Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakas yllätti kenkäkaupan myyjän totaalisesti – jalkineet olivat sulaneet

JUTTU HAISKAHTAA KEKSITYLTÄ.
08.01.2017 |

Monelle asiakkaalle on epäselvää, missä tilanteissa tuotteen voi palauttaa kauppaan.
Joulun jälkeinen aika on asiakaspalautusten kulta-aikaa.

Monelle asiakkaalle tuotepalautusten pelisäännöt ovat kuitenkin epäselvät. Näin kertoivat aiemmin tällä viikolla Ilta-Sanomien haastattelemat myyjät. Hankaliin tapauksiin törmätään kaupoissa harva se päivä.

Käytetyistä tuotteista voi saada hyvitystä vain silloin, kun kyseessä on myyjän vastuulle kuuluva tuotevirhe. Virhevastuuta säätelee kuluttajansuojalaki.

Tuotevirhe tulee havaita lain määrittämässä ajassa, joka on yleisimmissä käyttötavaroissa puoli vuotta.

– Asiakkaat yrittävät jatkuvasti huijata myyjiä siinä, mistä ja milloin he ovat ostaneet tuotteen, jota ovat reklamoimassa. He eivät ymmärrä, että tuotteet vaihtuvat tiheään, ja myyjät tietävät erittäin hyvin, milloin mitäkin on ollut myynnissä, eräs myyjä kertoo.

Myynnin ja asiakaspalvelun ammattilaiset kertoivat Ilta-Sanomille toinen toistaan hullumpia tarinoita palautustilanteista, joita he ovat joutuneet työssään käsittelemään. Oheiset tarinat koskevat pelkästään kenkien palauttamista.

Myyjät kertovat tarinansa nimettöminä.

Solmussa

Eräs asiakas halusi palauttaa minulle kengät, koska niissä oleva rusetti oli auennut. Lupasin asiakkaalle käyttää kengät suutarilla korjauksessa. Solmin rusetin kiinni itse ja ilmoitin asiakkaalle seuraavana päivänä, että kengät on nyt korjattu. Asiakas lähti myymälästä tyytyväisenä.

Nuotiopiiri

Asiakas yritti reklamoida kenkiä, joiden kertoi sulaneen nuotion vieressä. Yritin siinä sitten ystävällisesti selittää, että se ei ole kenkien vika, jos ne heittää liekkeihin.

Kassan alta

Asiakas vaati minulta korvausta, sillä olimme kuulemma myyneet hänelle omat kenkämme kassan alta. Palautettavat kengät eivät edes olleet meidän merkkiämme.

Takalenkit

Asiakas halusi vaihtaa kengät, joista hän oli itse leikannut saksilla takalenkit irti. Hän halusi sittenkin sellaiset, joissa lenkit on tallella.

Väriläiskä

Nahkakengästä oli haalistunut väri. Sanoin asiakkaalle, että niin voi käydä, jos kenkä kastuu. Asiakkaan mukaan kenkä ei ollut päässyt kastumaan. Kengät olivat silläkin hetkellä märät.

Omat konstit

Minulle yritettiin kerran palauttaa käyttämättömiä tennareita, jotka oli värjätty tussilla keltaiseksi, sillä hoitoaineestamme oli kuulemma lähtenyt väriä. Jos haluaa reklamoida tuotteen, sitä ei kannata lähteä itse korjailemaan etukäteen.

Bilehile

Aina tuli kenkiä, joissa oli kiviä pohjassa, mutta joita ei oltu kertaakaan käytetty. Tai lasinsiruja pohjassa, mutta baarissa ei oltu käyty. Juhlissa oli pelkästään seisoskeltu, korko vaan itsestään napsahti poikki.

Juupas eipäs

Asiakas tuli palauttamaan kenkiä, jotka olivat hänen jalassaan. Ilman kuittia, eikä koko kenkää löytynyt meidän valikoimastamme. Sanoi ensin kimpaantuneena, ettei ole käyttänyt kenkiä lainkaan, kun taas myöhemmin mainitsi kävelleensä niillä 70 kilometriä.

Naarmuja

Eräs mies halusi palauttaa liikkeeseemme kengät, joihin oli tullut naarmuja. Kysyin, onko hän muistanut hoitaa niitä kenkävoiteella. Ei ollut.
Erika Åkman

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat konstit

Minulle yritettiin kerran palauttaa käyttämättömiä tennareita, jotka oli värjätty tussilla keltaiseksi, sillä hoitoaineestamme oli kuulemma lähtenyt väriä. Jos haluaa reklamoida tuotteen, sitä ei kannata lähteä itse korjailemaan etukäteen.

