Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lastenvaatteiden epäeettisyys

Vierailija
09.01.2017 |

Odotan ensimmäistä lastani ja kävin tänään kiertelemässä alennusmyynneissä lastenvaateliikkeitä. Paljon oli kivoja vaatteita, mutta kaikki löytämäni vaatteet (Reima, POP, Name IT, Lotta&Lassi mm.) oli tehty Kiinassa, Intiassa, Bangladeshissa tai muussa idän halpatuontimaassa. Vaatteet jäivät hyllyyn, koska mun sielu ei kestä osta lapselleni vaatteita, joiden ompelijat eivät ehkä ole kuin muutaman vuoden ikäisiä.
Kertokaa, mitkä lastenvaatemerkit ovat eettisiä ja mistä ostatte niitä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kertokaa. Vanha ketju mutta aina aiheellinen.

Vierailija
2/8 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut hei, osakkeenomistajat tarvii suurempia voittoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/8 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskovilla, jonathan (?), joha..

Esim Saapasjalkasorsa netissä nyt eettisesti valmistettuja luomulaatuisia vaatteita, mutta aika hintavia. Itse ostan alesta sieltä täältä ja eniten löytyy hyviä kirppikseltä varsinkin pienemmille :)

Vierailija
5/8 |
18.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy eettisesti valmistettuja*

6/8 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa suunnata kirppikselle. Pienet lapset kuitenkin kasvaa nopeasti niin itse näen sen vähän turhana ostaa uutena ns. käyttövaatteita. Kenkiin, ulkohaalareihin yms. vehkeisiin voi olla tarpeen satsata enemmän mutta ihan perus vaatteet varmaan löytyy kirppiksiltä. Toki sielläkin on myynnissä näissä halpamaissa tuotettuja vaatteita, mutta ehkä se on pienempi paha kuin ostaa uutena?

Vierailija
7/8 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja kotimaisia. Papu, vimma, mainio, aarrekid, nosh...

Onhan näitä.

Vierailija
8/8 |
19.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosin kotimaisia, jotka ompelee vaatteensa euroopassa. Kaapissa on Noshia, Papua, Gugguuta. Vimmaa ei ole, koska laatu on ala-arvoinen. Aarrekidin mitotus on jotenkin outo. Toki ihan pienelle eettistä on ostaa kirpparilta oikeastaan mitä vaan. Ainakin vaatteen hiilijalanjälki paranee, kun sitä käyttää monta lasta, vaikka työntekijöiden ihmisoikeuksiin se ei tietysti vaikuta.