Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HUHTIHURMURIT KESKIVIIKKOON***

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas jospa saisi vähän kirjoitettua taas vaihteeksi itsekin. Oli ihana lukea jo synnytyskertomusta tuolta aiemmasta pinkasta joten multakin lämpimät onnittelut Ellille vauvasta! =) Tehokasta toimintaa =)

Täällä jatkuu ralli väliä neuvola-TAYS. Maanantaina oli kontrolli verenpaineista ja kaikki muut esim pissit yms puhtaat mut paineet koholla. Taas ens viikolla sit sinne kontrolliin. Tänään ja pe neuvolakontrolli paineista myös. Vauvan painoarvio oli maanantaina 3,2kg ja mua jotenkin hirvittää et hän on jo nyt noin iso... Mulla tulee tänään rv 37 täyteen.

Eilen ehtoolla luulin ekaa kertaa että nyt lähdetäään synnyttämään kun tuli niin älyttömän kipeitä supistuksia tauotta pari tuntia ja tuntui hirveä paine alapäässä ja semmonen olo et mun on pakko ponnistaa. Ne supparit sattu niin lujaa et olin sit ihan taju kankaalla ku ne alko helpottaa ja nukuin kuin tukki. Tuli mieleen et sit tosi paikan edessä ne on vielä kipeempiä ja alkoi oikeestaan jännittää synnytys. Samoin myös se et jos ei saa kipulääkettä ajoissa niin kyl ne kivut vetää sit niin kuitiks et millä ihmeen hullun raivolla sitä sit ponnistaa. Sen verran illalla pelotti että lähtö tulee että laitoin kassiin joka on kyl jo muutoin pakattu loput kamat eli kameran ja hammasharjan =)

Onko kellään muulla ollut nivelkipuja näin loppuraskaudesta? Mulla alkoi sunnuntaina, mulla on aina ennen menkkoja polvet ja nilkat tosi kipee nivelistä ja kysyin siitä maanantaina TAYS:sis. No kätilö sanoi et johtuu hormooneista ja ne menkkakivut kypsyttää sitä kaulaa. Polvet ja nilkat särkee nyt tosissaan.

Jaahas ystävät, taitaa olla aika alkaa aamutoimiin. Tai hei, mikäs kiire tässä, mammiksellahan tässä ollaan! =)

Iloista päivää kaikille!

Annu

Vierailija
2/27 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko yön synnyttänyt, unessa meinaan!

Olimme eilen tutustumassa synnärille ja vaikka olen useasti synnyttänyt (isoissa sairaaloissa) niin jäi kyllä tosi odottavainen mieli tästä pikku yksiköstä! Kätilö painotti kovasti perhelähtöisyyttä, toiveiden huomioimista läpi synnytyksen. Puudutukset ovat kehittyneet sitten viime synnytykseni (kuopus täyttää ma 5v) epiduraalia en ole saanut, koska olen ollut aina liikaa auki, nyt sen voi laittaa vaikka olisi 9cm auki..Tosin minulle on suositeltu spinaalia ja eilen päädyin, että sitä kyllä kokeilen (auttaa heti, vaikuttaa pari tuntia, voi laittaa myöhään, eikä pidennä synnytyksen kestoa) aiemmat synnytykset olen hoidellut luomusti vain ilokaasulla..ja kyllä päälimmäisenä on nyt ollut muistoissa se kipu. Vauvoja syntyy tuolla vähän, että perhehuone on helppoa saada, tosin sesonki taitaa olla käsillä, kierroksen huippukohta oli kun saimme tavata 9-tuntia vanhan poikavauvan, kylläpä hän oli pieni ja suloinen!!! (näytti todella pieneltä, vaikka oli 3600g;-) Mies oli aivan innoissaan käynnistä, nyt tiedetään mistä pitää mennä ja mitä siellä synnärillä tapahtuu, hänelle tämä synnytys ja lapsihan ovat ensimmäiset.

Nyt olen valmis lähtemään tositoimiin, toivon ettei kauheasti menis aikaa, että tulen toisiin ajatuksiin...

Oma ( . ) : Liikkeitä ja muljuamista tuntuu kyllä, mutta taitaa olla ahdasta jo, kun kyll ne on hiukan vaimentuneet.

Tänään pitää alkaa leipomaan, viikonloppuna vietetään pojan 5v synttäreitä.

Ponnari & Masukki 35+4

P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaisin apua ja tietoa teiltä jotka olette jo aiemmin synnyttäneet. Onko teillä ollut ennen synnytystä mitään ripulia tai muuten suolen tyhjenemistä " itsekseen" siis en tarkoita et hups tuli kakka housuun vaan että maha toimii vähän turhan aktiivisesti ja vessaan saa mennä niin lujaa ku pääse? Mulla nääs on tähän asti vaivannut julmettu ummetus ja eilen ja varsinkin tänä aamuna piti mennä siis oikeen kiireellä vessaan. Ja tuntuupa vaan oudolta että yhtäkkiä tilanne onkin tämä. Voiko ne eilisiltaiset kipeät supistukset aiheuttaa jotain tällasta vai onks tää vaan sattumaa? (Huomaako mistään kuinka toiveikas mä olen et tää alkais käynnistyä =) Illalla supistusten aikana tuntui tuolla peräpäässä semmosta painetta että mua joko kakattaa tai mun on pakko ponnistaa mut mitään vessahätää mulla ei ollu.

Kiitos vastauksesta jo etukäteen!

Annu

Vierailija
4/27 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla supistukset aiheuttaa myös suolen tyhjentymisen totaalisesti!!

Esikoisen kanssa meinas käydä hullusti, kun ei kukaan ollut tämmösestä varoittanut, eli kakatti koko ajan ja ponnistin vauvaa pyttyyn...Eli ponnistin aivan liian aikaisin kunnolla ja en meinannut päästä vessasta lähtemään synnärille, seurauksena se, että oli sitten lopulta jumissa koko vauveli ja vedettiin imukupilla ulos...

Seuraavissa on sama toistunut, käyn vessassa muutaman kerran ja sitten mennään, mulla ponnistaminen tulee jo aikasten ajoissa. Synnärilläkin juoksen vessassa koko ajan..Autossa ei ole housuun tullut, vaikka hirvittää lähteä liikkeelle sellasella hädällä.

Ponnari & Masukki 35+4 edelleen

Vierailija
5/27 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on nyt niin outoa tää olotila et onneks on se neuvola ihan muutaman tunnin päästä. Ja onneksi se on tos ihan vieres.

Kiitos tosi paljon sulle tiedosta! en ole koskaan kuullu tämmösestä aiemmin.

Annu

Vierailija
6/27 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan ja ensiksi Ellille mahtavat onnittelut pienen tytön johdosta! Upee juttu! :)

Itse olen kohta lähdössä taas opiskelupaikkakunnalle. Onneksi pääsen kaverin kyydissä, niin ei tarvii körötellä bussilla ja on muutenkin juttuseuraa! Huomenna tulen kyllä sitten jo takaisin, kun on synnytysvalmennus. Ensi viikolla lähdetään käymään sitten KYSin valmennuksessa.

Tuosta suolen tyhjennyksestä... Ootteko ottanu sairaalassa peräruiskeen, vai onko suoli tyhjentynyt tuolleen ihan automaattisesti ennen synnytystä. Itse olen miettinyt, että mitenkähän on ja kun ei vissiin joka sairaalassa tarjota suolentyhjennystä automaattisesti?! Mitenköhän KYSissä?! Onko kokemuksia?!

Masussa voidaan hyvin. Mussukka potkii ja heiluu tosi mukavasti. Eilen taas taisi olla vähän ylempänä kun melkein koko päivän närästi. Tosin jossain tuolla ihan alapäässä tuntui eilen kummaa vihlontaa välillä, sellasta terävää... Illalla huomasin masussa muutaman poikkiviirun ikään kuin olisivat olleet pieniä verenpurkaumia ihon alla. Ne oli tullut eilisen päivän aikana ja nyt aamulla ne oli vähän haalistuneet. Onkohan ne raskausarpia vai mitä ihmettä? Aiemmin en ole tuollaisia nähnyt ja ne tuli ihan yhtäkkiä.

Mutta nyt pitää mennä aamupalalle ja alkaa valmistua lähtöön!

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

hmar 35+2

Vierailija
7/27 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin pikaisesti pinoutumaan..tämä mamma on lähdössä kartsalle shoppaileen, pitää muutamat pikkuhousut vauvalle ostaa ja jos löytyis jotain muuta kivaa. ja esikoiselle kengät myös.

masuun ei uutta, ei supista kun joskus harvakseltaan niitä kivuttomia. kaveri muljuilee vielä ihan kiitettävästi.ja hikka on useasti päivässä. mutta nyt pitää lähteä...

peetu 33+4

Vierailija
8/27 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kuulkaas, se on menoa nyt. Meillä on tänään esikoistytön kouuun ilmoittautuinen illalla.Apua, vastahan se oli sellainen puoli metriä ja rapiat joka söi ja nukkui! Ja nyt, elokuussa alka koultaival... Se tuntuu niin...lopulliselta, en osaa selittää. Uuden ajan alku " tavallaan" huolettoman lapsuuden loppu. Ja äiti tuntee itsensä ikälopuksi (vm-73), kun jo lapsikin menee kouluun.

Huh huh, enpä muuta sano! Sitten heti ensi vuonna menee poika kouluun. Mutta se käy varmaan jo kivuttomammin, kun tyttö on " raivannut tien" .

On se kyllä hyvä, että elokuussa kun koulu alkaa, olen sitten kotona vielä. Kun toisaalta tuntuu, että tyttö on enemmän kuin valmis ja ennen kaikkea innokas aloittaaan koulutien, osaa jo lukea ja kirjoitta sujuvasti ym. Mutta, se mutta! Äitin pieni tyttö, kuinka ihmeessa ne päivät alkavat sujumaan?

Voin uskoa, että kun ensimmäinen koulupäivä koittaa, se olen meillä minä jota eniten jännittää...

Omaan napaan ei uutta, meno on entisellään, eli taukoamatonta :) Tulisi nyt jo se ensi viikon perjantai, kun käyn polilla sopimassa sektiopäivän. En millään malttaisi odottaa!

Kylkiluut tuntuu välillä olevan kovilla, kun vauveli oikein jalkojojaan oikoo tai jotakin. Voimaa tuntuu olevan kuin pienessä kylässä :) Ja hikka on edelleen jokapäiväistä, eilen illallakin tuntui yli kymmenen minuuttia yhteen menoon se tasainen nakutus.

Eipä muuta tällä kertaa, kuin voikaahan hyvin ja paksusti :)

Eusenia 36+2

Vierailija
9/27 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan paljon onnea Ellille ja uudelle perheenlisälle! On niitä " helppoja" synnytyksiä näköjään oikeasti olemassa :)

En enää uskalla mennä vaatekauppoihin shoppailemaan. Eilen tarttui taas pikkupotkarit mukaan henkalta&maukalta. Sellaiset ihanat vaaleankeltaiset, jossa oli pupun kuva edessä. Jostain syystä kaikki muutkin hankinnat ovat olleet keltaisen eri skaalassa. Muut värit eivät miellytä yhtään. Pari " ryöstöretkeä" pitää vielä tehdä kauppoihin. Kuulemma sellainen lämmitettävä kauratyyny tuntuu mukavalta, kun maito alkaa nousta rintoihin.

Omasta (.) meinataan tulla ulos navan kautta. Potkut tuntuu välillä tosi kipeänä. Kumma, että istukka ja kohtu kestävät sellaiset jumpat. Torstaina on ultra, jossa katsotaan minkä kokoinen vauva on. Lääkäreillä tuntuu olevan hyvinkin erilaiset kokoarviot käsintehdyissä tutkimuksissa. Toisen mielestä on tulossa isokokoinen ja toisen mielestä pieni kokoinen. Itteä tietenkin huolestuttaa kumpikin vaihtoehto ;-)

Nyt ulos hiukan lyllertämään ja haukkamaan raikasta ilmaa.

Pelargonia ja 36+1

Vierailija
10/27 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä pitää kysyä, kuinka pääsee tuohon huhtikuisten listalle, puutun näet siitä?

Eilen neuvola ja paino pompannut parissa viikossa kahdella kilolla ylöspäin... Oih! Pissa,veri oli ok ja vauveli enempi raivotarjonnassa, josta olin hiukka huolissani. Kaikki siis kunnossa.

Olen ajatellut lähteä synnyttämään mahdollisimman luomusti, riippuen tietty sitten olotilasta. Veteen synnyttäminen kiinnostaa kovasti, parin viikon päästä sairaalaan tutustuminen joten pitää kysyä...

Harmittaa kun mies lähtee työmatkalle ollessani raskausviikolla 38, Tallinnaan, jos vaikka synnytys käynnistyy tuolloin! Lohdutteli että tulee helikopterilla sitten, mutta tuo Ellin nopsa synnytys laittoi miettimään...

Tänään jos kattelisi tuota synnärikassia...

Huhti 33+6

Vierailija
11/27 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu alkoi ihmeen enrgisesti, vaikka heräsinkin jo kuudelta, kun ei vaan enää unta riittänyt. Vaihdoin jo kukille mullat, laittelin ruokaa ja pisti pesukoneen pyörimään. Tää on kyllä kumma juttu tää yöunien pätkiintyminen ja lyheneminen, vaikka lepoa toisaalta tarvitsisisi. Niin se vaan on luoto homman järjestänyt.

Aattelin taas lähteä vähän kaupungilta shoppaamaan pikkuvaatteita. Eilen juuri tsekkasin, että murheelisen tyhjältä näyttää vielä vauvelin vaatevarasto. Harmi vaan, kun ei tiedä tulokkaan sukupuolta, niin pitää tyytyä unisex-väreihin. Keltainen on kyllä hyvä, kuten joku muukin jo totesi.

Aamun suolentoimintakeskusteluun myös liityn. Hmar kyselit KYS:n käytäntöjä. Minä siellä esikoiseni synnytin (ja myös tämän tulevan babyn) ja kysyivät, haluanko peräruiskeen. Halusinhan minä, kun hirveä ummetus oli vaivannut jo viikkoja. Nyt on ihme kyllä toistaiseksi luistanut paremmin. Katsotaan sitten, kun h-hetki lähestyy.

Tertkkari soitti just ja lääkärineuvola siirtyi viikolla eteenpäin. Harmi homma! Olisin halunnu tietää, onko nää supparit saanu jo jotakin aikaseks, kun niitä päivittäin kipeinä satelee.

Aurinkoista päivää T:Cl@ra 34+3

Vierailija
12/27 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä, pitkästä aikaa! Eilen oli neuvolalekuri käynti, ei tehnyt painoarviota ja muutenkin oli tosi mitäänsanomaton käynti...Sormelle ollaan auki, mut kanavaa vielä 2,5 cm jäljellä, joten hätää ei kuulemma ole. Saisi vielä pari viikkoa pysytellä masussa.

Masussa oli muutama vko sitten semmoinen rumba, vaaveli parin vkon ajan aamusta iltaan ja illasta aamuun piti semmoista elämää, että!Nyt liikkeet semmoista vaimeata muljuamista.Pää on tosi,TOSI alhaalla, koko ajan tuntuu että pissattaa...

Onnittelut kaikille jo nyyttinsä hakeneille! Ilmoitellaan sitten kun itsekin poksahdetaan!

Rv 36+5

Vierailija
13/27 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntuvat viettävän jo äippälomaa, minulla vielä viisi työpäivää jäljellä, tämä päivä mukaan lukien. Ja hommia olisi varmasti kuukaudeksi=(

Eilen käytiin ostamassa hoitopöytä ja pinnasänky. Vauvan korisänky on jo ollut kauan valmiina, mutta halusin saada pinnasängynkin jo nyt että pääsen sovittelemaan niitä ihania pupujussikoiden verhoja, suojuksia ja peitteitä. Kalusteiden kasaaminen menee varmasti viikonloppuun, ovat niin kiireisiä nämä illat.

Sain eilen kutsun jorvista synnytystapa-arvioon 7.4, tuntuu että siihen on vielä kamalasti aikaa, mutta toisaalta mikäs kiire tässä on, kunhan saisi vain jäädä kotiin, eikä tarvitsisi raahautua enään tänne töihin.

Meillä onneksi sukupuoli tiedossa niin noita ostokisa on niin paljon helpompi tehdä, se oikeastaan olikin juuri syy miksi halusin sukupuolen tietää jo ennen syntymää. Tämä kun 98% varmuudella tulee olemaan viimeinen vauvveli niin tahdon ottaa siitä kaiken irti ja laittaa kaiken viimeisen päälle. Jotkut ovat kauhistelleet että kannattaako ostaa kaikkea uutena ja niin kamala määrä vaatteita kun ei todennäköisesti ole tulossa käyttäjiä perään, mutta saahan ne sitten vaikka myytyä pois. Toisaalta yritin kyllä metsästää käytettyjä vaunuja/rattaita/pinnistä/hoitopöytää mutta totesin sen liian vaivalloiseksi ja kävelin kauppaan. Osallistun kierrättämiseen sitten laittamalla nämä meidän jälkeen kiertoon hyväkuntoisina.

Nyt taas töiden pariin!

Vierailija
14/27 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti hakea kaveri ja sen pieni vauva kahville jo 11.30 mutta kömmin takaisin sänkyyn kun mies ja tyttö lähtivät ja heräsin vasta 11.18.... Uusi yritys pian :-) Yöt ovat mitä ovat, mutta olen koittanut käyttää kaikki liikenevät hetket nukkumiseen, vaikka sitten levottomaan sellaiseen. Kohta ei enää nukuta, ja vaikkei sitä unta varastoon saa, pääsisipä synnyttämään edes ilman kamalaa univelkaa!

Vatsan toiminnasta: kyllä supparit helposti vetävät vatsan löysäksi, mulla sen tekevät jo kunnon menkkakivut. Hyvä siinä mielessä, että vatsa tyhjentyy helposti itsestään synnytyksessä eikä peräruiskeita tarvita.

Eilen oli ekaa kertaa niin tuskaisa olo, vauva painoi alas ja selkää särki ja kivuttomia suppareita sateli, että tajusin h-hetken lähestyvän. Kirjoitinkin sairaalakassilistan valmiiksi ja soitin siskolle, että pitää puhelimensa auki myös öisin. JOtenkin tosi hölmö olo, että vaikka toista odotan, kaikki tutuu ihan uudelta ja oudolta - mistä sitä tietää milloin on tosi kyseessä??? Olin ihan vakuuttunut kyllä eilen, ettei yliajalle mennä vaan että vauva syntyy seuraavan 2-3 viikon aikana. En sitten tiedä mistä moinen vakaumus kumpusi, tänään ei ole enää yhtään sellainen olo ;-) Katsotaan vaan, täällä minä heilun vielä pääsiäisenä vaikka aprillipilaa odotellaan ;-))

Nyt hakemaan kaveria kahville.

Pipsukka 37+3

15/27 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aloitellaan sitten tänään 38. raskausviikkoa, hurjaa. Aamun kunniaksi kävin labrassa ottamassa ne maksakokeet, samalla kuulin että th oli pistänyt myös sokerirasituksen jo tammikuulla (vastahan joulun välipäivinä kävin!!!), ei vain ollut siitä(kään) muistanut minulle mitään mainita. Täytynee nyt soittaa sitten, vaikka vähän älyttömältä kuulostaa, että vieläkö se pitää käydä uudestaan läpi. Olisi myös kiva kuulla perusteluja, miksi näin loppuraskauteen vielä uudestaan se sokerirasitus... Onneksi ensi viikolla on uusi täti, joka oikeastaan on tämän paikan vakituinen mutta syystä ja toisesta en hänelle ole vielä kertaakaan päässyt tämän raskauden aikana.