Vierailija
2/10 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät kertovat tarinansa nimettöminä.

NIMIÄ KEHIIN.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taru-anneli vauhdissa.

Vierailija
4/10 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei taida olla OIKEITA uutisia kun pitää paskalla sivu täyttää.

Vierailija
5/10 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/10 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naarmuja

Eräs mies halusi palauttaa liikkeeseemme kengät, joihin oli tullut naarmuja. Kysyin, onko hän muistanut hoitaa niitä kenkävoiteella. Ei ollut.

Erika Åkman

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

JUTTU HAISKAHTAA KEKSITYLTÄ. kirjoitti:

Monelle asiakkaalle on epäselvää, missä tilanteissa tuotteen voi palauttaa kauppaan.

Joulun jälkeinen aika on asiakaspalautusten kulta-aikaa.

Monelle asiakkaalle tuotepalautusten pelisäännöt ovat kuitenkin epäselvät. Näin kertoivat aiemmin tällä viikolla Ilta-Sanomien haastattelemat myyjät. Hankaliin tapauksiin törmätään kaupoissa harva se päivä.

Käytetyistä tuotteista voi saada hyvitystä vain silloin, kun kyseessä on myyjän vastuulle kuuluva tuotevirhe. Virhevastuuta säätelee kuluttajansuojalaki.

Tuotevirhe tulee havaita lain määrittämässä ajassa, joka on yleisimmissä käyttötavaroissa puoli vuotta.

– Asiakkaat yrittävät jatkuvasti huijata myyjiä siinä, mistä ja milloin he ovat ostaneet tuotteen, jota ovat reklamoimassa. He eivät ymmärrä, että tuotteet vaihtuvat tiheään, ja myyjät tietävät erittäin hyvin, milloin mitäkin on ollut myynnissä, eräs myyjä kertoo.

Myynnin ja asiakaspalvelun ammattilaiset kertoivat Ilta-Sanomille toinen toistaan hullumpia tarinoita palautustilanteista, joita he ovat joutuneet työssään käsittelemään. Oheiset tarinat koskevat pelkästään kenkien palauttamista.

Myyjät kertovat tarinansa nimettöminä.

Solmussa

Eräs asiakas halusi palauttaa minulle kengät, koska niissä oleva rusetti oli auennut. Lupasin asiakkaalle käyttää kengät suutarilla korjauksessa. Solmin rusetin kiinni itse ja ilmoitin asiakkaalle seuraavana päivänä, että kengät on nyt korjattu. Asiakas lähti myymälästä tyytyväisenä.

Nuotiopiiri

Asiakas yritti reklamoida kenkiä, joiden kertoi sulaneen nuotion vieressä. Yritin siinä sitten ystävällisesti selittää, että se ei ole kenkien vika, jos ne heittää liekkeihin.

Kassan alta

Asiakas vaati minulta korvausta, sillä olimme kuulemma myyneet hänelle omat kenkämme kassan alta. Palautettavat kengät eivät edes olleet meidän merkkiämme.

Takalenkit

Asiakas halusi vaihtaa kengät, joista hän oli itse leikannut saksilla takalenkit irti. Hän halusi sittenkin sellaiset, joissa lenkit on tallella.

Väriläiskä

Nahkakengästä oli haalistunut väri. Sanoin asiakkaalle, että niin voi käydä, jos kenkä kastuu. Asiakkaan mukaan kenkä ei ollut päässyt kastumaan. Kengät olivat silläkin hetkellä märät.

Omat konstit

Minulle yritettiin kerran palauttaa käyttämättömiä tennareita, jotka oli värjätty tussilla keltaiseksi, sillä hoitoaineestamme oli kuulemma lähtenyt väriä. Jos haluaa reklamoida tuotteen, sitä ei kannata lähteä itse korjailemaan etukäteen.

Bilehile

Aina tuli kenkiä, joissa oli kiviä pohjassa, mutta joita ei oltu kertaakaan käytetty. Tai lasinsiruja pohjassa, mutta baarissa ei oltu käyty. Juhlissa oli pelkästään seisoskeltu, korko vaan itsestään napsahti poikki.

Juupas eipäs

Asiakas tuli palauttamaan kenkiä, jotka olivat hänen jalassaan. Ilman kuittia, eikä koko kenkää löytynyt meidän valikoimastamme. Sanoi ensin kimpaantuneena, ettei ole käyttänyt kenkiä lainkaan, kun taas myöhemmin mainitsi kävelleensä niillä 70 kilometriä.

