Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Italia on surkea paikka. Kävin kerran Roomassa, enkä pitänyt."

Vierailija
08.01.2017 |

Olen siis itse asunut töiden takia pariin otteeseen juuri Italiassa eri paikkakunnilla ja kun olen kertonut tästä uusille tuttaville sittemmin, niin jotkut ovat ottaneet heti asiakseen haukkua Italian maanrakoon. Ylipäätään olen kuullut tuttavilta/huomannut fb-kommenteissa/lukenut vauva-palstalta, että joku tietty maa teilataan kokonaan yhden paikkakunnan, loman ja oman subjektiivisen kokemuksen vuoksi.

Olen itse matkustellut useita maita ristiin rastiin ja eihän mitään maata kuvasta ainoastaan yksi paikkakunta tai juuri sinun kokemuksesi. Jos siis olet käynyt pahimman turistirysäkauden aikana Roomassa lomalla, helteet ovat olleet käynnissä, kaikkialle on saanut jonottaa ja olet käynyt syömässä turistimenun jossain nähtävyyden kupeessa olevassa surkeassa ravintolassa, mihin paikalliset eivät mistään hinnasta menisi, niin ei se kerro mitään siitä maasta kokonaisuutena tai edes Roomasta lomakohteena. Tosi useat ihmiset myös selkeästi ottavat liian vähän selvää etukäteen kohteesta, minkä takia kokemus menee jo alkujaan pieleen.

Jokaisella on siis oikeus mielipiteeseensä ja olla menemättä itselleen epämieluisaan kohteeseen uudelleen, mutta eniten ärsyttää sellainen "ai sä meet Italiaan, mä en kyllä menis, surkea mesta". Yksi fb-kaverini lisäsi lomakuvan Kreikasta, niin johan siihen heti ensimmäinen kommentti oli, että "Huono lomakohde teillä, mutta onneksi seura parempaa". Mitä väliä sillä toisen mielipiteellä nyt kohteesta edes oikeastaan on, kun kyse on tämän toisen henkilön matkasta? Ihme negailua.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika törkeää käytöstä. Itsellä ei onneksi tollaisia ihmisiä liiku lähipiirissä.

Itse kyllä pidin Roomasta.

Vierailija
2/9 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aivan oikeassa.

Minusta tuollainen teilaaminen on kateellisen ja yksinkertaisen ihmisen merkki. Hän todennäköisesti itse ei edes ymmärrä, että kielteisten kommenttien tyrkyttäminen pyytämättä ei ole todellakaan rehellisyyttä ja "suoruutta", vaan pelkästään huonoa käytöstä.

Ja tosiaan: jos toinen tykkää jostakin, hänhän sen valinnan tekee ja itselleen, ei tälle teilaajalle. Teilaaja saa ihan rauhassa pysyä Perähikiällä, ei hänen tarvitse sinne Kreikkaan matkustaa.

Enkä nyt siis tarkoita, että pitäisi valehdella. Vaan että toisen iloa voi myötäelää ja tukea. "Mahtavaa lomaa, sinä varmana nautit ihan valtavasti auringosta ja nähtävyyksistä!" on aivan YHTÄ TOTTA kuin se, että kommentoija ei ITSE tykkää Kreikasta lomakohteena (jota mielipidettä häneltä siis ei ole edes kysytty).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Thaimaa on turistirysä ja pervojen paratiisi "= nähnyt muutaman valokuvan Pattayalta.

Vierailija
4/9 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Thaimaa on turistirysä ja pervojen paratiisi "= nähnyt muutaman valokuvan Pattayalta.

Ja jos joku haluaakin panna ladyboyta pyllyyn niin se on sen ihan oma asia.

Vierailija
5/9 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun joku laitaa lomakuvan etelän matkalta ja kertoo että on +30 niin takuuvarmasti joku kitisee ja ulisee kuinka on liian kuumaa eikä missään nimessä pystyisi olemaan siellä.

No, ne saa onneksi tarpoa pakkasessa kaikessa rauhassa ;)

Vierailija
6/9 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me matkustetaan paljon Saksassa, kun miehellä on siellä sukulaisia. Monet jaksaa lytätä sitä, heitä ei kuulemma tylsä Saksa kiinnosta kun ei ole rantojakaan. Itseäni taas ei pelkät löhölomat kiinnosta, silti niitä aina kohteliaasti ihailen.

Vierailija
7/9 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten tosiaan thaimaata haukkuvat ne, jotka ei "menisi sinne kilon palasinakaan". Kovasti tuntuvat tietävän seksiturismista yms, joka siis todellisuudessa ei näy tavismatkailijoille mitenkään (mutta toki löytyy jos etsii).

Vierailija
8/9 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan Italiassa käynyt kaksi kertaa ja kyllä minä ainakin Italiasta tykkään.

Vierailija
9/9 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa olen kokenut Espanjasta. Maahan on pelkkää rantaa, aurinkoa ja halpaa kaljaa, eikö? On käyty kanariansaarilla, suomalaisten miehittämässä Etelä-Espanjassa (jossain 30km säteellä Fuengirolasta) tai Barcelonassa ja niistä voidaan vetää johtopäätökset maasta. Jep, Helsinkihän myös edustaa sitä mitä Suomi on. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän