Ammattikuljettaja ja liikenneopettaja paikalla - miyä haluat kysyä?
Kuljetusalan ammattilainen sekä liikenneopettaja vastailee liikeenteen tai ajamiseen liittyviin kysymksiin :)
Kommentit (14)
Minua närkästyttää ehkä eniten oikean nopeuden sovittamisen vaikeus. Sana "alinopeus" särähtää korviin. Alinopeuttahan ei ole. On vain suurin sallittunopeus, ja sitä voi mennä vain jos olosuhteet tämän edellyttää.
Toki en halua sekoittaa vaarallisen alhaista tilannenopeutta tähän esim "joku ajaa 80 alueella 40km/h. Se on asia erikseen
Miksi te "ammattikuljettajat" ette myöskään ymmärrä mitä tarkoittaa turvaväli?
Liikenneopettajilta vaaditaan nykyisin opettajan pedagogisten opintojen suorittaminen, mutta muu opiskelu tapahtuu itse työtehtävissä. Mitä ovat nämä ennen pätevyyden hankkimista suoritettavat työtehtävät?
Vierailija kirjoitti:
Miksi te "ammattikuljettajat" ette myöskään ymmärrä mitä tarkoittaa turvaväli?
On valitettavaa, että monet "ammattikuljettajat" eivät noudata esimerkiksi turvaväliä. Raskaalla kalustolla turvavälin tärkeys vielä kertautuu.
Miksi tuota saatanan suolaa on levitettävä? Onko muka niin merkittävä ero pidossa isoissa autoissa - kun yli 10 pakkasasteessa ei kuitenkaan enää toimi?
Vierailija kirjoitti:
Liikenneopettajilta vaaditaan nykyisin opettajan pedagogisten opintojen suorittaminen, mutta muu opiskelu tapahtuu itse työtehtävissä. Mitä ovat nämä ennen pätevyyden hankkimista suoritettavat työtehtävät?
Se on työskentelyä itse liikenneopettajan tehtävässä, jossa on mukana liikenneopettaja.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tuota saatanan suolaa on levitettävä? Onko muka niin merkittävä ero pidossa isoissa autoissa - kun yli 10 pakkasasteessa ei kuitenkaan enää toimi?
Tietä suolataan keliolosuhteissa kun tie on äärimmäisen liukas, ja näin yritetään välttää ihmisen tekemää virhettä liukkaalla tien pinnalla.
Tärkeintä olisi kuitenkin, että kuljettaja tunnistaa olosuhteet; esimerkiksi äärimmäisen liukkaan tien. Juuri näissä tilanteissa ei välttämättä voi ajaa suurinta sallittua nopeutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on työskentelyä itse liikenneopettajan tehtävässä, jossa on mukana liikenneopettaja.
Ahaa. Siis eräänlainen työssäoppimisjärjestely. Kiitos vastauksesta. :)
Näkyykö usein tai koskaan ajo-oppilaita, jotka eivät selviä takaisin konttorille asti, vaan liikenneopettajan on tartuttava rattiin? Mitä tehdään silloin, kun oppilas saa paniikkikohtauksen? Mitä tehdään silloin, kun on aivan selvää, että oppilaalle ei asenteen tai taidottomuuden vuoksi missään tapauksessa saisi koskaan antaa ajolupaa? Milloin liikenneopettajaa pelottaa olla kyydissä? Millaisissa tilanteissa opea ottaa päähän?
Tuijottaako kaikki ajo-opettajat jatkuvasti tyttöoppilaiden tissejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahaa. Siis eräänlainen työssäoppimisjärjestely. Kiitos vastauksesta. :)
Näkyykö usein tai koskaan ajo-oppilaita, jotka eivät selviä takaisin konttorille asti, vaan liikenneopettajan on tartuttava rattiin? Mitä tehdään silloin, kun oppilas saa paniikkikohtauksen? Mitä tehdään silloin, kun on aivan selvää, että oppilaalle ei asenteen tai taidottomuuden vuoksi missään tapauksessa saisi koskaan antaa ajolupaa? Milloin liikenneopettajaa pelottaa olla kyydissä? Millaisissa tilanteissa opea ottaa päähän?
Jos asenteen tai taidottomuuden vuoksi kuljettaja ei sovellu liikenteeseen, hän ei pääse hyväksytysti läpi ajokokeesta, jonka arvioi ja valvoo tutkinnonvastaanottaja.
Jos oppilas joutuu paniikkiin, niin silloin rauhoitutaan ja pikkuhiljaa jännitystä laukaistaan puhumalla.
En kehtaa enää ajaa, kun en osaa käyttää kuin manuvaihteista. Paljonko maksaisi ajotaidon päivitys automaatille? Tekeekö kukaan yleensäkään niin?
Vierailija kirjoitti:
Tuijottaako kaikki ajo-opettajat jatkuvasti tyttöoppilaiden tissejä?
En voi puhua kaikkien puolesta, mutta itse en ole kiinnostunut tisseistä työssäni vaan tehtävässä valmistaa liikenteeseen turvallinen ja hyvä kuljettaja.
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa enää ajaa, kun en osaa käyttää kuin manuvaihteista. Paljonko maksaisi ajotaidon päivitys automaatille? Tekeekö kukaan yleensäkään niin?
Kuvailetko sitä, mitä et tunne osaavasi automaattivaihteissa autossa.?
Mikä muiden kuljettajien ajovirhe aiheuttaa sinulle eniten närästystä? Eli jos saisit korjata yhden asian kaikkien muiden ajamisessa, mikä se olisi?