Naarmuja

Eräs mies halusi palauttaa liikkeeseemme kengät, joihin oli tullut naarmuja. Kysyin, onko hän muistanut hoitaa niitä kenkävoiteella. Ei ollut.

Erika Åkman

Vierailija
8/10 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JUTTU HAISKAHTAA KEKSITYLTÄ. kirjoitti:

Monelle asiakkaalle on epäselvää, missä tilanteissa tuotteen voi palauttaa kauppaan.

Joulun jälkeinen aika on asiakaspalautusten kulta-aikaa.

Monelle asiakkaalle tuotepalautusten pelisäännöt ovat kuitenkin epäselvät. Näin kertoivat aiemmin tällä viikolla Ilta-Sanomien haastattelemat myyjät. Hankaliin tapauksiin törmätään kaupoissa harva se päivä.

Käytetyistä tuotteista voi saada hyvitystä vain silloin, kun kyseessä on myyjän vastuulle kuuluva tuotevirhe. Virhevastuuta säätelee kuluttajansuojalaki.

Tuotevirhe tulee havaita lain määrittämässä ajassa, joka on yleisimmissä käyttötavaroissa puoli vuotta.

– Asiakkaat yrittävät jatkuvasti huijata myyjiä siinä, mistä ja milloin he ovat ostaneet tuotteen, jota ovat reklamoimassa. He eivät ymmärrä, että tuotteet vaihtuvat tiheään, ja myyjät tietävät erittäin hyvin, milloin mitäkin on ollut myynnissä, eräs myyjä kertoo.

Myynnin ja asiakaspalvelun ammattilaiset kertoivat Ilta-Sanomille toinen toistaan hullumpia tarinoita palautustilanteista, joita he ovat joutuneet työssään käsittelemään. Oheiset tarinat koskevat pelkästään kenkien palauttamista.

Myyjät kertovat tarinansa nimettöminä.

Solmussa

Eräs asiakas halusi palauttaa minulle kengät, koska niissä oleva rusetti oli auennut. Lupasin asiakkaalle käyttää kengät suutarilla korjauksessa. Solmin rusetin kiinni itse ja ilmoitin asiakkaalle seuraavana päivänä, että kengät on nyt korjattu. Asiakas lähti myymälästä tyytyväisenä.

Nuotiopiiri

Asiakas yritti reklamoida kenkiä, joiden kertoi sulaneen nuotion vieressä. Yritin siinä sitten ystävällisesti selittää, että se ei ole kenkien vika, jos ne heittää liekkeihin.

Kassan alta

Asiakas vaati minulta korvausta, sillä olimme kuulemma myyneet hänelle omat kenkämme kassan alta. Palautettavat kengät eivät edes olleet meidän merkkiämme.

Takalenkit

Asiakas halusi vaihtaa kengät, joista hän oli itse leikannut saksilla takalenkit irti. Hän halusi sittenkin sellaiset, joissa lenkit on tallella.

Väriläiskä

Nahkakengästä oli haalistunut väri. Sanoin asiakkaalle, että niin voi käydä, jos kenkä kastuu. Asiakkaan mukaan kenkä ei ollut päässyt kastumaan. Kengät olivat silläkin hetkellä märät.

Omat konstit

Minulle yritettiin kerran palauttaa käyttämättömiä tennareita, jotka oli värjätty tussilla keltaiseksi, sillä hoitoaineestamme oli kuulemma lähtenyt väriä. Jos haluaa reklamoida tuotteen, sitä ei kannata lähteä itse korjailemaan etukäteen.

Bilehile

Aina tuli kenkiä, joissa oli kiviä pohjassa, mutta joita ei oltu kertaakaan käytetty. Tai lasinsiruja pohjassa, mutta baarissa ei oltu käyty. Juhlissa oli pelkästään seisoskeltu, korko vaan itsestään napsahti poikki.

Juupas eipäs

Asiakas tuli palauttamaan kenkiä, jotka olivat hänen jalassaan. Ilman kuittia, eikä koko kenkää löytynyt meidän valikoimastamme. Sanoi ensin kimpaantuneena, ettei ole käyttänyt kenkiä lainkaan, kun taas myöhemmin mainitsi kävelleensä niillä 70 kilometriä.

Naarmuja

Eräs mies halusi palauttaa liikkeeseemme kengät, joihin oli tullut naarmuja. Kysyin, onko hän muistanut hoitaa niitä kenkävoiteella. Ei ollut.

Erika Åkman

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät kertovat tarinansa nimettöminä.

Vierailija
10/10 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

av-mamma ei parempiin provoihin pysty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan