Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***SYYSKEIJUT keskiviikkoon***

15.03.2006 |

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pilvistä, blääh. Vaikka yöllä oli lähes kirkas taivas.

Spao(ko) kyseli ultrista.

Eli Espoossa kunta tarjoaa np-ultran rv12 tietämillä ja rakenneultran rv20 vaiheilla. Poliklinikkamaksun joutuu maksamaan. Neuvolassa ei ultra-laitetta ole. Eikä minun tädilläni ilmeisesti halukkuutta edes opetella sitä käyttämään, kun sanoi että vaikka se ois, niin eihän sitä käyttäis kuin lääkäri.

Valittelin neuvolassa tätä suomen eri kolkkien vaihtelua tässä asiassa, niin täti totesi että sitä ollaan kokoajan yhtenäistämässä. Ei kyllä sanonut mikä on sitten se yhtenäinen malli tai koska mahtaa toteutua. Muttaompahan ainakin ilmeisesti työn alla.

Myöhemmin lisää. Kirsikka rv 12+6, tyttö 08/03

Vierailija
2/48 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieläkö mahtuisi mukaan yksi mahakas?=)

laskettuaika on 1.9,nyt siis menossa rv 15+5

perheeseen kuuluu aviomies30v ja poika toukokuussa2v.itse olen 28vuotta ja eteläisessä suomessa asutaan

*käsipäivää*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kesäkeiju mukaan! Osuva nimimerkki syyskeijua odottavalle ;)

Täällä paistaa aurinko,onneksi! On meinaan jouduttu olemaan jo monta kaunista päivää sisällä,kun lapset olleet oksennustaudissa :( Inhottava tauti,toivottavasti olis nyt sit ohi,vaikka kaikki ei sitä meillä vielä sairastaneetkaan.

Täytyykin kahlata edellisten päivien pinot läpi,jotta tietää missä mennään ;)

H&viisikko ja Jesse 16+1

Vierailija
4/48 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=DarkGreen]Täällä on keskiviikkoaamu alkanut pahoinvoinnilla, mutta töihin vaan tulin¿pitää vaan kasata tarpeeksi ruokaa tähän tietokoneen ympärille niin pärjää!

Mulla loppuu nyt maaliskuun lopussa työt¿kun irtisanoin itseni. Pitäisi kai alkaa miettimään mitä sitä tekisi ens kuussa¿mutta toisaalta ei jaksais millään ettiä uutta työpaikkaa ennen kuin täältä lähteny.

Saa nyt nähdä. Jos jäisinki kotiin kasvattamaan mahaa:)

Kerttu rv 12+ (neuvolan mukaan tasan 13) [color=Chocolate][size=6]♥[/size]

Vierailija
5/48 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neronja: Ihanaa,että sydänäänet kuuluivat ja kaikki hyvin!

Kirsikka: Myös sulla oli kivoja kuulumisia ultrasta! Ei kyllä ihme,että sinua pelottaakin,kun noin rankka kokemus takana! Paljon voimia ja iloista mieltä sinulle tähän odotukseen!

Himoista,että nyt just ei ole mitään erityistä,mutta yleensä se himotus iskee just sitten,kun kaupat kiinni eikä varmasti saa mistään sitä,mitä ilman ei sitten millään voi olla ;) Siis,ihan tuskaa!

Ikäeroista,meillä ollut n.1,5 v ikäero lapsien väleissä,nyt hiukan pienempi kuopuksen ja Jessen välis eli n 1v3kk. Meillä on kaksostenrattaat olleet kovassa käytössä,eli suosittelen lämpimästi!

Jahas,nyt aamupuurolle.

Vierailija
6/48 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon kesäkeiju ja muut vasta mukaan liittyneet!!

Onko muilla kurkussa semmonen yli sitkee lima, joka ei lähe mihinkään?

Meinaa tulla yökki aina kun yrittää saada sitä ulos.

Ja sitten (johtuen varmaan siitä limasta) tuntuu että pelkistä mielikuvistakin rupee yökkimään. Ei oo onneks sentään tarvinnu vielä pönttöä halailla.

Todella ärsyttävää.

Pitäis saada itestään irti niin paljon että sais imuroitua, kun noi koirankarvapallerot ei enää pysy nurkissa, vaan valtaavat jo lattiapintaa muualtakin :)

Millään ei kyllä jaksais.

Muistaakseni viime raskaudessa oli väsymys ja saamattomuus läsnä koko raskauden ajan. Tosin silloin alun väsyn jälkeen olikin jo talvi ja pimeetä. Jos nyt sitten piristyis kunhan se kevät alkaa kunnolla näkymään.

Kävin viime viikolla ettimässä mammahousuja, mut en löytänyt hyviä.

Mites muuten ne uder-the-belly mallit. Täytyyhän niissäkin pikkusen olla venymisvaraa vielä tässä vaiheessa, vai? Kokeilin yksiä mut niin oli jo kireet, etten uskaltanut ostaa. Isompaa kokoa ei ollut, et oisin voinu kokeilla.

Enhän mä välttämättä vielä niitä tarttis, vanhat on tallella, mut ne ei kyllä loppuraskaudesta enää mahu.

kirsikka 12+6 jee, huomenna uusi viikko. Kyllähän se aika kuluu koko ajan.

Vierailija
7/48 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa pikaisesti viestiä laittaisi, vaikka on vähän kiirus töissä. Alkaa olla vatsaa sen verran, että ihmettelen, kun työkaverit eivät vielä ole kysyneet mitään. Ovat varmaan niin kohteliaita. Eilen kyllä jo pari ihmistä kahvilla katseli vatsaani, mutta eivät sanoneet mitään. Lasten kanssa aamulla mallailtiin äiskälle vaatetusta ja tuntui, että kaikki vaatteet paljastavat masun ihan selvästi. No, ehkä asia jo voisikin paljastua. Toisaalta on mukava pitää salaisuutta vielä vähän aikaa...

Olo alkaa olla muuten hyvä, mutta edelleen väsyttää iltaisin jo aikaisin, eikä jaksaisi oikein tehdä kotitöitä. Pakko kuitenkin olisi, kun ei ole miestäkään auttamassa. Lapsia olen yrittänyt rohkaista omatoimisuuteen ja vähän auttamaankin minua, kun olen tainnut passata heitä liikaa.

Ja onnittelut minunkin puolestani kaikille hyviä uutisia saaneille!

fullmoon 14+2

Vierailija
8/48 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Kesäkeiju! Missäpäin Hämettä asustelet? Minä olen Kanta-Hämeestä ja perheessä reilun vuoden ikäinen poika ja toista odotellaan syyskuulle.

Tämän sairastelun toivoisin loppuvan pian. Nyt kun tuosta kuukauden kestäneestä yskästä alan toipumaan, niin poskiontelontulehdushan sitä sitten pätkähti päälle. Nyt olen siis antibioottikuurilla. Viime yönä alkoi ilmeisesti jonkun sortin vatsatauti sillä olen oksennellut ja ripuloinut vuoron perään aamuyöstä asti. Vielä kun tuo esikoinen on tuossa jaloissa pyörimässä niin eipä varmaan ketään käy kotiäidit kateeksi... Kamalaa!!! Toivottavasti kyse olis jostain muusta kun vatsataudista sillä poikaanhan se varmasti seuraavaksi tarttuu. Tuntuu että voimat ei riitä nytkään tähän olotilaan saati sitten jos vielä poikakin olisi kipeä.

Toivottavasti toisilla keijuilla on valoisampi keskiviikko tällä kertaa! Hyvää päivän jatkoa kaikille :)

Vierailija
9/48 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet] Tervetuloa kesäkeiju!

Ultrista on ollu puhetta: on se kyllä minusta aika väärin, että tosiaan on hurjat erot kuntien välillä. Toisissa ei saa yhtään ultraa ja toisissa ultrataan joka nla käynnillä. Olen myös ihmetellyt sitä kun/jos ei kunta tarjoa yhtään ultraa niin eikö silloin (voisi olla) ole mahdollisuutta käydä keskussairaalassa omakustanteisesti. Meillä kunta tarjoaa rakenneultran ja nt-ultrassa jos käy niin maksaa sen poliklinikka maksun 22¿, joka ei ole paha summa.

Sydänäänistä: kyllä ne alkuvaiheessa aika läheltä häpyluuta kuuluu jos on kuuluakseen ja pikkuhiljaa ylempää. Kaikuun kai sekin perustuu joten se vähän riippuu sitten kai kulmastakin miten sitä doppleria pidetään.

Minä kans olen ollu vähän huonolla lukemisella/pinoutumisella joten käyn hieman paikkailemassa :)

Omaa (.) ja kuulumisia: nyt on se vaihe raskaudesta kun ei juuri olisikaan raskaana. Hieman pahoinvointia silloin tällöin, ei muuta ja liikkeitä kun en vielä tunne niin välillä tuntuu kun ei raskaana olisikaan. Väsymystä on, mutta uskon sen liittyvän enemmän pojan unikouluun kuin raskauteen. Unikoulu etenee kohtuullisesti. Nyt nukahtamiseen kuluu (ainakin parina viime yönä) 5-15min ja yöllä herätyksiä 5-6. Parina aamuna on jopa herännyt omasta sängystä. Me kun ollaan otettu poika meän viereen jos on vielä kuuden jälkeen herännyt. Se on jo niin lähellä meidän heräämistä (7) että tuskin nukahtaisi enää omaan sänkyyn. Miten muuten sitten kun nukahtaminen sujuu niin siitä siirrytään sitten siihen että ei tarvis enää olla pojan huoneessa nukuttamassa? Ja entäs jos poika nukahtamistilanteessa vaan naureskelee? mites sit toimitaan? Unikouluna meillä siis tassuttelu.

Oona, unikouluileva poika ja sintti 12+3 [color=deeppink][size=5]♥

Vierailija
10/48 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana aurinkoinen päivä täällä Itä-Suomessa! Kyllä piristää mieltä, äsken just ulkoillessa törötin poski kohti mollukkaa ja kyllä se jo lämmitti, ainakin minua :)

Aamulla oli neuvolakäynti ja sydänäänet saatiin kuuluviin ihan heti. En kyllä sitä oikeestaan epäillykään, oli eilen illalla liikehdintä niin vilkasta masussa. Ainoo vaan, että miun pitäs nlantätin mukaan soittaa työterveyshuoltoon ja jäädä sairaslomalle tän uupumukseni kanssa, mutta työtilanne ei anna miun tehä sitä ainakaan enne ens viikkoa. En ole korvaamaton, tiedän sen, mutta velvollisuudentunto-nappula taitaa taas olla hiukka liian isolla.

Oma napa: röyhtäytysolo senkuin jatkuu ja yleensä pahenee iltaa kohti, muuten ei oireita oikeestaan ole. Paitsi rinnat, jee miten arat kun ottaa liivit illalla pois. Ja olen ruvennu näkemään eroottisia unia, muuten koen kyllä olevani liian uuvuksissa iltaisin, niin et en jaksas oikein touhuta, mutta yöllä näen sit unia. Ja nukun katkonaisesti muutenkin.

Minjuska ja pompottava hiirenherne 14+2 (miusta vauvan syke oli aika hidas, vaikka eilen Akuuttia katsoinkin, kävi silti mielessä että oiskohan poika...)

Vierailija
11/48 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kesäkeiju!

Minulla on jo käytössä under the belly-farkut. Ne kyllä tulee napaan asti... Niissä on sellainen vyötärokuminauha, jota saa kiristettyä ja löysättyä, se on niinkuin napilla kiinni ja kuminauhassa on sitten reikiä nappia varten. Ihan huippuhousut. On siis nyt sopivat ja menee varmaan koko raskauden ajan. Samalla systeemillä löysin ihanat christoffin housut (ei farkut) jo kuukausi sitten, mutten raaskinut niitä ostaa. nämäkin on christoffin, mutta ostin siis halvalla internetistä. Ne mitä en raaskinut ostaa oli kuin ihan tavalliset housut, eli ulkoapäin ei niistä mitenkään huomannut, että ovat raskaushousut.

