Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irti tupakasta! Miten?? Kertokaa kokemuksianne :)

Vierailija
14.03.2006 |

Kuinka kauan olitte polttaneet ennen kuin sanoitte hyvästit tupakalle? Ja montako savuketta meni päivässä? Kuinka kauan oli alussa sitä " raastavaa aikaa" , että todella piti olla vahva ja selvitä ilman tupakkaa? repsahditko? Oliko vieroitusoireita, millaisia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, mä olin ensin niin kipeä kun olin kovassa kuumeessa etten jaksanut raahautua parvekkeelle, ja flunssan takia tupakka haisi ja maistuikin ihan väärälle(=todella karsean pahalle). Ja sitten seurasi inhottava keuhkoputkentulehdus enkä pystynyt polttamaan, kun happi loppui ja sain hirveän yskän, ja tupakka maistui edelleen niin pas*altkin että ällötti.

Vierailija
2/16 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekat kaks vuotta halutti aivan hirveästi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
4/16 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoselle: Mistähän semmosen taudin sais piakkoin ;)

Vierailija
5/16 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kolmoselle: Mistähän semmosen taudin sais piakkoin ;)

Vierailija
6/16 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 3 vuotta ilman... aah miten kaikki tuoksuu niin ihanalle!

Ensimmäinen kerta kun päätin lopettaa ja se vika tupakki oli viimeinen... en siis ratkennut kertaakaan... vaikeeta oli välillä, mutta kannatti!!

Nyt tupakin haju etoo

Vierailija
7/16 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein uudenvuoden lupauksen ja lopetin kerta heitolla. Tottakai pari ekaa päivää oli hankalia, mutta sitten helpotti ja olo oli mahtava. Rahaa säästyi ja ennen kaikkea terveys koheni. Olisinkohan polttanut puoli askia päivässä, siitä on nyt jo yli 15v aikaa. En repsahtanut, mutta edelleen jos olen baarissa tai jos joku tupakoi seurassani alkaa tekemään mieli tupakkaa.

Vierailija:

Kuinka kauan olitte polttaneet ennen kuin sanoitte hyvästit tupakalle? Ja montako savuketta meni päivässä? Kuinka kauan oli alussa sitä " raastavaa aikaa" , että todella piti olla vahva ja selvitä ilman tupakkaa? repsahditko? Oliko vieroitusoireita, millaisia?

Vierailija
8/16 |
14.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen ollut 4 vuotta polttamatta leikkauksen jälkeen

Vierailija
9/16 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaana ollessa ja imettäessä en polttanut. Ajatuskin siitä että vahingoittaisin tupakalla lapseni terveyden sai lopettamaan. Mutta.. aloitin homman uudestaan imetyksen lopettamisen jälkeen ja sillä tiellä edelleen olen :( Sitä kun on poltellut lähemmäs 20 v niin eipä sitä niin vaan lopeteta, kun mieskin vielä polttaa. Hypnoosia olen harkinnut. En usko laastareihin enkä nikotiinipurkkaan. Vinkkejä otetaan myös vastaan!

Vierailija
10/16 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

14-20 vuotiaana poltin n. askin päivässä. Lopetin kerta heitolla ja aina kun teki mieli tupakkaa, söin purkkaa(ihan tavallista jenkkiä). Aloitin tyhmyyttäni viiden vuoden tauon jälkeen ja lopetin taas, kun löin 500 euron vedon kaverin kanssa..(humalapäissäni)..mutta en ole katunut yhtään. Tuo rahasumma on mun kukkarolle jo sellanen, ettei ihan heti viitsi uudelleen aloittaa.

Vierailija
11/16 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella sairas ja päätin että nyt lopuu polttaminen. Olihan se vaikeata mutta kun oli pieniä lapsia ja halusin olla terve niin päätös piti. Kävin ulkona muka tupakalla ja kun olin sen muutaman minuutin siellä seisoskellut niin ajattelin että nyt se tupakka olisi poltettu. Lupasin myös itselleni että voinhan sitten vaikka vanhempana aloittaa uudelleen jos siltä tuntuu mutta ei kyllä enään tunnu että joskus sen homman aloittasin uudelleen. Minulla vieroitusoireet olivat lähinnä psyykkisiä ei niinkään fyysisiä. Lopettamisesta on nyt 6 vuotta ja ei haluta yhtään tupakkaa. Ei muuta kuin tsemppia lopettamiselle.

Vierailija
12/16 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistaakseni 5 vuotta askin päivässä, sitä ennen satunnaisesti ja vähemmän.

Sitten tulin raskaaksi ja heti plussattuani laitoin tupakat roskiin. Muutama viikko oli pinna kireällä, ei muuta.

Nyt siitä on yli vuosi enkä polta edelleenkään. Joskus näen unta jossa poltan ja herään järkyttyneenä että nytkö minä sorruin?

Onneksi en ole oikeasti sortunut!

Se helpotti kun kuvittelin mahassani lilluvaa pientä vauvaa joka katsoi minua mukamas bambi-katseella ja pyysi että " äiti älä polta, minulle tulee niin paha olo. Mietitään ennemmin yhdessä minulle nimeä"

Kuulostaa tyhmälle mutta auttoi!

Vierailija
13/16 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin tupakoinnin 14 vuotiaana ja lopetin 39 vuotiaana. Siihen väliin mahtui yksi vuoden mittainen lakko ja yksi 3 vuoden mittainen tauko. Sen pitemmän tauon jälkeen meni aski päivässä n. 8 vuotta ja sit tuli mitta täyteen. Mähän olin täysin riippuvainen mutta kyllä se lopettaminen onnistui.

Kypsyttelin päätöstä aika monta viikkoa (kuukautta) ja sitten kun aika oli kypsä päätin että ens viikon maanantaina lopetan. Ostin nikotiinilaastareita ja semmosia imeskelytabletteja. 3-4 viikkoa oli yhtä helvettiä, mutta olin tiukkana. Ajattelin aina kun teki (ja joskus vieläkin tekee) mieli tupakkaa että voin ihan hyvin poltaa, mutta taas olen alussa lopettamisen suhteen, joten miksi kiduttaa itseään pidempään, kerralla kaikki tuska vaan.

Ota tiukka asenne itseesi ja osta nikotiinvalmisteita. Onnea ja voimia sulle päätökseesi.

Vierailija
14/16 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun raskaustesti näyttikin sitten plussaa ja sen testin jälkeen en tupakkaan koskenut... se oli liian helppoa ollakseen totta... kun takana lopetusyrityksiä vaikka kuinka ja sitten kun tahto olikin mukana ja pyörittelin päässä " ei minun paras vaan lapsen paras" niin eipä tehnyt yhtään mieli tupakkaa... mutta raskaus oli ja meni ja vuoden imetys päälle, sitten kun otin ensimmäisen kerran alkoholia niin jo teki tupakkaa mieli ja tietysti se piti maistaa, ja kun tästä oksensin sitten oikein kunnolla ja ennen oksentelua olin yskinyt keuhkoni pihalle niin eipä tehnyt enää mieli...

Vierailija
15/16 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin 14 v lopetin 28 vuotiaana, lopussa meni 1,5 askia päivässä

Nikotiinipurkkaa söin aluksi vartin välein ja siitä se sitten harveni kunnes loppui kokonaan 6kk päästä lopettamisesta.

Ensimmäiset 3kk oli vaikeimmat

Tänä keväänä tulee täyteen 5 v ilman tupakkaa ja MILLOINKAAN en enää polta !!!!!!

*Mikäli polttaisin yhden niin polttaisin heti 1,5 askia päivässä*

Vierailija
16/16 |
15.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse poltin vajaa 10v, aloitin 13v polttamaan. 10 savuketta päivässä, välillä enemmän.

Ensin tuli flunssa ja sitten plussa testiin. Siihen jäi tupakat ja mieli ei tehnyt. Nyt olen ollut 3v polttamatta ja haju etoo nykyään, varsinkin sätkän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme