Te työttömät, jotka etsitte töitä ja haluaisitte työllistyä!
Kumman vaihtoehdon valitsisitte?
A) Vakituinen, varma työpaikka, joka vastaisi koulutustasi ja osaamistasi.
B) Miljoona euroa puhtaana käteen nyt, etkä enää ikinä työllistyisi.
Tämä kysely ei koske niitä työttömiä, jotka eivät halua työllistyä tai niitä työssä olevia, jotka vain muuten vain hakevat uusia tuulia työelämässä.
Kommentit (30)
B tottakai. Hyvin sijoitettuna eläisi pääomatuloilla loppuelämän.
Vierailija kirjoitti:
B. Jotta työllä ansaitsisin sen miljoonan, saisin tehdä töitä n. 37 vuotta. Olisin sit jo eläkeläinen :)
Sama juttu mulla. Ja voisihan sen miljoonan sijoittaa ja saisi tuottoa, joten lopulta se olisi enemmän kuin miljoona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan ehdottomasti, ei sillä miljoonalla loppuelämää elä.
Elääpäs. Mä laskin että jos elän 87-vuotiaaksi (eli vielä 60 vuotta), niin silloin se tekee 1388 euroa kuukaudessa. Mä oon elänyt viimeiset 8 vuotta noin 800 eurolla kuukaudessa eli eläisin kuin herra koko loppuelämäni!
Unohdit inflaation. Saattaa olla että 1400e on vaikka 40 vuoden päästä samanarvoinen kuin 140e nyt.
B. Mielelläni raapisin vaan kiveksiäni niillä setelinipuilla, ehkä jossain vaiheessa sitten perustaisin oman yrityksen ihan vaan huvin vuoksi. Olen muutenkin niin tarkka rahan suhteen, että en usko, että onnistuisin miljoonaa ihan heti tuhlaamaan.
Terveisin Naispelko23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elääpäs. Mä laskin että jos elän 87-vuotiaaksi (eli vielä 60 vuotta), niin silloin se tekee 1388 euroa kuukaudessa. Mä oon elänyt viimeiset 8 vuotta noin 800 eurolla kuukaudessa eli eläisin kuin herra koko loppuelämäni!
Unohdit inflaation. Saattaa olla että 1400e on vaikka 40 vuoden päästä samanarvoinen kuin 140e nyt.
Unohdit sijoittamisen. Summan kun pistää poikimaan niin koko ajan tulee vaan lisää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unohdit sijoittamisen. Summan kun pistää poikimaan niin koko ajan tulee vaan lisää rahaa.
Totta, jos tekee onnistuneita sijoituksia, mikä ei todellakaan ole varmaa.
Vaihtoehto B ja oma yritys (vihdoin!) pystyyn täälläkin. Jos ei sitäkään saisi tehdä, lähtisin vapaaehtoistöihin aikani kuluksi ja muita auttaakseni.
Se oma firma olisi ollut olemassa jo hyvän aikaa, jos yrittämisestä ei olisi tehty niin rangaistavaa tässä maassa. Osaamista ja motivaatiota löytyisi kyllä, mutta koska valmista asiakaskuntaa ei heti kättelyssä ole, en tässä kädestä suuhun -taloustilanteessani voi ottaa sitä riskiä, että putoaisin totaalisesti tyhjän päälle. Aivan minimillä elän nytkin (ja maksan siitäkin vielä kallista opintolainaa pois), mutta yrittäjänä tai sellaiseksi rinnastettavana lähtisi sekin vähä oitis ja pian varmaan myös katto pään päältä.
Prkl, sano!
B ja vapaaehtoistöitä/jotain pientä työtä/yritys.
Ottaisin B:n ja tekisin vapaaehtoistyötä (kuten teen jo nytkin) ja opiskelisin ihan toista alaa.
A olisi silleen riski, että vaikka sais sen vakituisen ja kokemusta vastaavan työpaikan ja ilmeisesti myös kokemusta vastaavan palkan, niin jos se paikka osoittautuisi jotenkin kammottavaksi - esim. todella huono työilmapiiri, niin se kortti olis sitten käytetty ja olisi joko pakko pysyä siellä tai lähteä riskillä uuteen paikkaan.