Kysykää mitä vain 18-vuotiaalta, joka kirjoitti filosofiasta laudaturin
Ei tarvitse liittyä filosofiaan, kunhan kyselette.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinusta tulee isona? Aiotko filosofiaa opiskelemaan vai jotain käytännönläheisempää?
Älä helvetissä tee sitä ap, tässä maassa on jo tarpeeksi puupääinsinöörejä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko jo päättänyt, että oletko vai etkö ole?
En usko, että se päätös on omissa käsissäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko jo päättänyt, että oletko vai etkö ole?
En usko, että se päätös on omissa käsissäni.
Kyllä tuossa iässä pitäisi jo osata päättää !
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö mielestäsi elämää tuolla 18-vuotiaan elämänkokemuksella?
Ainakin jotain. Mielestäni elämän ymmärtämiseen ei pakolla tarvita iällistä kokemusta. Jotkut ovat vanhoja, eivätkä ymmärrä elämästä mitään ja jotkut nuoremmat hoksaavat sen aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Nousiko kusi päähän?
Ei ole kusi noussut päähän.
Ap
Miten meni pitkä matematiikka ja fyke????
Vierailija kirjoitti:
Avaapa meille vähän Kierkegaadin fenomenologiaa.
Hei, en ole valitettavasti perehtynyt aiheeseen niin paljoa, että osaisin sitä nyt ruveta tässä sen enempää avaamaan.
Mitä hyötyä filosofiasta edes on?
Vierailija kirjoitti:
Miten meni pitkä matematiikka ja fyke????
Matematiikka on vielä edessä ja fysiikkaa tai kemiaa en kirjoita. Molempien pakollisista kursseista taitaa olla 8.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä filosofiasta edes on?
Mielestäni filosofia antaa erinomaisia keinoja ajatteluun, itseäni ainakin hyödyttänyt muissakin aineissa.
Oletan, että kirjoitit nyt syksyllä. Olisitko kirjoittanut mieluummin vanhanaikaisen esseekokeen kuin uudistetun abittikokeen mukaan?
Minä olisin, t. 17v, eximia.
Ai niin, mikäli vastasit ammattisotilastehtävään, mitä vastasit?
Juttelisin kokeesta mielelläni lisääkin huomenna, koska kukaan tutuistani ei kirjoittanut nyt samaan aikaan.
Itse en pitänyt filosofiasta, ja nyttemmin sen (osittainen) tuntemus kuuluu teologin pätemisalueeseen. Pidän filosofiaa lähinnä historialliselta ja kulttuurilliselta kantilta arvossa.
Oletko tyttö vai poika?
N17 ---- kirjoitti:
Oletan, että kirjoitit nyt syksyllä. Olisitko kirjoittanut mieluummin vanhanaikaisen esseekokeen kuin uudistetun abittikokeen mukaan?
Minä olisin, t. 17v, eximia.
Onnittelut Estä! Olen vähän 50/50. Olen järkyttävän huono kirjoittamaan, joten koneella tekemällä sain rakenteen helpommin pidettyä kasassa ja muutenkin teksteistä tuli paremmat, mitä olisin voinnut saada ns perinteisellä. Mielestäni kaikki maailman videot olivat aika turhia kokeessa, ehkä antoivat vähän suuntaa ja ideaa mitä tehdä, mutta en kyllä löytänyt niille oikein järkeä, kappale tehtävä oli hauska.
Sanoisin varmaan, että tekisin nyt mieluummin perinteisen kokeen, uudistetun sijaan, mutta uuden sitten kun se oltaisiin jo tehty muutaman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Itse en pitänyt filosofiasta, ja nyttemmin sen (osittainen) tuntemus kuuluu teologin pätemisalueeseen. Pidän filosofiaa lähinnä historialliselta ja kulttuurilliselta kantilta arvossa.
Oletko tyttö vai poika?
Olen poika.
Miten opiskelit yo-kokeeseen? Luitko jotain tiettyjä kirjoja? Miten rakensit esseevastaukset hyvien pisteiden saamiseksi? Puoluekantasi (kertoo arvomaailmasta)?
N17 --- kirjoitti:
Ai niin, mikäli vastasit ammattisotilastehtävään, mitä vastasit?
Juttelisin kokeesta mielelläni lisääkin huomenna, koska kukaan tutuistani ei kirjoittanut nyt samaan aikaan.
Muistaakseni vastasin tehtävään?! En kyllä muista mitä.
Mielelläni juttelisin minäkin :)
Kunpa osaisin vastata tähän kysymykseen. Filosofiaa en usko, että menen lukemaan. Pyrin ulkomaille yliopistoon opiskelemaan "poliittista" jotain, en ole vielä täysin varma.