Teinisarja Skam
Tääl 3-kymppinen mamma kehtaa anonyyminä myöntää seuraavansa Skam-sarjaa ja oon niin koukussa! Katoin kaks ekaa kautta ku ne löyty Areenasta ja kolmonenki löytyy google drivesta englanninkielisellä tekstityksellä, joten sen pariin seuraavaksi. Onko täällä muita sarjaa seuraavia? Tunnustakaa! :D
Kommentit (2202)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sitten taas pidin eniten kakkoskaudesta ja varsinkin kohtaus jossa Noora soittaa kitaraa Williamin sohvalla ja laulaa, on ihana <3 Vaikutti siltä kuin nämä näyttelijät olisivat kyseisellä hetkellä oikeasti rakastuneet toisiinsa. Niin käsinkosketeltava oli se kipinä heidän välillään.
Joo se oli ihan huikee kohtaus! Laittaisin tähän sydänsilmäemojin jos voisin <3
Tää oli kyl aika nättiii..
Vierailija kirjoitti:
En itse niin piitannut kakkoskaudesta. Minua vähän harmitti, että Noora, joka kuitenkin on myös vahva naishahmo, laitettiin juoksemaan niin tyypillisen romanttisen komedian tapaan "koulun kingin" perässä. Eli se kausi oli se tyypillisen tylsä juonikuvio, jossa kiltti fiksu tyttö ihastuu ennakoimattomaan pahispojaan ensin hieman sanailtuaan tämän kanssa... Ei ollut ehkä niin oivaltava kuvio kuin ykköskaudella ja kolmoskaudella...
Minua siinä kakkosessa häiritsee todella paljon Williamin toiminta, painostaa Nooraa treffeille ja lupaa, että pyytää Vildeltä anteeksi jos Noora lähtee treffeille jne. Eikä millään lopeta, vaikka Noora sanoo sen sata kertaa ettei sitä kiinnosta. Tosi ahdistavaa, minun on vaikea nähdä tuossa mitään romanttista. Muutenkin William on ihan k*sipää. Ja pahinta on se, että Noora siihen kuitenkin lopulta lankeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skamin oikeudet on muuten myyty Usaan, siitä tehdään myös usalainen versio. Voin kuvitella kuinka huono ja teennäinen se on, kuten usalaiset nuorisosarjat yleensä (pl. My So-Called Life). Nuo norjalaiset nuoret on tosi hyviä näyttelijöitä ja siksikin Skam on niin aidon tuntuinen.
Voin suositella usalaisten tekemää Eyewitness sarjaa, jonka alkuperäisversio on myöskin norjalainen. Tässä sarjassa usalaiset ja kanadalaiset ovat onnistuneet! Kymmen osainen ja löytyy tubesta. Onko muita ketkä on katsoneet ja tykästyneet? Ei ole näytetty Suomen telkusta, vasta nyt syksyllä tuli Usassa. Kaksi poikaa näkee tässä kolmoismurhan, heitä yritetään saada hengiltä ja kaikkee muutakin jännää tapahtuu poikien tarinan rinnalla.
Norjalainen Øgonvittne eli suomeksi kai Todistaja taitaa löytyä taas Ylen Areenasta uusintana. Suosittelen!
Valitettavasti tuosta ei ole Areenassa enää kuin viimeinen osa, täytyy etsiä jostain muualta.
Pakko tunnustaa, että William on hot <3
t. N45 -en olisi ikinä uskonut tätä itsestäni!
Kolmannen kaudennäkee NRK nettitelkusta. Laittaa tekstityksen niin hyvin ymmärtää ruotsia opiskeltuaan.
Vierailija kirjoitti:
Pakko tunnustaa, että William on hot <3
t. N45 -en olisi ikinä uskonut tätä itsestäni!
Tämä 35v mamma tunnustaa myös, että William on kuuma! Se miten intensiivisesti katsoo Nooraa ja malttaa odottaa, että Noora on valmis seksiin. Itse olisin alkanu sen kans puuhiin samantien ;)
William ei ole kyllä yhtään mun makuun.
Even kyllä olis <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse niin piitannut kakkoskaudesta. Minua vähän harmitti, että Noora, joka kuitenkin on myös vahva naishahmo, laitettiin juoksemaan niin tyypillisen romanttisen komedian tapaan "koulun kingin" perässä. Eli se kausi oli se tyypillisen tylsä juonikuvio, jossa kiltti fiksu tyttö ihastuu ennakoimattomaan pahispojaan ensin hieman sanailtuaan tämän kanssa... Ei ollut ehkä niin oivaltava kuvio kuin ykköskaudella ja kolmoskaudella...
Minua siinä kakkosessa häiritsee todella paljon Williamin toiminta, painostaa Nooraa treffeille ja lupaa, että pyytää Vildeltä anteeksi jos Noora lähtee treffeille jne. Eikä millään lopeta, vaikka Noora sanoo sen sata kertaa ettei sitä kiinnosta. Tosi ahdistavaa, minun on vaikea nähdä tuossa mitään romanttista. Muutenkin William on ihan k*sipää. Ja pahinta on se, että Noora siihen kuitenkin lopulta lankeaa.
Joo, mä en kans pidä tällaista juonikuviota yhtään romanttisena. Vähän sama oli Notebookissa, kun se jäbä uhkasi tehdä periaatteessa itsemurhan, jos tyttö ei suostu treffeille ja sitten olikin täysin obsessiivinen kirjoittaen joka päivä kirjeitä jne. jne. Se ei vaan itselle avaudu romanttisena tavoitteluna vaan aika itsekkäänä painostamisena ja päähänpinttymänä saada toinen, kun on aina tottunut kaiken saamaan.
Mä en kanssa oikein päässyt Williamin vetovoimasta perille kakkoskaudella, joten siksi en oikein kaudesta niin paljon tykännnytkään kuin ensimmäisestä. Mutta onneksi siinä oli tyttöjengistä paljon matskua, joten se teki kaudesta kuitenkin ihan hyvän. Mökkeilyreissu oli tosi hauska!
Norjan kieli kuulostaa hauskalta, mutta kakkoskauden jaksoissa oli pakko laittaa äänet pois niissä kohtauksissa, jossa Noora mäkätti Williamille jotain. :D Ei sitä kestänyt kuunnella, ei kuulostanut edes puheelta vaan joltain ihme ääntelyltä ilman sanoja.
Omasta mielestäni kolmoskausi oli supertylsä! Vaikka kaikkien jaksojen ei tarvitse olla ryyppäämistä ja rällästämistä, niin silti olisin kaivannut kaudelle edes vähän enemmän säpinää! Nyt ei ollut kunnon bileitä, ei juurikaan näytetty tyttöjä, eikä William edes vilahtanut ruudussa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mä en kans pidä tällaista juonikuviota yhtään romanttisena. Vähän sama oli Notebookissa, kun se jäbä uhkasi tehdä periaatteessa itsemurhan, jos tyttö ei suostu treffeille ja sitten olikin täysin obsessiivinen kirjoittaen joka päivä kirjeitä jne. jne. Se ei vaan itselle avaudu romanttisena tavoitteluna vaan aika itsekkäänä painostamisena ja päähänpinttymänä saada toinen, kun on aina tottunut kaiken saamaan.
Aivan. Vildehän tekee ihan samaa Williamille, roikkuu perässä kuin iilimato eikä usko millään, ja Vilde esitetään jotenkin hölmönä blondina. Kun William tekee samaa Nooralle, William esitetään coolina bad boyna.
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestäni kolmoskausi oli supertylsä! Vaikka kaikkien jaksojen ei tarvitse olla ryyppäämistä ja rällästämistä, niin silti olisin kaivannut kaudelle edes vähän enemmän säpinää! Nyt ei ollut kunnon bileitä, ei juurikaan näytetty tyttöjä, eikä William edes vilahtanut ruudussa!
Minusta kolmannessa kaudessa taas juuri se Isakin ihastumisen ja tunteiden vahvistumisen pikkuhiljainen kehittyminen, Evenin suhteen epävarmuuden kanssa tasapainoileminen, omien tunteiden käsitteleminen äitiin ja kavereihin, joille ei ensin uskaltanut kertoa itsestään ja joutui sen vuoksi sietämään tietynlaista yksinäisyyttä muiden keskellä, ja lopulta myös ulos tulemiseen johdattelevien muiden tapahtumien ja keskustelujen läpikäyminen oli tosi herkästi ja realistisesti kuvattu. Vaikea uskoa, että näyttelijä on vasta 17-vuotias. Teki todella ilmeikkään ja aidon suorituksen sellaisella pienieleisellä tavalla. Ja sitten kun selviää, että epävarmuuteen ei ollut mitään syytä, vaan onkin itse aiheuttanut muissa epävarmuutta, niin kausi saa ihan uuden ulottuvuuden. Se ykköskauden itsekäs Isak, joka petti ystävänsä Evan, kulki huiman matkan kolmannella kaudella, eli juuri tuo moniulotteinen kasvutarina teki siitä itselle todella mielenkiintoisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Vildehän tekee ihan samaa Williamille, roikkuu perässä kuin iilimato eikä usko millään, ja Vilde esitetään jotenkin hölmönä blondina. Kun William tekee samaa Nooralle, William esitetään coolina bad boyna.
Mutta Vildehän ei ole oikeasti niin yksinkertainen ja sinisilmäinen, kuin minä muut välillä häntä pitävät. Vilde esim. tiesi Noorasta ja Williamista jo aikaisemmin, ennen kuin Noora siitä hänelle kertoi, mutta katsoi, kuinka kauan Noora salailee asiaa häneltä ja kertooko lopulta totuuden asiasta. Noora oikeastaan aliarvioi aika lailla Vildeä järjestellessään noita merkityksettömiä anteeksipyyntöjä ja "säästelemällä" mukamas Vilden tunteita kun ei kertonut Williamin tapailusta...
Aivan mahtava sarja! Yötä myöten katsoin ensimmäisen ja toisen kauden, kun ei malttanut lopettaa kesken. Tänään kolmannen kauden kimppuun joka on juuri tullut Yle Areenaan! Seuraavalla kaudella olisi kiva nähdä Vildestä. Esimerkiksi syömishäiriöstä?
Oi ihanuus tätä kolmatta kautta.. Tykkään kovasti, kuus jaksoo taitaa nyt olla katottuna. Positiivista, että nyt on tekstiviestitkin suomennettu ohjelmasta.. Hyvä lisä..
En ole kuullut,miltä kanavalta tulee.
Vierailija kirjoitti:
En ole kuullut,miltä kanavalta tulee.
Netistä Yle Areenasta
Joo se oli ihan huikee kohtaus! Laittaisin tähän sydänsilmäemojin jos voisin