Kosinko feministiä tyttöystävääni, vai odotanko että hän tekee sen?
En halua loukata häntä, enkä käyttäytyä vanhoillisesti ja kosia vain koska olen mies. Jos hän siis haluaa kosia minua, niin loukkaanko häntä, jos kosin aiemmin?
Kommentit (13)
Kunhan nyt ensin sen ensimmäisen tyttöystäväsi saisit...
Jos sinä haluat hänen kanssa naimisiin niin sinä kosit.
Joo, se on selvä ettei ap ole saanut sitä ensimmäistäkään tyttöystävää. Mutta hypoteettisesti. Minusta kosinnan pitäisi olla sellainen asia jonka voi tehdä kumpi vaan, sitten kun suhde tuntuu olevan siinä vaiheessa. Harmi vain feministi joutuu suojelemaan vielä ainakin vanhemmalla polvella miehensä kunniaa niin ettei mies tunne olevansa tossun alla. Eli minä feministinä tykkäisin kosia mutta koen että se olisi pilannut mieheltä jotain joten odottelin että mies nostaa kissan pöydälle ja rupeaa puhumaan naimisiin menosta. Tämäkin on kuitenkin asia josta voi keskustella, mikä käsite voi olla siellä ap:n hikikomerossa tuntematon käsite. Kuulostellaan mitä mieltä toinen on ja toimitaan sen mukaan. Jos mies tykkäisi että nainen kosii, voi vaikka kommentoida jotain aiheeseen liittyen että onpa kiva toi tapaus jossa nainen kosi eikä mies. Näin nainen saa tietää että siitä vaan kosimaan.
Näin feministinä esitän oman mielipiteeni, että ei minusta feministinä oleminen kosimisasiassa tarkoita sitä, että naisen pitää kosia, vaan sitä että kosiminen ei ole sidottu sukupuoleen. Että se kosiminen ei jää miehen tehtäväksi siksi koska on MIES ja niin on aina ollut. Se ei tarkoita sitä että mies ei voisi kosia, tai että se olisi loukkaavaa että mies kosii.
Suosittelen, että jätät kosimatta ja juokset vielä kuin pystyt. Kivojakin naisia on vielä olemassa. Jos ei Suomesta löydy, niin laajenna aluetta.
Kosi vaan, mutta älä pyydä kättä hänen isältään!
Tosi feministi ei patriarkaaliseen avioliittokäsitteeseen miesoletetun kanssa alennu.
Naimisiinmenosta voi myls keskustella toisen kanssa ja siinä yhdessä tuumia, mennäänkö naimisiin vai ei. Avioliitto on juridinen sopimus, sillä ei ole feminismin kanssa mitään tekemistä.
Sinuna juoksisin karkuun ja lujaa, enkä katsoisi taakseni.
Onko kiveksesi jo naulattuna seinälle feminismin voitonmerkkinä?
Ei varmaan kannata suunnitella naimisiinmenoa ennen kuin tunnette toisenne hieman paremmin. Sitten tiedät tuohonkin kysymykseen vastauksen.