Kävin eilen tyhjentämässä työpöydän ja hyvästelemässä työkaverit ja esimiehen. Hiukan haikea tunnelma. Työsopimus siis loppuu nyt maaliskuun lopussa, eikä sitä tietenkään raskauden ja selkävaivojen vuoksi jatketa. Kotona olen jo tammikuun puolestavälistä lähtien, eli siitä saakka kun plussasin ja kävin ekassa ultrassa raskauden varmistamassa. Tänään käyn vielä työpaikan henkilökunta myynnissä. Sieltä saa firman tuotteita tosi tosi halvalla ja nyt on sitten viimeinen tilaisuus jotakin ostella.

Seirana rv14 +5

Vierailija
12/48 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on ihana ilma. Taitaa se kevät vihdoin tulla. Mä odotan kauheesti sitä, ettei tarvi lapsille pukee ulos mentäessä niin kauheesti päälle. Ja pääsee " esitteleen" omaa mahaansa, kun eihän se toppatakin alta oikeen näy.

Nyt sitä sitten eletään raskauden parasta aikaa. Pahoinvointi poissa ja ensimmäisiä liikkeitä alkaa tuntemaan. Vähän haikea olo, kun tämä taitaa olla viimeinen raskauteni, tai niin ollaan ainakin mietitty. Toisaalta eihän 22-vuotiaana voi vielä täysin varmoja ratkaisuja tehdä. Pitäis kuitenkin jokin ammattikin itselleen lukea.

Taidan tästä lähteä katsomaan eilisen Akuutin nauhalta, kun pojat niin nätisti ja sovussa leikkivät.

Andoliniska ja vauva-kirppu 13+4

Vierailija
13/48 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täälläkin on siirrytty jo pari viikkoa sitten mamma housuihin.. Yllätyin, että jo niinkin äkkiä. Onko teillä muilla sellaista, että iltaa kohti vatsa turpoaa ihan kamalasti, nousee ylöspäin ja on jotenkin hankala olla? Mitään ei illalla voi syödä, vaikka mieli tekisi, kun tuntuu, että maha repeää muutenkin liitoksistaan.. Tähän asti olenkin syönyt koko ajan, kun sillä sai huonon olon pysymään pois, joten ehkä ihan hyvä välillä olla syömättäkin ;) Yöllä maha taas jonkin verran laskeutuu ja olo hyvä.

Olen jo miettinyt sitäkin, että jos vauva matkassa pysyy niin pitää ostaa aika paljon äitiysvaatteita, kun edellinen vauva oli kevätvauva, joten sillon oli ihan erilaiset vaatteet. Housut oli äitiyshousuja, mutta paidat oli kaikki jotain vanhoja paitoja, jotka ihme ja kumma ei edes ole venähtäneet silloisessa käytössä. Mikäpä sen mukavampaa, kun ostaa toppeja ja esitellä masuaan, talvi odotuksessa se olikin niin piilossa :)

rv 14+6

Vierailija
14/48 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monta päivää poissa täältä ja nyt oli ihana lukea hyviä ultra-ja neuvolakuulumisia!

Kirsikka, mietin kun olemme samalta alueelta mahdammeko käydä samassa neuvolassa? Minä käyn siinä Espoon Torin apteekin kupeessa olevassa, enkä muita neuvoloita ihan lähialueella edes tiedä.

Kävinkin eilen sekä terkkarilla että lääkärillä, kaikki hyvin. Ja tänä aamuna kävin jättämässä sen seerumiseula näytteen, alkoi vähän hirvittää mikä vastaus sieltä tulee.

Oma olo on ennallaan, eli aika hyvänä on pysynyt, ei pahemmin okseta tai väsytä enää, jotain satunnaista lukuunottamatta.

Kerttu, kerroit noista sinun itkukohtauksista, ihana se bussikuski juttu:)

Minulla itselläni on ihan sama, kyyneleet on silmissä kaiken aikaa, varsinkin miehen sanomisille olen tosi herkkä.

No niin, ei muuta kun vointeja kaikille! Ihanaa että keijut ovat näyttäneet päässeen siihen asti ettei niitä ikäviä uutisia juuri enää taida tulla.

Vierailija
15/48 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut monta päivää poissa täältä ja nyt oli ihana lukea hyviä ultra-ja neuvolakuulumisia!

Kirsikka, mietin kun olemme samalta alueelta mahdammeko käydä samassa neuvolassa? Minä käyn siinä Espoon Torin apteekin kupeessa olevassa, enkä muita neuvoloita ihan lähialueella edes tiedä.

Kävinkin eilen sekä terkkarilla että lääkärillä, kaikki hyvin. Ja tänä aamuna kävin jättämässä sen seerumiseula näytteen, alkoi vähän hirvittää mikä vastaus sieltä tulee.

Oma olo on ennallaan, eli aika hyvänä on pysynyt, ei pahemmin okseta tai väsytä enää, jotain satunnaista lukuunottamatta.

Kerttu, kerroit noista sinun itkukohtauksista, ihana se bussikuski juttu:)

Minulla itselläni on ihan sama, kyyneleet on silmissä kaiken aikaa, varsinkin miehen sanomisille olen tosi herkkä.

No niin, ei muuta kun vointeja kaikille! Ihanaa että keijut ovat näyttäneet päässeen siihen asti ettei niitä ikäviä uutisia juuri enää taida tulla.

Vierailija
16/48 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinah 15+3

Vierailija
17/48 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stenval, mullakin on ollut tuota, että maha on illasta ihan älyttömän turvoksissa ja on hankala olla. Nyt on tainnut pari iltaa olla peräjälkeen, ettei ole turvottanut. Mulla meni ilmeisesti rautatabuista maha aivan löysälle toissa iltana ja silloin huomasin, että nytpäs ei enää turvotakaan. Olisko sitten ehkä ollut jotenkin ummetuksesta johtuvaa se turvotus.

Nyt tuntuu ja näyttää, että vauvamasu alkaa ihan oikeasti pullahtaa esiin, vautsi. Jokohan sitä kohta alkais varovasti uskaltaa muillekin esitellä. Tosin kuten joku kirjoittikin, niin toppatakin alta se masu ei vielä oikein näy. Anoppikaan ei vielä tietääkseni tiedä (ellei lapset oo lipsauttaneet), että hänelle olis tulossa vielä yksi lapsenlapsi. Asutaan ihan lähekkäin, mutta aika harvoin silti nähdään ja niilläkin kerroilla mulla on yleensä toppatakki päällä. Tosin voihan anoppi olla tarkkasilmäisempi kuin luulenkaan ;-).

Tässäpä kai tärkeimmät tälle erää. Aurinkoista päivää kaikille!

neronja rv15+3

Vierailija
18/48 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en sitten kerennyt enää eilen kirjoitella, kun tultiin niin myöhään kavereiden luota. Elikäs eilen olin sitten masuasukin kanssa ensimmäisessä neuvolalääkärissä. Syke löytyi miltei heti ja oli 160 luokkaa. Eli aika korkea...tyttö tulossa?! No esikoisen kanssa sykelukemat oli välillä 155 ja poika tuli, että ei kai tuosta osaa vielä mitään sanoa. Muutenkin kaikki vastasi viikkoja. Pidättelin aamusta aamupissan neuvolaan, eli rakossa yli 4 tuntia. Ja siinä kuulemma oli proteiineja. Eli joudun huomenna viemään pissanäytteen uudelleen terveysaseman labraan, pois suljetaan virtsatieinfektio. Jota pidän kyllä todella epätodennäköisenä, kun koskaan ei ole ollut ja kai nyt jotenkin oireilisin. Valkovuotoa on runsaasti ja sitä varmaan mennyt näytteeseen, jonka takia proteiinit koholla.

Verikokeet otettiin kanssa ja hemoglobiini 121 ja kuulemma rauta pitää nyt aloittaa. Obsidan. MiniSun D-vitamiineja tulee jatkaa kesän alkuun asti, muuta kuukausi vielä ja sitten ne voi lopettaa. Kalkkia jatkan.

Verenpaineet oli nyt vähän paremmat, 111/61, viimeksi 103/58. Esikoista odottaessa ne saattoi romahtaa todella alhaisiksi ja sen takia pyörryttikin aikas paljon.

Joku kyseli under-belly-äitiysfarkuista. Ne on todella hyvät. Jos et asu tai vieraile Helsingissä, niin käy ihmeessä tilaamassa www.bebes.fi sivuilta housut. Todella hyvät. Itse käytän nyt äitiyshousuja, jotka olen viime raskaudessa ostanut Bebesiltä myös, mutta nämä ei ole vielä under-bellyt vaan ihan strecht-farkut. Kun massu kasvaa, noissa toisissa on kivempi olla.

inkuli ja masumönkijä tasan 14 ja poju 13kk

Vierailija
19/48 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös on tuo vatsa ollut turvoksissa, varsinkin iltaa kohti se turpoaa ja turpoaa. aamuisin se on ihan suht. normaalin näköinen, ja ehdin jo aina suunnitella ja sovittaa päälleni kireitäkin vaatteita. Mutta heti aamupalan jälkeen se alkaa paisumaan.

Kuulun myös niihin, joiden kunta ei tarjoa ultria. Yksityiselle täytyy mennä rakenneultraan. hmph. Mutta olen jo tainnut valittaa tästä asiasta jo tarpeeksi. Pakko tyytyä tähän.

Flunssa alkaa jo vähän hellittämään, joten aion lähteä tänään pitkästä aikaa haukkaamaan raitista ilmaa kunnolla :) Ja tietysti nauttimaan tuosta upeasta säästä.

Nauttikaa säästä, ja kasvavasta masustanne!!

terkuin, Dotteli 14+2

Vierailija
20/48 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Coral1]Tuli mieleen että oooteko te laittanu mahaan mitään kosteusvoidetta? Minä ostin jo heti plussatestin jälkeen rasvapurkin mutta eipä oo tullu kertaakaan mahaan laitettua. Tisseihin muistan ehkä kerran viikossa laittaa...

Nyt kun mulla on tämä mahapallo pullahtanut esiin (ja monet muutkin sen maininnu!) niin kävin ostamassa sellasen Garnier suihkepullon¿se varmaan helppo käyttää niin jos sitä muistas iltasin suikutella:)

Vaikka en minä tiedä onko ne raskausarvet niin kamalia:) Ja voi olla että niitä tulee muutenkin jos on tullakseen.

Minä olen muuten ihan käsittämättömän onnellinen ja ylpeä tästä pallostani:) Pakko koko ajan silitellä ja aina kun satun pelin eteen pakko kurkata mahaa:) Minulla oli viime syksynä todella rankka keskenmeno ja sen jälkeen jotenkin vihasin omaa vartaloani. Syytin itseäni/kehoani kun epäonnistuin raskaudessa. Nyt sitten kun tämä raskaus on mennyt näin hyvin ja maha on tullut esiin, tunnen itseni todella supernaiseksi:)

tinah_ kiva kuulla että muillakin itkettää:)

Millonhan mulla muuten on ensimmäinen neuvolalääkäri...kun meillä np-ultra korvaa sen ensimmäisen lääkärin. Menee varmaan jonnekin puoleenväliin raskautta...

Tyhmä kysymys vielä mutta miten [B]neuvolalääkäri[/B] poikkeaa tavallisesta neuvolakäynnistä?

Kerttu