Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Flunssa alkuraskauden aikana

15.03.2006 |

Hei,

tietääkö joku teistä, onko flunssasta alkuraskauden aikana sikiölle haittaa? Pelottaa. Pari päivää on ollut (rajujen raskausoireiden lisäksi) nenä tukossa ja kurkku kipeänä - selkeästi flunssainen olo. Kuumetta ei ole, mittasin juuri.

Lääkkeitä ei varmasti kannata ottaa, sen tajuan, mutta mahtaako sikiörukka nyt kärsiä tästä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä jaksa mitenkään uskoa, että flunssasta olisi sikiölle mitään haittaa kunhan et ota lääkkeitä, jotka eivät sovi raskaana oleville :)

Itse pelkään aivastamista, kun välillä repäisee masusta ilkeesti sen yhteydessä :(

Koitahan parantua pikaseen!! Lepoa ja hoivaa :)

Terkuin: Je_Ni & " Pikku-Hippu" 10+3

Vierailija
2/6 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös alkuraskauden aikana. Olisikohan ollut rv7-8 tai jotain sinnepäin. Kävin kysymässä apteekissakin että saako nyt mitään syödä ja panadolia vain suosittelivat (edes nenäsumutteita nasolin eivät suositelleet) Minulla oli ennestään nenähuuhtelukannu (sarvikuono) ja siitä oli kyllä suuresti apua. Sain sen avulla avattua röörit ainakin hetkeksi. Se kannattaa hankkia ehdottomasti jos olo menee ihan mahdottoman tukkoiseksi. Niin ja tosissaan flunssasta ei ole mitään haittaa sikiölle.

Tsemiä jatkoon :)

Piippuli 19+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
16.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tämä lapsi on muutenkin niin ihme ja olen juurikin pahassa flunssassa, joka lääkärin mukaan on virustauti. kuumetta ollut 4 vrk yli 38 ja nousi kerran yli 39.

Sen takia tein raskaustestinkin, ihan vain varmuuden vuoksi ennen kun voin syödä lääkkeitä.. ja sitten se olikin plussa !

ja nyt on kriittisimmät hetket kehityksessä muutenkin, kun kehittyy sisäelimet ja aivot (rv 5 +4), sairaanhoitsu sano että kun vaan hoidan itseni kuntoon kunnolla niin tuskin on mitään haittaa, mutta pelkään silti, pikkuista kun yritettiin melkein 2 vuotta.

Vierailija
4/6 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnea plussasta!

Minulla on myös päällä influenssa, minkä epäilisin sinullakin olevan/olleen. Itse sain lääkäriltä huojennuksen, että mitään hätää vauvalla ei ole, kunhan huolehtii, ettei kuume ole pitkään liian korkea. Eli panadolia napaan vaan silloin, kun kuume on yli 38! Tänään heräsin jo ilman kuumetta, mutta luulenpa, että kohta taas huidellaan lähellä 38 astetta.

Itseäni eniten on ahdistanut paikallaan olo, siitä kun tulee selkä kipeäksi ja kaikki kivut voimistuvat...

Toivottavasti paranet pian, ellet ole jo tervehtynyt! Ja onnea raskauteen.

-Osse rv 6+2

Vierailija
5/6 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa huojentavaa kuulla sun vastaus xD Nyt on kuume jo laskenut ja otinkin panadolia, kun oli pakko saada kuume alas.

Vierailija
6/6 |
17.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lähekkäin olemme plussanneet ;) Ja toivottavasti se sunkin kuume on jo talttumaan päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi