Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras ja luotettavin keino tehdä lastensuojeluilmoitus nimettömänä?

Vierailija
09.01.2017 |

Nyt on asiat menneet siihen pisteeseen, että minun on tehtävä lastensuojeluilmoitus veljeni lasten takia.

Miten teen sen niin ettei kukaan saa koskaan tietää, että se olin minä?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat kirjeen sinne yksikköön?

Vierailija
2/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä esim Jyväskylän "ohjeistus"

http://www.jyvaskyla.fi/sosiaalipalvelut/lastensuojelu/ilmoitus

T. 1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti etukäteen, mitä kerrot, ettet puhu asioosta, joita vain sinä (tai suppea lähipiiri) tiedät(te). Lastensuojelu toivottavasti ottaa haltuun tilanteen, ja asiat selviävät heille sitten sitä kautta.

Kirjoita lapulle ja lunttaa siitä, jos soitto jännittää.

Vierailija
4/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marssit sosiaalitoimistoon lastenvalvojan luo, joka päivystää.

Kerrot, että asia on arkaluontoinen. Et ole ensimmäinen, jolla vaikea asia esille otettavana.

Sinulla on yksityisenä henkilönä oikeus tehdä ilmoitus nimettömänä. Jos tekisit ilmoituksen virkasi (neuvola, koulu tmv) puolesta tehtyjen havaintojesi perusteella, ei nimetön ilmoitus onnistuisi.

Ja jos veljesi kysyy, kuka on ilmoituksen tehnyt, ei hänelle lain mukaan saa sitä kertoa. Ainoastaan kertoa saa sen, että ilmoitus on tehty ja mitä toimenpiteitä kyseinen ilmoitus aiheuttaa.

Vierailija
5/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan kallistua kirjeen kirjoittamiseen. Riittääkö jos kerron vain kenestä olen huolissani ja muutaman esimerkin?

Meneekö lastensuojeluilmoituksesta tieto myös veljeni exälle joka on näiden lasten äiti?

Entäs veljeni nykyisen vaimon exälle?

Heillä on myös lapsi joka on veljeni luona joka toinen viikonloppu joten huoleni kohdistuu myös häneen vaikka hän on jo 15v. Ap.

Vierailija
6/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos pitäisit huolen vain omista asioistasi. Tuollaisia hulluja kuin sinä, on valitettavasti joka kulmalla.

Vierailija
7/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taidan kallistua kirjeen kirjoittamiseen. Riittääkö jos kerron vain kenestä olen huolissani ja muutaman esimerkin?

Meneekö lastensuojeluilmoituksesta tieto myös veljeni exälle joka on näiden lasten äiti?

Heillä on myös lapsi joka on veljeni luona joka toinen viikonloppu joten huoleni kohdistuu myös häneen vaikka hän on jo 15v. Ap.

Kaikkien lasten vanhemmille menee tieto, keistä ilmoitus siis tehdään.

Vierailija
8/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrot, että asia on arkaluontoinen. Et ole ensimmäinen, jolla vaikea asia esille otettavana.

Sinulla on yksityisenä henkilönä oikeus tehdä ilmoitus nimettömänä. Jos tekisit ilmoituksen virkasi (neuvola, koulu tmv) puolesta tehtyjen havaintojesi perusteella, ei nimetön ilmoitus onnistuisi.

Ja jos veljesi kysyy, kuka on ilmoituksen tehnyt, ei hänelle lain mukaan saa sitä kertoa. Ainoastaan kertoa saa sen, että ilmoitus on tehty ja mitä toimenpiteitä kyseinen ilmoitus aiheuttaa.

Tiedän tapauksia, joissa ilmoituksen on ilmiselvästi tehnyt tarhan/koulun työntekujä, mutta nimettömänä. Totta kai se onnistuu, vaikka väärin onkin.

Vierailija
9/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkien lasten vanhemmille menee tieto, keistä ilmoitus siis tehdään.

Mitä siitä seuraa heille? Tiedän, että veljeni exän luona kaikki on hyvin ja tasapainossa. Veljeni vaimon exästä en tiedä juuri mitään. Ap.

Vierailija
10/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos pitäisit huolen vain omista asioistasi. Tuollaisia hulluja kuin sinä, on valitettavasti joka kulmalla.

Miksi minua arvostelet? En todellakaan pidä huolta vain omista asioistani jos kyseessä on lasten hyvinvointi. Jos se tekee minusta hullun niin ihan sama. Ap.

Vierailija
11/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki taloudessa asuvat lapset otetaan huomioon ja jos lapsista on yhteishuoltajuus niin tieto kulkee toisellekin osapuolelle.

Lstensuojeluilmoituksn voi tehdä vaikka anonyymistä sähköpostiosoitteesta tai nimettömänä kirjeenä, jonka luot vain tätä varten. Katso kuitenkin, että siinä on tarpeeksi faktaa, ettei leimata huuhaaksi (vaikka lain mukaan jokainen ilmoitus toki on tutkittava).

Vierailija
12/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki taloudessa asuvat lapset otetaan huomioon ja jos lapsista on yhteishuoltajuus niin tieto kulkee toisellekin osapuolelle.

Lstensuojeluilmoituksn voi tehdä vaikka anonyymistä sähköpostiosoitteesta tai nimettömänä kirjeenä, jonka luot vain tätä varten. Katso kuitenkin, että siinä on tarpeeksi faktaa, ettei leimata huuhaaksi (vaikka lain mukaan jokainen ilmoitus toki on tutkittava).

Heillä on yhteishuoltajuus. Mitähän se käytännössä tarkoittaa veljeni exälle kun ilmoitus tehdään?

Tutkitaanko heidänkin elämäänsä jotenkin vai keskittyvätkö pelkästään veljeni ja hänen vaimonsa asioihin? Ap.

Vierailija
13/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs jos puhuisit veljesi ja/tai hänen exänsä kanssa?

Vierailija
14/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs jos puhuisit veljesi ja/tai hänen exänsä kanssa?

Mistä haluaisit, että minä heidän kanssaan puhuisin? Ap.

Vierailija
15/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lastensuojelutyöntekijä sanoi, että varmin keino, jolla pysyy anonyyminä on se kirjeen kirjoittaminen ja vaikka tiputtaminen sosiaalitomiston lastensuojelun postiluukusta tai postitse. Kaikki sinne tulleet ilmoitukset kästellään, vaikka olisi ruutupaperille kirjoitettuna.

Vierailija
16/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin hetken miettimään noita exiä ja nyxiä  ennen ku aukesi :)

Vierailija
17/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee AP:sta hullun?

Vierailija
18/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita kirje tietokoneella ja vie itse sinne sossuun postilaatikkoon

Vierailija
19/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tapauksia, joissa ilmoituksen on ilmiselvästi tehnyt tarhan/koulun työntekujä, mutta nimettömänä. Totta kai se onnistuu, vaikka väärin onkin.

Opettaja ei voi virkansa puolesta tehdä nimetöntä lasua.

Vierailija
20/28 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettaja ei voi virkansa puolesta tehdä nimetöntä lasua.

Ja mikäköhän sen käytännössä estää? Estäjäkeijuko miekkansa kanssa? (Äläkä vastaa laki, koska ei se tosiasiassa mitään estä.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi