Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****Keksiviikkoa SYYSäipät -04****

15.03.2006 |

Joo, jos menis koittaan nukkuun.

Aloitinpahan KERRANKI pinon :)

Kerppu

(jota aamulla saattaa väsyttää???)

Huomaatteko, pidin lupaukseni?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/28 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerppu, aika ymmärrettävää, että olet syvällä tässä allergiasuossa. On kuitekin ihanaa että jaksat huolehtia myös kaikkien muidenkin allergoista ;).

Minäkin äänestän Lillin sairaala-altistuksen puolesta ;). Minä olin ymmärtävinäni Ankkis, ettet ollut ihan tosissas, kun sanoit ettei Lillillä ole allergiaa. Olin kuulevinani sellaisen iroaniasävyn. Tai ainakin toivon niin. Erit.korvikkeesta vielä sen verran, kun lapset on jo 1,5 v, voidaan maidoton ruokavalio toteuttaa myös ilman korviketta. Korvattavavuushan erityiskorveikkeille on vana 2 vee asti. Ja Lillin ontottunut niin hyvään, ettei varmasti moista litkua juo :).

Mulla on näemmä mennyt ihan ravitsemusterapeutti vaihde päälle. Sori. Tänään taas työpalaveri ja mahdollisesti pääsen myöäs kaverin kanssa kaffelle. Kivaakivaa.

Ny suihkuun ja tukka ja naama edustuskuntoon.

Hyvää keksiviikkoa kaikille.

PL

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään on onneksi muutakin kun kotitöitä. poitsun rokotus ja minun jalkahoito ja soppailua tiedossa...

Vierailija
4/28 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olen karkkilakossa, piti eilen ostaa keksejä kahvipöytään. Sieltä se viimeinen tuijotteli minua tänä aamuna tullessani. Yksinäinen raukkaparka. Lienee pakko käydä pelastamassa se pian, yksinäisille kekseille tulee vilu, kun kukaan ei lämmitä niiden kylkeä. Ja se olisi surullista se.

Tänne kuuluu nahjua ja nuhjua. Herääminen väsyttää ja hereillä pysyminen se vasta väsyttääkin. Kotiin tuleminen väsyttää, vain nukkuminen ei väsytä, se nukuttaa. Ei kuut ei kahvit vaikuta, kun vaivun tajuttomuuteen illalla yhdessä lasten kanssa. Missä oma elämä? Onko se se vaihe, jolloin kerään leluja, illalla? Vai se, kun tuijotan työpaperia aivot tyhjinä ihmetellen, mitä sille pitäisi tehdä, olenhan silloin nimittäin yksin ja omine ajatuksettomuuksineni?

Kukkanen soitti aamupuhelun. Ei kyllä ollut juuri mitään asiaa, kunhan soitti kuullakseen ääneni. Monellekaan se ei ole niin tärkeä kuin paaperoiselleni, ajatelkaa, haluata kuunnella jonkun ääntä.

Ettei palstatila täyttyisi tästä tajunnanvirrasta, häivyn tuijottamaan paperia ja auttamaan keksiparkaa.

Kukkuu ja Ihmelapsi 24 mahankasvatusviikkoa takana

Vierailija
5/28 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoista tajunnan virtaa Kukkuu : ) Minulta ei tuommoista irtoa.... Pää on ihan tyhjä....Ihailen kyllä tuota sinun taitoasi kirjoittaa.

Minulla hieman eri ongelmat unen suhteen kuin Kukkuulla.

Minä en saa taas nukuttua... tai taas ja taas, missään välissä en kyllä ole hyvin nukkunutkaan. Viimeaikoina vain ehkä tavallista huonommin. Olen päättänyt hyväksyä huonounisuuteni ja lopettanut edes yrittämästä nukahtaa " ihmisten aikoihin" . Muutaman yön kun on tosi vähällä unella niin kolmantena iltana uni tulee jo melko hyvin. Ja sitten jaksaa taas pari yötä hillua. Olen lukenut monta kirjaa ja lehteä unettomina öinä. Lisäksi TV chatit ovat sopivan puuduttavaa ja unettavaa katsottavaa yö aikaan.

Minulta poistettiin eilen se typerä k.kierukka. Oli ihan väärässä paikassa (ei kohdussa, vaan kohdun kaulakanavassa) ja jotekin " viallinen" kaikin puolin (toinen sakara oli vääntynyt). Tuommoinen ei ole kovin hyvä ehkäisimenä ja lisäksi aiheutti vuotohäiriöitä ja kipuja, joten hyvä että sain vihdoin raahattua itseni lääkäriin. Sain reseptin hormonirenkaisiin. Hormonitonta ehkäisyvaihtoehtoa kun ei kovin montaa ole. Luotettavaa siis...Me kun emme ihan juuri nyt toivo toista lasta. Onko jollain kokemusta noista renkaista?

Ankkis: Eivät tosiaan ole kovin luotettavia nuo pric testit.... Kumma että tehokkaampaa tapaa todeta HELPOSTI JA LUOTETTAVASTI allergiaa aiheuttavat aineet ei ole keksitty. Voimia sinulle!!

Ynis: Ei ole ihme että väsyt rinsessojen kanssa. Aika koville sinua välillä pistävät! Onneksi päivistä löytyy hyviäkin hetkiä. Jaksamista sinullekin!!

Nyt en muista mitä muuta piti kirjoitella. Anteeksi, tuli taas omia asioita...

Missähän se säätiedotuksessa luvattu aurinko piileksii??!!

@iti ja O

Vierailija
6/28 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kun huolehditte Lillin hyvinvoinnista! Ihan tippa linssissä täällä... Ihanaa kun olette olemassa, rakkaat syysmammat!

Niinpä, PiLe, oikein arvasit. Pikkuisen ironisella otteella totesin tuon ettei Lillillä " ole" allergiaa. Mutta nyt on tämä tie käyty läpi, tämä julkisen terveydenhuollon tarjoama hoito, ja seuraavaksi suunnataan sitten yksityiselle. Osaako kukaan suositella (Länsi-)Espoosta hyvää allergialääkäriä? Oman kunnan yksityisellä kun ei allergialääkäriä ole.

Kiitos, PiLe, tuosta infosta, ettei välttämättä tarvitse erityiskorvikkeita! Se helpotti jo paljon! Ole vain ravitsemusterapeutti, monet ovat saaneet sinulta apua täällä. Entäs sitten tuo Lillin kalkinsaanti? Pitäisikö Lillin saada lisäkalkkia äidinmaidon lisäksi? Mitä kalkkivalmistetta suosittelisit? Tai mitkä ruoka-aineet voisivat olla hyväksi Lillin kalkinsaannin kannalta?

Muita huomioita eilisestä lääkärikäynnistä:

1*

" Imetys on muuten hyvä, mutta ravitsemuksellista hyötyä siitä ei ole vaan äidinmaito muuttuu sokerivedeksi kun lapsi täyttää vuoden."

Juu, tämän olen kuullut ennenkin, mutta kun siinä ei ole totuuden häivääkään.

2*

" Allergia ei pahene siitä että lapsi saa allergiaa aiheuttavaa ainetta. Oireet vaan tuntuvat ikäviltä, ja siksi ko. ainetta voi välttää jos haluaa."

Hmmm, ainakin Ayapin kirjoitukset kumoavat tämän totaalisesti.

3*

" Maitoallergia paranee monelta vuoden ikään mennessä, ja suurimmalta osalta kahden vuoden ikään mennessä."

Tätä en varsinaisesti tiennyt, mutta sehän tarkoittaa sitä että vaikka Lillillä olisi ollut maitoallergiaa vielä kuukausi sitten niin se saattaa olla nyt parantunut.

4*

" Lilli on saanut hyvin vähäistä maitoaltistusta koko ajan, koska minä itse en ole ollut maidottomalla dieetillä. Se on hyvä, koska tuollainen vähäinen altistus, joka ei aiheuta oireita, auttaa osaltaan parantamaan allergiaa."

Mutta tämähän on hyvä juttu!

5*

" Lillin aleneva painokäyrä ei välttämättä merkitse allergiaa, Lilli on vain sellainen hoikanpuoleinen."

Mitat eilen olivat 83cm ja 10.010kg. Painokäyrä edelleen loivassa alamäessä. Painokäyrä alkoi jyrkkänä alamäkenä, ja on siitä loiventunut, missään vaiheessa painokäyrä ei ole ollut nouseva. Veljien koot samassa iässä: 87cm 13.7kg sekä 89.5cm 13.2kg.

6* Omena-allergia todettiin kertomieni oireiden perusteella, ja omena on pois ruokavaliosta toistaiseksi.

7*

" Maitotuotteiden aloittaminen, vaikkapa vain tauon jälkeen, aiheuttaa jokaisella ihmisellä reagoimisen laktoosiin, mikä näkyy vatsavaivoina. Se, että maitotuotekokeilut aiheuttavat Lillille löysää, oudon hajuista ja oudon rakenteista kakkaa, ei tarkoita allergiaa."

