Paras ja luotettavin keino tehdä lastensuojeluilmoitus nimettömänä?
Nyt on asiat menneet siihen pisteeseen, että minun on tehtävä lastensuojeluilmoitus veljeni lasten takia.
Miten teen sen niin ettei kukaan saa koskaan tietää, että se olin minä?
Kommentit (28)
Siis tätä en koskaan ymmärtää, ihmisten selkäranka on ihan olematon. Jos olet huolissasi ja tekemisissä näiden ihmisten kanssa niin kuinka vaikeaa on avata suunsa ja puhua asiat suoraan? Sen sijaan että ihan oikeasti yrittäisit auttaa niin etäältä vain katselet ja teet nimettömän ilmon? Onko sankariainesta juipissa? Mitä jos laittaisit selkärangan tueksi vaikka hiilihangon ja ottaisit ensin yhteyttä siihen verisukulaiseesi. Näillä ilmoituksilla on taipumus tulla tietoon ennemmin tai myöhemmin.
Ei siitä kannata huolehtia tuleeko näille exille jotain seurauksia. Ilmoitat vaan selvästi missä osoitteessa ja kenen huolenpidon aikana on ongelmia. Toki muut huoltajat saavat tiedon ja heitä mahdollisesti kuullaan, mutta ei siinä lähdetä mitään erityisiä tutkimuksia heidän osaltaan tekemään.
Soitat. Voit siinä puhelimessa sitä paitsi antaa tarkempia vastauksia kysymyksiin. Nimesi ei tule vanhempien tietoon, jos teet ilmoituksen nimettömänä.
Koita nyt ensin kirjoitti:
Siis tätä en koskaan ymmärtää, ihmisten selkäranka on ihan olematon. Jos olet huolissasi ja tekemisissä näiden ihmisten kanssa niin kuinka vaikeaa on avata suunsa ja puhua asiat suoraan? Sen sijaan että ihan oikeasti yrittäisit auttaa niin etäältä vain katselet ja teet nimettömän ilmon? Onko sankariainesta juipissa? Mitä jos laittaisit selkärangan tueksi vaikka hiilihangon ja ottaisit ensin yhteyttä siihen verisukulaiseesi. Näillä ilmoituksilla on taipumus tulla tietoon ennemmin tai myöhemmin.
No ei täällä Suomessa 🙊
Toivon, että ap on todella varma asioista ettei ole oletuksia ja mutuja...silti puhuisit ensin. Jos ei auta ja lapsilla oikeasti asiat huonosti niin sitten ilmo tottakai. Mutta vain tietoon perustuva.
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä kannata huolehtia tuleeko näille exille jotain seurauksia. Ilmoitat vaan selvästi missä osoitteessa ja kenen huolenpidon aikana on ongelmia. Toki muut huoltajat saavat tiedon ja heitä mahdollisesti kuullaan, mutta ei siinä lähdetä mitään erityisiä tutkimuksia heidän osaltaan tekemään.
Ja sä tiedät tämän varmasti niinkö? Ja kyllä sillä on väliä, sillä jos lastensuojelu toheloi, se pilaa paljon myös sen lapsen elämässä. Nämä ei ole ihmiset oikeasti pikkujuttuja niinkuin luulette. Virkamiehet ei peräänny jos asiat lähtee väärään suuntaan. Yksi nerokas sospuolen päällikkö tokas kerran mun kuullen että eihän he voi myöntää olleensa väärässä, siinähän menis uskottavuus!!! Siis mitä?! Olispa ollu nauhuri tuolloin. Joo, mitä nyt jonkun oikeusturvasta tai edes siitä "suojeltavasta" lapsesta...ja surullista kyllä, nämä ei tule ilmi koska "vaitiolovelvollisuus"...sitten te 🙈 mölisette että juu, kyllä ne tietää, mutta ei voi kertoo. Ei ihme että on vaikea arvostaa ketään enää kun oman elämän saa polkea lokaan ja apinat säestää vieressä. Ja ei, en ole koskaan aiemmin ollut tällainen, nämä kokemukset ovat tehneet minusta tämän eli turha mölistä niitä näkeehän tuon jne. i*ioottimaisuuksia. Mutta jatkakaa, mä meen pois sillä nää on niin kipeitä juttuja ja teitä apinoita on ihan turha yrittää opettaa.
Vierailija kirjoitti:
Se olisi kyllä tosi hyvä jos exätkin saisivat tietää missä mennään. Heillä ei välttämättä ole aavistustakaan miten heidän lapsiaan kohdellaan.
Ja ei. En aio ottaa näitä asioita puheeksi. Veljeni tuntien suuttuisi enkä saisi enää koskaan tavata hänen lapsiaan. Olen heidän täti ja tärkeä heille ja he minulle! AP.
Up! Olisiko neuvoja/mielipiteitä?
Estäjäkeiju :D :D