Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen kotityöt

Vierailija
09.01.2017 |

20 vuoden jälkeen olen luopunut pahemmin pyytämästä miestä jakamaan kanssani kotityöt. Kun en pahemmin enää pyydä niin tekee suunnilleen tämän verran: imuroi ja pesee lattiat 1/3 talosta 2 krt kuussa. Käyttää koiran lenkillä 1 krt päivässä 20 min. Kuljettaa yhtä lasta harrastuksiin 3 krt viikossa + toisen lapsen pelimatkat 1 krt vkossa. Tyhjentää astianpesukoneen 2 krt viikossa, käy hakemassa kaupasta pikkuostokset 1 krt viikossa, lämmittää takkaa ja tekee puita 2 krt viikossa, huoltaa autot. Suurimman osan ajasta kotona katsoo telkkaria ja lukee kirjoja/lehtiä. Minulle jää siis siivouksesta 80%, suuret kauppaostokset, kaikki ruuanlaitto, apk tyhjennys 3-4 krt viikossa, kaikki pyykinpesu ja pitkä koiralenkki 2-3 krt viikossa. Lapsia 4 ikä 6-18v ja neliöitä 250. Lapset lenkittävät koiran 1-2 krt päivässä, astinpesukoneen tyhjennys 3 krt viikossa ja omien huoneiden siivous ja imurointi + kahdella vanhemmalla vessan pesu 1 krt/viikko.

Löytyykö keneltäkään muuta näin perinteistä miestä, joka omasta aloitteestaan katsoo oikeudekseen hoitaa kotitöistä sellaiset 1/4 ja levätä muun aikaa? Ja hyvällä ja pahalla olen puhunut asiasta kohta 20 vuotta ja kun ei perille mene olen päätynyt hiljaisuuteen asian suhteen. Kaksi vanhinta lasta muuttavat pois kotoa parin vuoden sisällä niin olen miettinyt, että pääsisikö helpommalla kahden nuorimman lapsen kanssa pienemmässä asunnossa ilman miestä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein niitä teidän vessoja pitää puunata?

Vierailija
2/34 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle on helpotus kun olet lopettanut ruikuttamisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaapa perin ankealta. Mites noi seksikerrat, sinä teet aloitteet ja "hoitelet" miehen?

Vierailija
4/34 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaatte 50/50 ja jaatte kulut 50/50?

Vierailija
5/34 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein niitä teidän vessoja pitää puunata?

Vessoja on kolme. Lapset pesevät ylä ja alakerran vessan 1 krt viikossa. Itse pesen keskikerroksen vessan, jota käyttää päivittäin 6 hlöä + vieraat 2-3 krt viikossa. Kerran kuussakos teillä pestään vessat?

Vierailija
6/34 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot tuo seksi, kun ei ole kotityötä, mutta kuitenkin, kertoo suhteesta aika hyvin jotain :D  -3

Vierailija
7/34 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan on jo vaikka kuinka paljon!

Relaa hyvä ihminen sinäkin, ei kaiken tarvi koko ajan kiiltää.

Vierailija
8/34 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmilla päivittäinen työaika 7,5 h. Mies tienaa kaksi kertaa enemmän  ja maksaa asuntolainan lyhenyksen, bensat ja 1/2 laskuista. Minä maksan ruuat 6 hlölle, vaatteet 5 hlölle, lahjat, kodin sisustukset, bussikortit, matkat ja 1/2 laskuista. Autoja 2, joista miehen käytössä toinen ja toinen vanhimman lapsen koulu- ja harrastusmatkoihin. Itse kuljen bussilla.

Vierailija
9/34 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin se on varmaa, että ap tietää kaikesta kaiken ja kirjoittaa listalle mitä talossa ja puutarhassa tapahtuu. :D :D

Vierailija
10/34 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaapa perin ankealta. Mites noi seksikerrat, sinä teet aloitteet ja "hoitelet" miehen?

Juuri näin. Mutta olen yrittänyt lopettaa siinäkin avun pyytämistä. Tiukkaa tekee tietysti ajoittain ;-)

Vierailija
11/34 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika 🐷

Vierailija
12/34 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmilla päivittäinen työaika 7,5 h. Mies tienaa kaksi kertaa enemmän  ja maksaa asuntolainan lyhenyksen, bensat ja 1/2 laskuista. Minä maksan ruuat 6 hlölle, vaatteet 5 hlölle, lahjat, kodin sisustukset, bussikortit, matkat ja 1/2 laskuista. Autoja 2, joista miehen käytössä toinen ja toinen vanhimman lapsen koulu- ja harrastusmatkoihin. Itse kuljen bussilla.

Hölmö.

Vierailija
13/34 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin se on varmaa, että ap tietää kaikesta kaiken ja kirjoittaa listalle mitä talossa ja puutarhassa tapahtuu. :D :D

20 vuoden välein on hyvä hieman kirjata ylös missä mennään  ja konsultoida muita, että miten he näkevät tilanteen  :)

Vierailija
14/34 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hölmö.

Miksi olen hölmö?

Vierailija
15/34 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkaa rätinkiä olet pitänyt omista ja puolison kotitöistä. Upea suhde!

Vierailija
16/34 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkkaa rätinkiä olet pitänyt omista ja puolison kotitöistä. Upea suhde!

Kyllä! Juurikin nyt kirjasin ylös ensimmäistä kertaa kun pääsin viikonlopun jälkeen töihin lepäämään :)

Vierailija
17/34 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se lasten koira? Mulla on kaksi koiraa, ei ole teinin vakitehtävä lenkittää koska koirat olen minä halunnut. Toki välillä vie, mutta ei päivittäin. 

Kotona asuessa meillä oli kolme ajokoiraa isän metsästysharrastuksen takia. Koirien lenkitysvuorot oli vain meillä lapsilla, kaivelee vieläkin, liki 25 vuotta myöhemmin :)

Vierailija
18/34 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tekee kumpi ehtii ja kumpaa ärsyttää tekemättömät työt. Siivooja (jonka lasku menee puoliksi) hoitaa perussiivouksen. Ruoka syödään töissä. Ei lapsia, eikä kirjanpitoa kuka tekee mitäkin.

Vierailija
19/34 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se lasten koira? Mulla on kaksi koiraa, ei ole teinin vakitehtävä lenkittää koska koirat olen minä halunnut. Toki välillä vie, mutta ei päivittäin. 

Kotona asuessa meillä oli kolme ajokoiraa isän metsästysharrastuksen takia. Koirien lenkitysvuorot oli vain meillä lapsilla, kaivelee vieläkin, liki 25 vuotta myöhemmin :)

Koira on perheen yhteinen, pienikokoinen. 3 lasta huolehtii iltapäivälenkitykset noin 20 min arkipäivisin ja viikonloppuisin satunnaisesti. Me vanhemmat hoidetaan muut lenkit. Minullakin jäi kaivelemaan kun minut laitettiin koululaisena lenkittämään isokokoista vetävää koiraamme satunnaisesti. Siksi päädyimme pienikokoiseen koiraan koko perheen koiraksi. Ei mielestäni liian paha tehtävä kolmelle 14-18 vuotiaalle.

Vierailija
20/34 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun mieshän tekee tosi palhon! Meillä ei mies tee noin paljon. Tekee lähinnä miesten työt eli takan lämmitys, polttopuut, autoihin ja taloon liittyvät huollot. Joskus saattaa imuroida ja pestä lattiat. Minä pesen vessat kerran viikossa. Hoidan päivittäin kaikki pyykkihommat, astianpesukoneen täytön ja tyhjennyksen, ruuanlaiton. Lapset alle kouluikäisiä, 3kpl. Lasten iltatoimet hoidetaan yhdessä ja vuorotellen jompikumpi nukuttaa. Mies käy kaupassa pari kertaa viikossa. Minä ehkä kerran kuussa. Pitkä matka kauppaan, joten mies käy töistä tullessaan.