitos. Pelkkää ihmisten kiusaamista ja kyykytystä.

Työkyvyn menetyksestä on omakohtaista kokemusta ikävä kyllä. Sain aikoinaan karenssia te-keskuksen omien mokien takia ja siitä, kun yritin selvittää asioita heidän kanssaan. Luottotiedot meni karenssin takia, kun töitäkään en saanut. Se johti yli 2 vuotta kestäneeseen työkyvyttömyyteen kohdallani. Lähes kaikki meni. Onneksi pääsin vielä jaloilleni ihanien ystävieni ansiosta. Luottotiedot nyt ovat mennyttä, mutta elämä jatkuu:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veronmaksajana minua suututtaa aivan helvetisti ylimieliset työttömät jotka mesoavat siitä että joutuvat näkemään VAIVAA ilmaisen rahan eteen vaan pitäisi saada öllötrllä rauhassa kotona ja räkiä kattoon. Näitä me ttyössäkäyvät hyysäämme ja tuemme. Onneksi sosiaalista turvaverkkoa on alettu pikku hiljaa purkamaan, luulisi naurun loppuvan ainakin niiltä joita ei puolisot elätä. Vielä ei valitettavasti olla siinä pisteessä.

Vierailija
4/18 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veronmaksajana minua suututtaa aivan helvetisti ylimieliset työttömät jotka mesoavat siitä että joutuvat näkemään VAIVAA ilmaisen rahan eteen vaan pitäisi saada öllötrllä rauhassa kotona ja räkiä kattoon. Näitä me ttyössäkäyvät hyysäämme ja tuemme. Onneksi sosiaalista turvaverkkoa on alettu pikku hiljaa purkamaan, luulisi naurun loppuvan ainakin niiltä joita ei puolisot elätä. Vielä ei valitettavasti olla siinä pisteessä.

Ilmaista rahaa?! No itse olen maksanut veroja tähän yhteiskuntaan kohta 20 vuotta ja nyt kun olen työtön HAEN AKTIIVISESTI TÖITÄ, enkä räi kattoon. Mistäs tiedät vaikka itselläsi jonain päivänä loppuu työt ja olet siinä samassa asemassa kuin minä ja monta sataa tuhatta työtöntä! Työkkäristä ei ole mitään apua/hyötyä työnhaussani, se on nähty! Tällaista typerää kikkailua ja turhia juttuja joista ei ole mitään hyötyä.

Vierailija
5/18 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat asiointipalvelussa ettet tiedä vieläkään saitko paikkaan, jos siihen TE-toimiston määräaikaan mennessä et ole kuullut valinnasta. Yksinkertaista.

Vierailija
6/18 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota lopputili, niin ei tarvitse kadehtia työttömiä!

Vierailija
7/18 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siirrypä sitten sinäkin sinne auvoiseen työttömien maailmaan, ehkä sinullekin aukeaa tuo byrokratian ihanuus!

Vierailija
8/18 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa sunkin nauru loppua kun joudut työttömäksi tai sairastut vakavasti. Työkkärin raha ei ole ILMAISTA rahaa - se maksetaan veroissa! Harva työtön on / on ollut / tulee olemaan työtön koko ikäänsä vaan on myös veronmaksaja..... Ajattelematon, itsekeskeinen lurjus sinä olet..

Vierailija
9/18 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se te-lafka on oikeesti ihan ihmepaikka.

Itse en uskalla sanoa että suoritan netissä kursseja jotka parantavat ammattitaitaitoani. Siitähän voi menettää päivärahat.

Nämä kurssit ovat brittiyliopistoissa niin ei niistäkään mene tietoa suomen viranomaisille.

Suomalaisia kursseja en uskaltanut edes harkita sillä kokemukseni mukaan niiden kanssa menettää äkkiä työttömyysetuuden vaikka kurssit olisi suunnattu työssä käyville ihmisille jotain 6 tuntia viikossa.

Joo. Olen nyt hirveä rikollinen kun opiskelen salaa. 😨

Vierailija
10/18 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmaista rahaa?! No itse olen maksanut veroja tähän yhteiskuntaan kohta 20 vuotta ja nyt kun olen työtön HAEN AKTIIVISESTI TÖITÄ, enkä räi kattoon. Mistäs tiedät vaikka itselläsi jonain päivänä loppuu työt ja olet siinä samassa asemassa kuin minä ja monta sataa tuhatta työtöntä! Työkkäristä ei ole mitään apua/hyötyä työnhaussani, se on nähty! Tällaista typerää kikkailua ja turhia juttuja joista ei ole mitään hyötyä.

Menes vaikka ottamaan nokoset surffailun lomassa. Mulla on vielä töitä tälle päivälle.

Vierailija
11/18 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon kaikille teille työttömien mollaajille potkuja töistä ! Siinä kun pääsette kilpailemaan satojen muiden kanssa avoimista paikoista ja kokemaan kyykytystä ja välillä jopa suoranaista nöyryytystä te-toimiston taholta huomaatte ehkä sen että miten ihanaa se työttömänä olo on. Empatiakyky taitaa olla katoava luonnonvara tässä maassa. T.ap

Vierailija
12/18 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuin ajankysymys kun alkaa lopputilejä sadella työssäkäyville, kun te-toimisto pakottaa ihmisiä yrityksiin ilmaishommiin. Mikäpä yritys ei riemusta kiljuen ottaisi maksullisten työntekijöiden tilalle sellaisia jotka eivät maksa mitään? 

Sairaaksi on maailma mennyt ja huonompaan suuntaan ollaan matkalla. Työttömiä kohdellaan kuin spitaalisia, vaikka joukossa on paljon jotka aktiivisesti haluavat itselleen työpaikan ja tekevät asioita sen eteen, mutta eivät siitä huolimatta tule valituksi. 

Vuosia opiskellaan ammattiin, käydään läpi harjoittelujaksot vain päästäksemme työkkäriin joka pakottaa uudelleen ilmaistöihin saman alan hommiin joihin olisi jo oikeus päästä palkalliseksi, niin väärin. 

Suomessa pelataan ihmisiä orjuuttamalla, ei ihme jos karenssien ja saikkulappujen määrä kasvaa.

Vierailija
13/18 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ilmoittanut koskaan työkkärille töihin menosta. On mukavaa aukoa niille päätä, kun jakelevat karenssia ja eivät tiedä, että olen töissä:)

Vierailija
14/18 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ilmoittanut koskaan työkkärille töihin menosta. On mukavaa aukoa niille päätä, kun jakelevat karenssia ja eivät tiedä, että olen töissä:)

Teen samaa!

Vierailija
15/18 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekevät te-toimiston työntekijät työkseen? Mikä on heidän työtehtävät?Tällaisilla ihmisten pompottelulla kuluu päivät??

Vierailija
16/18 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää, kun ilmoitat että et saanut haettua työtä. On siitä muitakin vaihtoehtoja, kuten " työhön valittiin joku muu" ym.

Vieläkö siellä oli se, että et voinut laittaa hakupäivää aikaisemmaksi kuin oli "tarjouksen" päiväys? Minä tein siitä reklamaation, kun minulla on suunnitelmassa "omatoimista työnhakua" eikä minun tarvitse "tarjouksia" odottaa. Siihen ei kuitenkaan voinut merkitä hakupäiväksi aikaisempaa. Rehellisenä kansalaisena en tietenkään voinut antaa viranomaiselle väärää tietoa merkitsemällä siihen myöhäisempää hakupäivää.

Vierailija
17/18 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin joo, jos saan töitä niin mitäs jos en ilmoita siitä työkkäriin? T.ap.

Vierailija
18/18 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain joulukuussa työtarjouksen

Otitko tarjouksen vastaan, vai oletko loispummityötön?