Tylsää olla työtön
Miten te muut työttömät saatte päivänne kulumaan?
Valmistuin vähän aikaa sitten maisteriksi ja jo nyt tylsää olla vain kotona tekemättä mitään.
Ongelma minunkin alalla se ettei töitä minun alalla Mol.fi-sivustolla ole.
Kommentit (25)
Mietin miten kapitalistinen järjestelmä kaadetaan ja korvataan.
Lenkkeilen, tanssin (ei tosin ole varaa käydä tunneilla), neulon, luen, käyn salilla ja olen opetellut laittamaan uusia ruokia. Joskus kun oikein tylsistyn menen vuokratyöhön.
Olen jo pääosin päässyt tylsistymisestä yli.
Mulla ei oo ollut tylsää. Työllisenä/koulussa ollessa on aina ollut liian kiire ja ahdistusta siitä.
Ei hyvää päivää. Itse istun perse puuduksissa konttorilla tuijottaen tätä näyttöpäätettä 8 tuntia päivässä, 40 tuntia viikossa, 160 tuntia kuukaudessa. Kyllä keksisin tekemistä, jos olisin vapaa kuin taivaanlintu.
Puolet päivästä menee nukkuessa ja sitten pelailen pelejä.
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää. Itse istun perse puuduksissa konttorilla tuijottaen tätä näyttöpäätettä 8 tuntia päivässä, 40 tuntia viikossa, 160 tuntia kuukaudessa. Kyllä keksisin tekemistä, jos olisin vapaa kuin taivaanlintu.
Miksi et irtisanoudu? Karenssin jälkeen alat saada työttömyyskorvausta.
Varmaan tekisin samaa työttömänä kuin töissä. Istun koneen ääressä ja teen välillä jotain työjuttuja, mutta suurimman osan ajasta vietän viihdesivustoilla. Työttömänä en vaan heräisi ihan näin aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Olin itse noin vuoden työttömänä ja voin vakuuttaa sinulle, että se "vapaus" alkoi olla kaikkea muuta kuin kivaa jo parin kuukauden jälkeen. Jatkuva ahdistus niin toimeentulosta kuin tulevaisuudestakin jne. Tuo vuosi oli varmasti elämäni ahdistavin ajanjakso. Nyt siis onneksi käsittämättömän onnenpotkun seurauksena ihan mukavissa vakitöissä.
Jos etsit työtä vain mol.fi:stä et tule löytämään mitään. Opettele päiviesi kuluksi uusi asenne.
Samoin, olen aika kyllästynyt työttömyyteen. Ikä estää työllistymisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et irtisanoudu? Karenssin jälkeen alat saada työttömyyskorvausta.
Koska on talolaina ja 4 lasta. Kyllä, kaikki hankittu vapaaehtoisesti mutta huonona puolena tuo ettei voi ajatella pelkästään omaa napaa.
Mä jään myös näillä näkymin muutaman viikon päästä työttömäksi. Ajattelin, että aloitan uimaharrastuksen uudestaan kuntosalin ja lenkkeilyn seuraksi. Mikäs sen kivempaa kuin aamu-uinti, etenkin kun lähin uimahalli on ehkä 300 m päässä. Kissalla tulee ainakin olemaan päivällä seuraa, kun olen kotona. Siivoamiseen ja ruuanlaittoon jää ihan toisella tavalla myös aikaa ja jaksaakin paremmin, kun ei tarvi pitkän työpäivän jälkeen moisia miettiä. Yhden kaverin kanssa voisi yrittää nähdä nyt myös useammin, kun hän on tällä hetkellä myös ilman työtä.
Aion tietysti myös käyttää netflixiä ihan huolella ja makoilla sohvalla ja ottaa rennosti. Plus laittaa työhakemuksia joka paikkaan :D
Heti kun jäin ilman työtä kymmenkunta vuotta sitten, tutustuin sijoitusmaailmaan, otin sijoituslainan, ja aloin treidariks, enkä ole katunut: on käynyt työstä ja ihan kohtuuliksoille on päästy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin itse noin vuoden työttömänä ja voin vakuuttaa sinulle, että se "vapaus" alkoi olla kaikkea muuta kuin kivaa jo parin kuukauden jälkeen. Jatkuva ahdistus niin toimeentulosta kuin tulevaisuudestakin jne. Tuo vuosi oli varmasti elämäni ahdistavin ajanjakso. Nyt siis onneksi käsittämättömän onnenpotkun seurauksena ihan mukavissa vakitöissä.
Onnea työpaikasta 😊 Itsestä vaan tuntuu että nyt kun on 10 vuotta tätä samaa penkkiä kuluttanut, irtisanominen tuntuisi lottovoitolta.
Vierailija kirjoitti:
Heti kun jäin ilman työtä kymmenkunta vuotta sitten, tutustuin sijoitusmaailmaan, otin sijoituslainan, ja aloin treidariks, enkä ole katunut: on käynyt työstä ja ihan kohtuuliksoille on päästy.
Oikea asenne, turha jäädä nillittämään, kunnon niskaote itsestä ja kohti uusia "pettymyksiä".
Vierailija kirjoitti:
Millaisella strategialla treidaat?
Vierailija kirjoitti:
Mietin miten kapitalistinen järjestelmä kaadetaan ja korvataan.
Tämä ei ole kapitalismia nähnytkään.. jonkilainen sosialismin ja kommunismin yhteymä
Kapitalismissa olisitte molemmat töissä n. 5 euron tuntipalkalla..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisella strategialla treidaat?
Päiväkauppaa hyvin, hyvin harkitusti, enimmäkseen hieman pitempiaikaista seurantaa markkinoilla. Tarpeen tullen myyntejä - ja ostoja, ilman hätiköintejä!
sama ongelma, mennään treffille tv mies juuri valmistunut