Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te työttömät, jotka etsitte töitä ja haluaisitte työllistyä!

Vierailija
09.01.2017 |

Kumman vaihtoehdon valitsisitte?

A) Vakituinen, varma työpaikka, joka vastaisi koulutustasi ja osaamistasi.

B) Miljoona euroa puhtaana käteen nyt, etkä enää ikinä työllistyisi.

Tämä kysely ei koske niitä työttömiä, jotka eivät halua työllistyä tai niitä työssä olevia, jotka vain muuten vain hakevat uusia tuulia työelämässä.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

B) Jos tarkoitat etkä ikinä työllistyisi palkkatyöhön vieraalle. Työllistäisin itseni yrittäjänä. Muuten kyllä pitäisi aika pitkään harkita. Jos ei saisi yrittää,  luulen, että A. Voisin katua, mutta ehkä se kuitenkin. 

Vierailija
2/30 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti b. Laittaisin silloin oman yrityksen pystyyn.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin sen miljoona euroa, kun rahan takia minä työtä tekisin. En varmasti ehtisi niin suurta summaa ansaita koskaan työtä tekemällä.

Tosin kumpikin vaihtoehto on yhtä realistinen, vaikka työpaikkoja haen jatkuvasti mutta en edes lottoa.

Vierailija
4/30 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Vaikka olisin töissä ja voittaisin lotossa niin lopettaisin, toisaalta miljoona ei kyllä riittäisi. 5-10 minimissään.

Vierailija
5/30 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

B. Voisin hankkia harrastuksen, jossa voisin hyödyntää koulutustani ja osaamistani tai mennä vaikka vapaaehtoiseksi johonkin. Ero palkkatyöhön olisi se, että voisin itse päättää, milloin teen mitäkin.

Vierailija
6/30 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan ehdottomasti, ei sillä miljoonalla loppuelämää elä.

Vierailija
7/30 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin miljoona euroa. Sijoittaisin siitä eri kohteisiin n. 800 000 euroa, lopulla 200 tonnilla elelisin vaatimattomasti ehkä 10 vuotta. Kun se 200 tonnia olisi loppumassa, ovat sijoitukset jo alkaneet tuottaa ja ei olisi mitään hätää.

Vierailija
8/30 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse miettiä, varsinkin ton " työ joka vastaisi koulutustasi takia". Ehdottomasti B koska lähihoitajana en taatusti saisi miljoonaa kasaan lopputyöikäni aikana. Miltsi lähtis korkoakin kerryttämään heti.. . 

Vierailija
9/30 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. Itseasiassa kirjoitin työsopimuksen tänään 5kk työttömyyden jälkeen, elämäni ainoan työttömyysjakson muuten.

T.n51v

Vierailija
10/30 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

B ja yritys pystyyn

Vierailija
11/30 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

B. Jotta työllä ansaitsisin sen miljoonan, saisin tehdä töitä n. 37 vuotta. Olisin sit jo eläkeläinen :)

Vierailija
12/30 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

A ois mulle. Ei mulla rahasta ole koskaan ollut pulaa ja menotkin ovat hyvin pienet. Työttömyydessä eniten rassaa kun ei ole mitään tekemistä päivisin

Vierailija
13/30 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

B, silloin voisin valita teenkö töitä vai en. Ikää on sen verran, että en ikipäivänä enää tienaisi miljoonaa työtä tekemällä.

Vierailija
14/30 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elääpäs. Mä laskin että jos elän 87-vuotiaaksi (eli vielä 60 vuotta), niin silloin se tekee 1388 euroa kuukaudessa. Mä oon elänyt viimeiset 8 vuotta noin 800 eurolla kuukaudessa eli eläisin kuin herra koko loppuelämäni!

Vierailija
15/30 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakitsen B. Miljoonalla elän loppuelämäni oikein hyvin ja joku muu saa vielä työpaikan.

Vierailija
16/30 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin sen miljoona euroa, kun rahan takia minä työtä tekisin. En varmasti ehtisi niin suurta summaa ansaita koskaan työtä tekemällä.

Tosin kumpikin vaihtoehto on yhtä realistinen, vaikka työpaikkoja haen jatkuvasti mutta en edes lottoa.

riippuu iästäsi mutta keskituloinen ansaitsee työelämänsä aikana helposti yli miljoonan

Vierailija
17/30 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

B sopisi minulle, koska olen opiskellut rahoitusta ja hoidan perheen sijoituksia jo nytkin. Kyllä tuollaisen pääoman tuotolla jo elää ihan kohtuullisesti. 

Vierailija
18/30 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konservatiivisella 5% vuosituotolla on jo 50k vuositulot tekemättä mitään.

Vierailija
19/30 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehto B. Kun jaan miljoonan nykyisellä nettopalkalla, se riittäisi noin 50 vuodeksi. Tietenkin sijoittaisin rahan, joten sillähän eläisi hulppeasti ja lapsille jäisi kunnon perintö. Olen nyt viisikymppinen.

Vierailija
20/30 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää 45 ja ehdottomasti b ja eläisin sillä taatusti lopuuelämäni.