Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täytyykö minun tässä tilanteessa palauttaa/korvata eksältä saatu kylpylälahjakortti?

Vierailija
08.01.2017 |

Erosin miesystävästä puolisen vuotta sitten. Hän antoi minulle n. viikko ennen eroa lahjakortin kylpylään. Käytin lahjakortin vähän eromme jälkeen.

Nyt eksältä tuli viesti että hän haluaa sen lahjakortin takaisin. Vastasin, että se on jo käytetty ja nyt hän haluaa siitä korvauksen. Olenko korvausvelvollinen?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on lahjasta ja mun mielestä aika tökeröä vaatia takaisin.

Vierailija
2/10 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoja ei tarvitse antaa takaisin tai korvata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et. Unohda.

Vierailija
4/10 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mielestäni siitä, että kuinka arvokas lahja oli miehen varallisuuteen nähden?

Jos lahjakortti oli tarkoitettu yhteisteksi matkaksi (2 hengen) ja mies oli sitä varten säästänyt vaivalla rahaa, niin kyllä maksaisin takaisin, enkä miettisi mitään yleisiä "kuuluuko vai ei". Jos taas lahjakortti oli vain sinulle ja miehelle pikkujuttu sellainen ostaa, niin en maksaisi takaisin.

Toisinsanoen, toimi omatuntosi mukaan.

Vierailija
5/10 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos tällaisia kyselet, niin maksa ihmeessä. Kysy vielä, että josko löytyisi kuitteja kaikista hänen suhteenne aikana tekemistä hankinnoista, niin voit sitten pikkuhiljaa maksella takaisin. Ja muista pahoitella. 

Vierailija
6/10 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja on lahja. Ei tarvi korvata.

Vierailija
7/10 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun eksä se tässä törppö on. Pikkumaista, yrittää kohdistaa henkistä vallankäyttöä sinuun. Sano sille, että move on.

Vierailija
8/10 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on jo uus nainen kierrossa, joten haluaa sen lahjakortin takaisin antaakseen sen sitten uudelle rakkaalleen lahjaksi.

Vierailija
9/10 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse annoin erossa pikkumaiselle paskaeksälle kaiken mahdollisen, jotta ei vinkuisi niistä jälkikäteen. Mutta tuo on nyt käytetty, joten se siitä. Jos sinusta tuntuu, että olisi reilua korvata, korvaat. Ite olisin palauttanut lahjakortin eron yhteydessä.

Vierailija
10/10 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahja on lahja eikä sitä tarvitse korvata antajalle mitenkään.