Tuohon suolentyhjennyskeskusteluun liityn myös, minulla suoli toimi oikein hyvin silloin aamuna kun lapsivedet olivat lähteneet tihkumaan. Ensin tavallinen istunto, sitten muutaman tunnin päästä tuntui painetta ja kun ryykäsin vessaan, varpusparvi pääsi lentoon ;) ja sitä sitten vielä pari kertaa ennen kuin lähdettiin synnärille. Silloin tiesin, että vissiin tämä synnytys on kuitenkin käynnissä, vaikkei supistuksia vielä ollutkaan. Sitten kun siirryin osastolta saliin, minulta kysyttiin että haluanko peräruiskeen, myönnyin, ja olin tyytyväinen että otin sen, sillä huolimatta tuosta alkupäivän tyhjennyssessiosta tavaraa tuntui tulevan pöntön täydeltä! ei ollut minusta mitenkään hankala tai muuten kamala operaatio, ja aion pyytää tällä kerralla ellei sitä ehdoteta. Nyt tuntuu, että hankalampi ennustaa mitään tyhjennysajankohdan mukaan, sillä nuo rautatabut saa mulla mahan löysälle. Ehkä kuitenkin parempi niin, ettei ummeta kuten viimeksi.

Minulla on täällä inventaariot käynnissä, kämppä onkin sen näköinen. Eilen lajittelin tosiaan noita vauvanvaatteita,ajattelin viedä esikoiselta juuri pieniksi jääneet varastoon ja säilöä tänne sisälle sitten nuo pienemmät. Se homma on vielä vaiheessa (voi että mies kiittelisi, jos jäisi vaiheeseen... viimeksi lähdettiin synnyttämään ristiäispuvun ompelun ja hääkuvien albumiin asettelun keskeltä, siinä oli olohuone kaaoksen vallassa... ja jatkoin hommaa joskus vuoden päästä ;)) mutta nyt iski keittiöinventaari samaan syssyyn ja olen järjestellyt ruokakaappeja hullun lailla, tilasin mieheltä y hden hyllynkin lisää kaappiin :)

Muttamutta, kahdelta jalkahoitoon =) joten taitaa olla paras kömpiä päivänokosille ennen sitä. Anoppi saattaa kyllä kuolla kauhusta kun näkee tämän meidän hallitun kaaoksen, jossa erinäinen määrä tavaria on juuri vaihtamassa paikkaa... mutta asiat tärkeysjärjestykseen ;o)

eikkuli ja hippuliisa 37+0

Vierailija
16/27 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon Onnea Ellille vauvan johdosta! :)

En olekkan pariin päivään ehtinyt lukemaan pinoja ja huomaan nyt miten alkaa täällä pikkuhiljaa tapahtumaan...Missä pinossa tuo Ellin ilouutinen oikein on? Olisi kiva käydä lukemassa.

Heräsin viime yönä pari kertaa valtaviin kipuihin, en tiedä oisko noi sitten niitä supistuksia, mutta kyllä alko silmät pyörimään päässä - eilen oli muutenkin päivällä ihmeellisiä alavatsakipuja, ihan kun piikillä olisi joku tökkinyt. Onko muilla ollut tämmösiä " piikkikipuja" ?

Viikot vaa hujahtaa ja haluisin saada paikat kuntoon. Huomenna tulee meille Suomesta vierailu, sisko, siskon mies, vauva ja siskon miehen äiti tulee meille kahdeksi viikoksi, olisi kyllä kiva jos ei olisi ihan näin pieni kämppä, mutta ollaan kyllä pärjätty ennenkin, kerran oli kaksi viikkoa 6hlöä vierailulla :) 74 neliötä meillä...Jännittää vähän, miten jaksan tän masun kanssa touhuta...ja tietysti toivon, ettei vauva vielä syntyisi, on meinaan pinnasänky ja muut varattu täksi ajaksi siskon vauvalle.

Nyt pitää taas rientää....

-Ingwer rv.35

Vierailija
17/27 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mielenkiintoista lukea Ellin synnytyskokemuksesta - olen nimittain nahnyt unia juuri tuollaisesta synnytyksesta etta ei tunnu supistuksia ja yhtakkia vauva onkin tulossa ulos! Onneksi sairaalaan on vain 10 minuutin matka. Mutta eivatpa kai ne ensimmaiset lapset niin vauhdilla synny.

Kiitokset saarad ja lotta82 lentovinkeista! Pidan mielessa. Varmaan se on niin etta vahan isomman kanssa voi olla vaikeampaa lentaa kuin ihan pikkuisen.

Ja sitten ajattelin viela osallistua, vaikkakin synnyttamattomana, kakkakeskusteluun - meille sanottiin synnytysvalmennuksessa etta jos tulee synnyttaessa sellainen olo etta pitaa paasta kakalle, niin eivat laske ennenkuin ovat tarkistaneet tilanteen; kuulemma usein se tarkoittaa etta vauvan paa painaa suolta eli vauva on siis just tulossa ulos ja jos siita vessaan lahtisi niin sitten saattaisi tyontaa vauvaa kohti ponttoa...! Olen lisaksi kuullut monelta etta supistukset aiheuttaa suolen vilkastumista.

Tanne ei kuulu muuta uutta, paitsi etta eilen vihdoin saapuivat rattaat jotka puolitoista kuukautta sitten tilattiin - kylla oli mahtavaa koota ne ja tyonnella ympari olohuonetta! :)

Olisinpa viela kysellyt samaa kuin huhti-06, etta miten tuonne huhtikuisten la listalle paasee, sielta kun itsekin puutun. Laitetaanko tiedot itse vai ilmoitetaanko la-listagurulle?!

Nyt viimeisten seminaarien valmisteluun... ihanaa, etta enaa reilu viikko toita/opiskelua jaljella!

Iloista keskiviikkoa kaikille,

Lumsku 33+6

Vierailija
18/27 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä muilla ollu sellasta? Mistä se voi johtua ja mitä sille tahdään? Voiko se olla merkki raskausmyrkytyksestä? Mulla on normaalisti verenpaine noi 110/60 mut nyt se on 145/75.. muita poikkeavia oireita ei oo ollu.

Vierailija
19/27 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama juttu. Varsinkin alapaine on noussut hurjasti. Yleensä ollu siinä vähän päälle 60 niin viimeksi jo yli 80. Mutta ilmeisesti se ei haittaa, koska muita raskausmyrkytykseen viittaavia oireita ei ole. Ainakaan minua ei oo neuvolassa asialla mitenkään " peloteltu" .

Tosi mahtava ilma. Kävin merellä hiihtämässä sellasen tunnin lenkin. Siinä ehti miettiä, että entä jos täällä tulee lapsivedet, mitä sitten. Tai synnytys alkaa, enkä selviäkään kotiin. No mitään ei tietenkään tapahtunut. Mietin vaan, että onkohan sitä aivan hörhö, kun lähtee merelle, eikä pysy ihmisten ilmoilla ja maankamaralla, ois ainakin apu helpommin saatavissa.

Omaan napaan ei sitten kuulukaan normaalista poikkeavaa. Eli liitoskipuja, ja vauvan muljuamista ja jonkin verran kivuttomia supistuksia (niitäkään ei juuri tällä hetkellä). Minä oon varma, että mulla menee yli lasketun ajan. Ois liian hyvää ollakseen totta, että syntyis jo aikaisemmin.

lyyli 37+4

Vierailija
20/27 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen juttu, että yleensä synnytyksen lähestyessä verenpaine alkaa nousta ihan normaaliraskaudessakin, näin olen kuullut ja ainakin tutuilla ja itselläni on näin ollut (vaikka sektiolla ovat syntyneet kaikki loppujen lopuksi). Itsekin olin eilen neuvolassa ja paineet olivat 102/64, joten ei ole nousseet vielä eikä ole tarviskaan:)

Oma napa on tasaisen rauhallinen, vauva potkiskelee silloin tällöin ja nyt on alkanut suppareitakin tulla enemmän. Kunhan ei vaan intoudu supistamaan niin paljon, että joutuisi estopiikille lähtemään.

Mandi ja kuutonen 34+6