Mihin oireeni teidän mielestänne viittaavat?
Minulla on ollut muutaman päivän ajan menkkakipuja alavatsassa ja alaselässä. Tänään myös tuntui vihlontaa kohdunsuulla. Mitään vuotoa ei ole ollut, ja menkkojen pitäisi alkaa noin 8pvän päästä. Myös pissahätä on entistä useammin. Tänään tuntui inhottava hetkellinen kipu vasemman munasarjan kohdalla. Aikaisemmin ei ole tälläisiä oireita ollut.
Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Pelkään endometrioosia tai että minulla on jotain kasvaimia :/
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla tulehdus virtsaputkessa ja munuaisissa, jos kerran on usein pissahätä ja kipu tuntuu alaselässä ja alavatsassa?
Pissatessa ei tunnu miltään. Ja kivut tulevat ja menevät, joten eivät vaivaa koko ajan.
Ihan hetkittäin.
Voihan olla että menkat alkavatkin jo huomenna.
- kilpirauhasen vajaatoiminta
- homeongelma kotona?
Kohdunsuulla mahdollisesti jotain pientä ärsytystä tai tulehduksenalkua. Ei todennäköisesti mitään vakavaa, jos mitään ylimääräistä vuotoakaan ei tule. Itse varmaan ostaisin apteekista emättimen bakteerikantaa tasapainottavia puikkoja ja koittaisin niitä muutaman päivän. Jos oireet ei parane tai pahenee, tai alkaa tulla jotain verensekaista tai haisevaa vuotoa, sitten lääkäriin.
Vierailija kirjoitti:
Voihan olla että menkat alkavatkin jo huomenna.
Hyvin mahdollista. Mielessä kävi myös raskaus, mutta tuskin sekään tässä vaiheessa vielä oireilisi.
Yksi mahdollisuus on myös ovuloimaton tai muuten hieman hormonaalisesti epätavallinen kierto. Niissä joskus menkat alkaakin normaalia aikaisemmin, tai sitten alkavat normaaliin aikaan tai jopa myöhemmin, mutta menkkakipuja voi olla pitkäään ennen vuodon alkua.
Joskus ennen kuukautisia voi olla tuollaisia oireita. Täysin harmitonta. Kasvain oireilisi ihan eri tavalla. Tiheämpi pissahätä taas voi johtua jo aivan siitäkin, että olet juonut vähän enemmän kuin tavallisesti tai syönyt nestemäisempää ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Entäs jos oot raskaana?
Voihan sekin olla mahdollista, mutta eikö raskaus oireile yleensä vasta myöhemmin? Tai näin ainakin uskoisin.
Voisiko olla tulehdus virtsaputkessa ja munuaisissa, jos kerran on usein pissahätä ja kipu tuntuu alaselässä ja alavatsassa?