Miksi tätä ei ole kerrottu minulle koskaan aikaisemmin? Lilli on sentään kolmas lapseni ja olen käynyt neuvolassa kaikkien kanssa!

Että semmosta. Tuon neloskohdan innoittamana säntäsin, syysmammojen neuvoista huolimatta ostamaan viiliä kaupasta heti Jorvista palattuamme, ja Lilli sai sitä välipalaksi yhden teelusikallisen. Ei halunnut enempää. Tulos: Tänään aamu alkoi jo heti viiden jälkeen. Ennen aamuyhdeksää olin jo pessyt kahdet ripulit. Naamassa on suun ympärillä pari näppyä, ei enempää. Mitäs nyt sitten? Jatkanko latistusta vai luovutanko suosista? Jotenkin en usko siihen sairaalalatistukseenkaan, kun Lillin oireethan tulee muutaman tunnin viiveellä, ei ne siellä sairaalassa ehdi oireita nähdä.

Aikaisen aamun takia Lilli on nyt jo päiväunilla. Suloinen. Taidan ottaa aamun lehden mukaan ja mennä viereen köllöttelemään. *haukotus*

Ankkis ja [color=red]♥Lilli♥

Vierailija
7/28 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetusti hyvä espoolainen on Liisa Kuikka / Tapiolan Pikkujätti, vaikka taitaa teiltä olla Tapiolaan matkaa hiukkaisen...

Mulla kiinnostaisi, kenen kanssa asioit tuolla sairaalassa, kun itsekin käyn siellä (tänään taas) ja olen melkein yhtä turhautunut. Paitsi että olen tiukka ja inhottava: en usko kaikkea, mitä uskotellaan ja vaadin omiani. Ja aion käyttää apunani pätevämpää konsultaatiota. Kuulutko algeeria-alajaostoomme jo? Liity mukaan, jos et. On hyviä juttuja siellä. Yritän jaksaa kirjoittaa meidän juttusista lisää sinne, kun aikaa löydän. Opiskelu, sairastelu ja unettomat yöt vievät mehut naisesta.

Kukkuulta ottaisin kernaasti osan unihiekasta. Laita pikapostina. Viime yönä olisi ollut tilaisuus nukkua, mutta pyörin soffalla, näin villejä ja kiitäviä unia sekä valvoin aamuyön.

Voimia Piudelle sairastavien lapsosten hoitoon!

Vierailija
8/28 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai no, to ja pe töitä ja ens viikolla taas ma ja ke vapaata ja loppuviikko lääkäripäivillä. Eli kahden viikon sisään tulee kolme " oikeeta" työpäivää. :)

Eilen oli kiva kyläilypäivä. Typyn mielestä kylässä oli erityisen hyvää ruokaa ja erityisen hyvä päiväunipaikka! Illalla typy oli ihan poikki ja edelleenkin on väsynyt, nukkui aamulla tunnin normaalia pitempään ja päikkäreille meni tuntia aikaisemmin kuin yleensä. Toivottavasti on väsyä vaan siitä, että on puuhailtu ja ulkoiltu niin paljon, eikä oo tulossa kipeeksi.

Miten Pilellä pikku potilaat? Missä hoitotyttö muuten on jos teillä sairastetaan? Meillä ei oo mitään varapaikkaa mietittynä, vaikka onhan tässä lähellä muutamia kotiäitikavereita, joille varmaan typyn saisi jos sellainen tilanne tulee. Mummo on 2 h matkan päässä. Pitäisikin miettiä tämä asia valmiiksi, eikä pähkiä sitten joku kaunis aamu klo 7...

Piti, Ankkis, oikein miettiä, että miten meillä typy reagoi kun alkoi saada lehmänmaitoa imetyksen jälkeen. Muistaakseni maha toimi vähän vilkkaammin muutaman päivän ja oli vähän löysemmällä. Ei itkuja, yöheräämisiä (tai siis aikaisemmasta poikkeavaa, heräähän tuo edelleen 1-2 krt yössä), ei mitään iholle. Kuikkaa uskallan minäkin suositella, ohjaan itsekin monia suoraan hänelle kuin useimmilla tuntuu olevan vakuutukset. Jorvin ja I-A-sairaalan toimista ja asiantuntevuudesta on vähän huono käsitys - riippuu tietenkin tosi paljon siitä, kenelle lääkärille pääsee. Siihen vaan on julkisella puolella vaikea vaikuttaa.

Tuo sokerilitku-käsitys se vaan elää ja voi hyvin... hohhoijjaa!

Mulla yh-viikonloppu edessä. Pe-illaksi tulee pikkuveljeni kylään ja la-iltana onkin tuulettumishetki ravintolassa. La-illan lapsenvahdit peruivat, mutta ONNEKSI sain tilalle typyn kummitädin. Sitten tuleekin jo sunnuntai ja Tahkolla raikastunut ja urheillut :DDDD mies palaa kotiin.

Nyt oikaisen hetkeksi. Nukuin huonosti. On tämäkin- kuukautisten aikaan nukun kuin tukki, sitten alkaa taas heräily joka pahenee ja pahenee kohti seuraavia kuukautisia. Samoin alkaa alavatsan turvottelu. Kivaa on naisen elo. Joko on menkat tai muita vaivoja!

- tea -

Vierailija
9/28 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä jomottaa ja flunssa hiipii hitaasti mutta varmasti minuun. Nyt jo Onnillakin nenä vuotaa.

Kerppu: Joo mä taisin eilisessä pinossa tarkoittaa, ettei tuolla varmasti ole astmaa tuolla pojalla mutta kun nyt luin sen, en ehkä sittenkään tarkoittanut sitä niin absoluuttisena totuutena. Siis että voihan sillä olla mutta kuitenkaan en usko:/

Mimmulin innoittamana minäkin soitin lasten polille, kävin ensin Kelalla. Nyt sitten lääkärille on soittoaika huomiseksi. Hoidetaan tätä asiaa eteenpäin, että jos saatais jotain rahaa Kelalta. Kaikki pois, mitä saatavilla on:)

Kämppäkin on irtisanottu nyt. Meitä lykästi, naapurin rouva oli muuttopuuhissa myös ja oli jo saanut asunnon toisaalta. Mutta tuli katumapäälle ja tahtoo asua tällä alueella. Muuttaa siis meidän asuntoon 1.4. alkaen ja meidän ei tarvitsekaan maksaa huhtikuun vuokraa turhaan vaan täti maksaa sen. Kiva. Säästyy 500e siinäkin. Tarkoitus olis laittaa rahaa säästöön mahdollisimman paljon joka kuukausi, että vähän olis omaa rahaa kun mennään pankkiin lakki kourassa.

Nytpä pitää soittaa vielä työkkäriin. Että laittaako ne ryökäleet mut pitkällekin karenssille, kun jouduin irtisanoon itseni töistä paikkakunnan vaihdoksen takia.

T-P

Vierailija
10/28 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierastus alkoi heti ovesta sisään mennessä, mutta aika hyvin menikin sekä th:n luona, että lääkärin. Lääkäri oli uusi, mutta aika ihana. Kerrankin on sellainen olo, ettei noi lääkärikäynnit ole ihan turhia. Saatiin myös aika verikokeeseen mahdollisten allergiaepäilyjen takia. Täytyy varmaan huomenna käydä labrassa. Ekat verikokeet sitten pariviikkoisen, niisk! Nyt hirvittää vähän, silloin vastasyntyneeltä ei (vaikka päästä otettiin).

Meillä on syöty tomaattia monta päivää ja kakka onkin yllättäen kiinteytynyt. Voi olla, että ollaan tosiaan täysin hakoteillä noiden allergiajuttujen kanssa, mutta se jää nähtäväksi. Jos tomaatti todetaan sopivaksi, niin seuraavaksi testiin kala. Ihanaa, jos kala vaan sopii!

Kotimatka tarhasta sujui aika hyvin tällä kertaa. Taisi isorinsessa muistaa, että eilen jäi piirretyt kattomatta:)

Nyt menen itse syömään...

T: Ynis

Vierailija
11/28 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni ihminen oli 84cm pitkä ja painoa 10,4kg! Hui, esikoinen painoi 2v-tarkastusessa 10,6kg:) Meillä painokäyrä jopa nousussa. Ankkis, ei noi Lillin mitat mun silmään huonolta näytä!

T: Ynis

Vierailija
12/28 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä se aurinko luuraa. Ja mun pitäis päästä sitä ulos moikkaamaan, mutta en tahdo jaksaa pukemisrumbaa ja sen jälkeen en enää tahdo jaksaa olla ulkona. Mutta eiköhän me kohta kuitenki mennä, kun aamulla oli kerho.Sitä ennen pitäsi kuitenkin valmistella ruokaa, mutta piti päästä välillä teitä moikkamaan.

T-P. Olipa hyvä tuuri asunnon kanssa.

Allergiajaksamisia tarvitseville!

Kysymyksiä laivajutuista: Meillä on miehen kanssa vakaa aikomus lähteä lähiviikkoina kahdestaan laivareissulle. Turku-Tukholma.

- Silja vai Viking ja miksi? (hinnat näytti äkkiseltään aika samoilta)

- minkä tasoinen hytti on ihan hyvä, ei tarvi olla luxus, mutta siisti

- kannattaako shoppailla turussa, Tukholmassa vai laivalla? (lähinnä herkkuja ja jotain lelua/kampetta lapsille)

Kiitos, jos jollain on tietoa ja jaksaa vastata.

Ja toinen juttu. Meillä on myös vakaa aikomus tulla kesäkuun alussa Helsinkiin. Missä tavattais? Missä muualla kannattaa käydä, kuin Korkeasaaressa? Kannattaako shoppailla väliltä vai sieltä? Tuolloin ei taida aleja olla. Pitäjänmäella tädin perheen nurkissa varmaan yövyttäis ja muutakin sukua kyllä löytyy.

Saariselälle ei arvaa enää kesäkuun lopulla lähteä, mutta ajattelin, että rv 34 paikkeillä pitäis tuon pk-reissun vielä ilmastoidulla tila-autolla ja ajan kanssa onnistua.

T@hti ja oma napa

Vierailija
13/28 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tökkii kyll netti nii et mitähän tästä tulee..

Pojalla vapaa,oltiin kaikki aamulla typyn jumpassa-meni jotenkin!

Sit mentii kauppaa,säin siellä tuutua jota en ole aikoihin nähyn ja ku juteltii poika huus kokoajan päälle jotain pääsiäismunista!!!Mitä järkee laittaa ne jo nyt esille???kyl olin pojalle vihanen,varmaa 1000000 kertaa puhuttu et pääle ei huudeta ku aikuiset puhuu!!!!AARGHHHH!!!!

Kotona meni pikä aika ku etittii mun avaimia,typy hävitti ne!Lopulta löyty,hoitolaukun hoitoalusta välistä...

Nyt on siivottu,typy nukkuu ja poika odotaa tuskasena et pääsis pelaa!!

Illalla pojan jumpassa taas venhempi-lapsi kerta,mies tulee onneks nii et päästää pojan kans kaksin.Sieltä poika äkkiä kotii ja meen omaa jumppaa!!!

Mul on jääkaapis yks siideri,sopisko Kukkuun keksiteoria siihenkin? :-)

Ankkis:Typyllä maitoaltistuksessa syynättii iho tosi tarkaa ettei tullu pienintäkää näppyä ja kun ei tullu ni testia jatkettii kotona.Typy sai korviketta ja ku imetin ni mulle mahd.paljon maitoa käyttöö...Ei tullu mitää kakka,iho tai unioireita!!!!!JA typyllä kai oirehinu ois just maha ja yöt ois huonontunu!

Nyt typy kakka kamalaa,joku mättää mut mikä?

Päästän pojan...

T@hti:Kiva ku tuut :-)

jatu

Vierailija
14/28 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T@hti, tässä mun ajatuksia kysymyksiisi laivoista.

Silja on ehkä hivenen siistimpi ja " hienompi" kuin Viking ja mun kokemuksen mukaan myös kalliimpi.

B-luokan hytti on mun mielestä ihan jees, A-hytissä taitaa olla ikkuna, en tiedä onko jotain muuta lisämaustetta.

Laivalla tietty paljon valikoimaa karkeissa ja varmaan sellasiakin, mitä ei maista saa.

Tukholmassa kyllä kauppoja riittää jos jotain kampetta haluaa ostaa. Voihan sitä katsoa laivavalikoiman mennessä ja vertailla sitten Tukholman antiin ja jos laivalla oli halvempaa tai parempaa, niin ostaa sitten takastulomatkalla.

Kivaa t@hti jos tuutte kesäkuussa tännepäin, viime kesänä missasin Saamuskan, Tomeran ja Sittiksen tapaamisen, kun oltiin juuri silloin mökillä.

Olen kiitollinen, ettei meillä noita algeerioita ole.

Lukemani perusteella täytyy kyllä olla aikamoinen salapoliisi, että niihin saa edes jotain tolkkua.

Allergiatestitkin näyttää olevan enemmän kuin epäluotettavia, huh.

Olette kyllä aikamoisen savotan keskellä, joita nämä allergiat kiusaa, Kovasti jaksamista jokaiselle mammalle, joka näiden ongelmien kanssa painii.

Nyt ei kerkii enempää, moiks :)

Hilu

Vierailija
15/28 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas sellainen viikko, että on paljon ohjelmaa ja tekemistä. Ihan hauskaa! Vaikkakin on sellainen puoliväsynyt olo ja niska/vasen olka edelleen kivulias. Raihnainen vanhuus iskee.

Työkuvioita junnaan edelleen sen verran, että kait siellä pääkallopaikalla on pakko käydä. Ens viikolla jatkan sitten niitä valituksia siis.

T@hdelle tervetulemus kesäreissulle - juuri kotiin tullessa aattelin teidän saukkoa, kun eräässä naapuritalon ikkunassa liitelee täytetty lokki :-)

Peesaan Hilua tuossa laiva-asiassa. Valkoisilla laivoilla yleensä matkustaa meidän perhe, koska mies niitä työmatkoillaan käyttää, jos ei lennä. Europalla ollaan Turku-linjan paateista menty viimeksi ja ihan kohtuu oli tuo B-hytti.

@iti: mulla edelleen niin päin, että nukun kyllä suvereenisti yöunille, mutta herääminen aamuyöstä on kurjan yleistä. Oon myös koittanut ajatella valvomista positiiviselta kantilta niin, että menen lueskelemaan toiseen huoneeseen tai yritän jopa jotain hiljaista siistimispuuhaa kuten pyykkien viikkaamista ym.

Ynis: pelkkä maisemanvaihdos aikaansaa jonkunlaisen lomafiilistelyn, mutta tosiaan ei liikaa odotuksia kun on liikkeellä tenavien kanssa. Ehkäpä pääpaino sillä vaihtelulla, ei varsinaisella Lomailulla :-)

T-P: kivasti kävi asunnostanne eroon pääsemisen kanssa, siitä se lykkyputki urkenee :-)

Minäkin pääsen vihdoin kampaajalle. En kyllä pääse omalle ihanalle vakikampaajalleni, mutta ehkäpä lauantaina ette enää tunnista mua :-) Ihanaa kyllä saada jotain muutosta aikaan, ehkäpä oon eri mieltä käynnin jälkeen...

Keilin

Vierailija
16/28 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on ollut nyt kaksi päivää. Minä puolustan ja selvittelen. Muurrrr! Ankkiksen tavoin olen ollut melkoisen lääkärin kanssa tekemisissä. Kun ei ne prickit näyttänyt mitään niin kuinka sitä nyt allerginen ja sitä rataa. Viimekertainen ymmärrys oli tipotiessään. Ja kyllä kiukuttaa, kun on puolen vuoden ajalta tuet saamatta, kun lääkäri väitti, ettei saada. Tyhmä kun uskoin. Tänään hain Nöösän paperit terkkarista ja yllätyksiä oli lisää: a) ei merkintöjä Nöösän lastenlääkärikäynneistä (lääkäri ei ollut mitään näistä kirjoittanut) b)Merkintä reumaepäilykäynnistä. Hmm. Ensinnäkin reuman vuoksi emme ole lastenlääkärillä käyneet eikä marraskuussa ole mitään käyntejä ollut. Ja missä epikriisit oikeista käynneistä. Selvittelin: lääkäri kirjoittanut vääriin papereihin ja väärällä nimellä lähetteen sormireumasta. Eivät pysty tietoja poistamaan, vaikka olivat heti asian huomanneet. Nyt vasta (!) selviteltyäni kirjoittivat lisäksi huomion, että väärä tieto. Nyt sain myös eilisestä soittoajasta epikriisin. Siinä lukee: äiti huomannut kotona tehdyissä altistuksissa, että tulee oireita, mutta laboratoriovastaukset_han_ olivat puhtaat. Lopussa kuitenkin myöntävät, että kokeet saattavat olla väärässä ja allergioita silti olla. Huoh! Ankkiksen tavoin taidamme käydä yksityisellä puolella.

Mielenkiintoista oli myös se, ettei ummetusta lasketa allergioiden suolisto-oireeksi. Näin ilmeni monessa kohtaa Nöösän papruissa, vaikka aina olen asian esille tuonut. Nöösällä kun selvästi ummetus pahenee, kun on epäsopivia ruokia. Ei tule edes niitä paria päivittäistä papanaa.

Ankkikselle siis hurjasti jaksua taistoon! Haleja! Koita jaksaa pitää pintasi.

T-P: yhdessä tuumin siis rohkeasti käymme kohti taistoa. Voimia!

@iti80: jaksua ja unihiekkaa.

Kaikille tasapuolisesti jaksua! Olette ihania ja mielessäni. Lähden ostamaan kylpyhuoneeseen muutaman kalusteen. Keittiön välitilan laatat sain valittua. Rakennukselle näytti muuten kivalta, kun oli kalusteet ovineen paikoillaan. Ihanaa! =)

Kiitos vielä kannustuksista. Mukavaa myös, etten teitä suklistapaamisessa ihan pelästyttänyt pehkoineni. ;)

-Mimmuli ja Nöösä

Vierailija
17/28 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurjaa nuo lapsukaisten allergia-asiat! Ja kurjuutta lisää, etteivät nuo testit taida koko totuutta kertoa ja että korvausasioista saa vielä tapella Kelan kanssa. (Huomautuksena myös, että Kelan kanssa saa tapella yleensä kaikista mahdollisista asioista, sietä kun ei hevillä tahdo oikein mitään saada...) Meillä ei ole onneksi isommin allergioita esiintyä, muutaman kerran T:n posket on lehahtaneet punaisiksi, mutta en ole saanut syyllistä selville.

T:n tauti helpottamaan päin. Enää nenä vuotaa ja hiukan yskii, mutta kuumetta ei ole eikä henkeäkään ole ahdistanut. PiLekös se kyseli, saatiinko kotiin mitään avaavaa lääkettä, kun jouduimme käymään spiralla. Vastaus on, että ei saatu. Aikaisemmin emme ole joutuneet koskaan spiralla käymään, joten en kyllä hoksannut lääkäriltä mitään olla kotiin vaillakaan. Ventolinehan on ilm. hyvä, mutta entäs Bricanyl, oiskohan siitä apua? Toivotaan, että sairastaminen on jo takana päin, eikä mitään tarvittais (ois aika ideaali, ettei koskaan tarviisi mitään... mahdotonta!)

Tunnustan teille olevani laiska. Näin varmaan moni ajattelee minusta. Olenhan vain kotona päivät pitkät. Miten tämä nyt liittyy laiskuuteen, ajattelee joku. Paljastan sen teille. Meillä kävi tänään siivooja. Ja tulee uudestaan joka kolmen viikon välein. ***nolottaa*** Ajateltiin kuitenkin miehen kanssa, että " ostamme" hieman yhteistä aikaa tällä tavoin, ettei aina ne miehen ainokaiset vapaapäivät mene siivotessa. Oli muuten kiva tulla kotiin kauppareissulta, kun heti ulko-oven aukaistessa tuoksui puhtaalle. Varmaan meidän matot ovat ihan shokissa, kun normaalisti ne pääsee käymään ulkona ihan liian harvoin... Itse kauppareissulta tarttui mukaan T:lle kiva Reiman välikausihaalari ja pipo. Köyhdyin niiden tiimoilta 65 euroa.

Lillikös se oli käynyt mittalassa. Ei minunkaan silmiin nuo nyt ole ihan vallan huonot mitat. Meillä T oli vastikään neuvola käynnillä 10,2 kg ja pituutta oli 80,5 cm. Pieni mies siis täälläkin, ilman allergioita.

Harmi Ynis, ettei pystytä tapaamaan. Olisi niin kiva saada kasvot nimimerkille. Jospa minä pääsen joskus täältä korvesta tulemaan sinne Kehä kolmosen sisäpuolelle. Sitten tahdon nähdä teidät kaikki!

T@hti, kuinkas Saukko voi? Ja missäs välissä sinunkin raskausviikot ovat menneet noin vauhdilla eteenpäin? Samoin kuin Kukkuulla. Kohtahan te ootte jo laitoksella kaikki...

Nyt menen päiväkahvin keittoon puhtaaseen keittiöön :)

Mimmu kera nukkuvien lapsukaisten (meni molemmilta lapsilta sen siivoojan takia normaali rytmi sekaisin, siksi he ovat vasta nyt päikkäreillä. Nooh, kaikkeahan ei aina voi saada...)

Vierailija
18/28 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin raporttia sairastuvalta:

Alkaa antibiootti puremaan, ollut selkeästi parempi päivä. Yö tosin oli vielä jostain sieltä syvältä mutta onneksi sai nukkua yhdessä tytön kanssa hyvät päiväunet.

Ruokakin maittanut tänään jo paremmin. Söi jopa muutaman lusikan karjalanpaistia. Juonut on vaan tyttö kovasti, mikä tietty on ihan hyvä juttu.

Tuli mieleeni, että meillekin lääkäri määräsi tytön (yskän)lääkkeeksi Ventolinea ja minähän en näistä asioista juuri mitään tiedä mutta luin ohjeesta että ko. lääke on astmalääke ??? Osaako joku viisaampi kertoa, onko normaalia määrätä tätä lääkettä myös lapselle jolla ei ongelmana ole kuin rohinaa vasemmassa keuhkossa (ymmärsin kyllä lääkärin puheesta, että lääke avaa keuhkoputkia niin, että hengitys kulkee paremmin)?? Siis ihmetystä herätti minussa vain tuo lääkkeen selosteessa oleva ilmoitus, että kysymys on astmalääkkeestä. En osannut tätä tosiaan lääkärillä ihmetellä koska emme ole aiemmin ko. lääkettä saaneet (tai juuri mitään muutakaan...). Luulisin kuitenkin että lasten infektiotauteihin erikoistunut lääkäri nyt osaa asiansa, joten luottanen siihen :) (vaikka täältä kyllä olen lukenut jos millaisista lääkärikokemuksista)

Ankkikselle voimia kovasti noiden allergia-asioiden kanssa elämiseen!! Täytyy kyllä laittaa käpälät ristiin, että me olemme niiltä säästyneet. Ja ihmetellä tämän pinon äitien voimavaroja! En tiedä miten itse jaksaisin, tai huonosti kylläkin.

Mimmu, älä toki kanna huonoa omaatuntoa siivojaan palkkaamisesta vaan nauti!! Minä ajattelin ostaa tänä keväänä siivouspalvelua niin, että saan puhtaat ikkunat. Ja kun palaan töihin, harkitsen vakavasti viikkosiivoojaa - tai ehkä kerran kuussa jonkun tekemään ns. suursiivouksen. Kotitalousvähennys on hyvä juttu!

T@hti, kiva kun tulet tännepäin :) On hauska tavata!

Mimmulille ja TP:lle tsemppiä Kelan kanssa asioimiseen!

Olikohan jotain muuta. Jos oli, niin unohdin kyllä taas. Olen tosi väsynyt tänään eikä oikein ajatus jaksa kulkea.

Huomenna pitäisi käydä työpaikalla täyttämässä " kuponkeja" eli haen syyskuusta -06 - maaliskuuhun -07 osittaista hoitovapaata. Aion viettää perjantait tytön kanssa kotosalla. Toisaalta kiva mennä käymään työpaikalla, näkee taas muutamia ihania työkavereita ja saa vähän haistella uusia tuulia mitä työyhteisössä tapahtunut.

Mies lähdössä hiihtämään (hän on hiihtolomalla, hih). Joten menen pitämään seuraa tyttöselle.

Voikaa hyvin!!

Alli

Vierailija
19/28 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankkis, sairaala-altistuksia (ruoka) meillä takana muistaakseni neljä poliklinikkakäyntiä, kaikki samalla kaavalla: Aloitetaan osastolla a) ei oireita, kotiin jatkamaan altistusta ja jos oireita tulee, mennään näytille. b) tulee oireita, annetaan lääkitys ja samana tai seuraavana päivänä kotiin. Korjatkaa fiksummat, jos olen väärässä, mutta käsittääkseni luotettavan altistustuloksen saamiseksi eliminaatio on tärkeä, eli kaksi viikkoa ennen altistusta mamma ilman maitoa :) Hankalaa?Aluksi kyllä. Kaksi viikkoa on niin lyhyt aika, ettei tottumista välttämättä ehdi tulla. Pitemmän päälle varsin pikku juttu, jos vain maito on pois.

Voi olla, ettei Lillillä ole mitään allergiaa, jos omenakin on parantunut, mutta minusta olisi hyvä selvittää asia perin pohjin.

Minulla on uudet jalat. Kävin jalkahoidossa ja nyt on kirkkaan punaiset kynnet :)

Kiva päivä, näin ystävän samalla reissulla :)

Tea, keittiöihminen minussa paukuttelee henkseleitään :)

:) :) :) :) :) Nuo jäi käyttämättä :)

Vierailija
20/28 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärisi tiesi, mitä teki :) Ventolinea käytetään hyvin tavallaisesti " yskänlääkkeenä" keuhkoputkia tukkivassa ja ahtauttavassa limayskässä. Lääke avaa keuhkoputkia ja tiehyitä. Samaa avausta tarvitsevat toisinaan astmapotilaat, vaikka heillä ei flunssaa olisikaan (ja etenkin flunssassa). Mikäli lapselle määrätään Ventolinea tai muuta avavaa lääkettä monta kertaa vuodessa tuollaisiin ahtauttaviin köhätauteihin, on tarve miettiä, voiko taustalla olla astmaa. Mutta käytä siis huoletta nyt: pitäisi tehota!