Naapurin eukko taas kylillä. 9 vuotias muksu yksinään kotona.
Lapsi raukka tuli soittaa ovikelloa. Iltapalaa tarjosin kun ei osannut itse ottaa jääkaapista syöttävää. Elokuvaa katsellaan ja mietitään missä äiti lorvii. Ei hyvää päivää tätä maailmaa.
Kommentit (31)
Miksi tälläisiltä ei lapsia oteta pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsen äiti hunningolla, tuomitsen täysillä. Ihmettelen samalla, ettei 9v osaa tehdä itselleen evästä.
No, jospa äiti on kykenemätön kasvattamaan ja opettamaan lastaan, kun kerran tuntuu olevan kykenemätön huolehtimaan lapsestaan muutenkin?? jättää yksin kotiin ja katoaa?
Voi olla jääkaappi kotona tyhjä,
Vierailija kirjoitti:
Onhan jo myöhä, mutta noin lähtökohtaisesti kyse on kuitenkin 3. luokkalaisesta lapsesta. kyllä tuollaisten puolituntisen jälkeen lastensuojeluun soittelijoiden pitäisi hieman miettiä. Meilläkin tuon ikäinen on usein neljäkin tuntia yksin kotona koulupäivän jälkeen, kesällä monet ovat useita työpäiviä, jos ei löydy hoitopaikkaa ja vanhemmat ovat töissä.
Varmaan itsekin ymmärrät, että koulun jälkeen keskellä päivää on ihan eri asia kuin myöhään illalla, jolloin pitäisi hoitaa itsensä yksin nukkumaan. Lapsi tuli soittamaan naapurin ovikelloa, eli sitä pelottaa. Se kertoo jo tarpeeksi siitä, onko lapsi valmis menemään tyhjässä kodissa nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tälläisiltä ei lapsia oteta pois?
No jos ei näistä tehdä lasua ni ei ne tiedä...
Soittelehan Ap sinne sossupäivystykseen , lapsi saa varmaan jäädä luoksesi mutta ryhtyvät toimenpiteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vittu mikä YH-lehmä !
Tuollaiset ämmät pitäisi ruoskia hyväksi, ristiinnaulita tylsillä, ruosteisilla ja syöpäisillä nauloilla sekä lopuksi polttaa koko paska YH:nen päivineen.
Tuollaiset ihmisarvottomat paskat hankkii lapsia vaikkei ole edes alkeellisimpiakaan kykyjä niistä huolehtimiseen.
Kait sillä lapsella isäkin on. Miksi hän ei ole huolehtimassa jälkikasvustaan?
Enkä kyllä ap:n aloituksen perusteella olisi tuomitsemassa ketään. Voihan äiti olla käymässä vaikka kaupassa ja lapsi halunnut jäädä kotiin siksi aikaa.
Ehkä siksi, että äiti sai huoltajuuden, isää ei kelpuutettu huoltajaksi koska hän on mies.
Vierailija kirjoitti:
Normilapsi kirjoitti:
Huonosti kasvatettuja tai vähä-älyisiä lapsia. Minä olin 6-vuotiaana koko päivän kotona itsekseni ja osasin syödä, käydä vessassa ja hoitaa kaikki muutkin hommat. Sisko oli 2 vuotta nuorempi ja oppi siinä samalla. Ilmansaasteet ovat varmaan tehneet nykylapsista hidasoppisia.
No on kyllä outo tapaus. Klo on vaille 9 illalla. Äiti on jo hutikassa eikä lapsi osaa ottaa itse iltapalaa. Missä isä?
Ehkä kaapissa ei ole mitään "helppoa" iltapalaa? Juu, kyllä minäkin osasin olla tunteja yksin kotona 9-vuotiaana, mutta eipä ois esimerkiksi leivän leikkaamisesta tullut kauheesti mitään, saati jos kaapista löyty esimerkiksi vain raakaa jauhelihaa tai sämpyläainekset. Varsinkin, jos on ilta, ehkä vähän pelottaa, ikävä äitiä ja huoli, että kuinka kauan joutuu olemaan yksin. Iltapalan varjolla on "helppo" mennä naapurin luokse, eikä tarvitse suoraan sanoa, että "Äiti lähti taas jonnekin, en uskalla olla yksin."
Mut niin, päivystävälle sossulle soitto samantien. Jos et uskalla suoraan sanoa niille mikä tilanne on, niin kysy nimettömänä neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normilapsi kirjoitti:
Huonosti kasvatettuja tai vähä-älyisiä lapsia. Minä olin 6-vuotiaana koko päivän kotona itsekseni ja osasin syödä, käydä vessassa ja hoitaa kaikki muutkin hommat. Sisko oli 2 vuotta nuorempi ja oppi siinä samalla. Ilmansaasteet ovat varmaan tehneet nykylapsista hidasoppisia.
No on kyllä outo tapaus. Klo on vaille 9 illalla. Äiti on jo hutikassa eikä lapsi osaa ottaa itse iltapalaa. Missä isä?
Ehkä kaapissa ei ole mitään "helppoa" iltapalaa? Juu, kyllä minäkin osasin olla tunteja yksin kotona 9-vuotiaana, mutta eipä ois esimerkiksi leivän leikkaamisesta tullut kauheesti mitään, saati jos kaapista löyty esimerkiksi vain raakaa jauhelihaa tai sämpyläainekset. Varsinkin, jos on ilta, ehkä vähän pelottaa, ikävä äitiä ja huoli, että kuinka kauan joutuu olemaan yksin. Iltapalan varjolla on "helppo" mennä naapurin luokse, eikä tarvitse suoraan sanoa, että "Äiti lähti taas jonnekin, en uskalla olla yksin."
Mut niin, päivystävälle sossulle soitto samantien. Jos et uskalla suoraan sanoa niille mikä tilanne on, niin kysy nimettömänä neuvoa.
Älä nyt höpötä. 9-vuotias osaa leikata leipää, nykyään on kyllä viipaleitakin, ja monet osaavat tuossa iässä tehdä ihan ruokaakin. Paitsi sä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normilapsi kirjoitti:
Älä nyt höpötä. 9-vuotias osaa leikata leipää, nykyään on kyllä viipaleitakin, ja monet osaavat tuossa iässä tehdä ihan ruokaakin. Paitsi sä.
No ei tuokaan ap:n naapurin ysivee osannut. Mutta siis, jos et pointtiani ymmärtänyt, oli se, että "meillä ei ole iltapala-aineita ja mulla on nälkä" voi olla lapselle helpompi sanoa kuin "pelottaa, ja äiti on taas kännissä".
Mutta ethän sinä epäempaattinen ihminen sitä ymmärrä. Toivottavasti sulla ei ole lapsia, lemmikkejä, ystäviä tai sukulaisia, jotka olisivat joskus apua tai ymmärrystä vailla.
Äiti voi olla kaupassa ja lasuko pitäisi tehdä ja isotkin kaupat on auki vielä.
Eikä ap muka edes kysynyt missä äiti on ja milloin tulee?
Puoli tuntia yksin ei riitä mihinkään lasuun ton ikäisellä.
Naapuri jättää nyt lapsensa yksin, kun nuorempi täytti 18v. On siis useamman yön pois ja eipä voi noi naapurit tehdä lasua ja kyllä me sitä naurettiin ettei kukaan voi puuttua asiaan.
No onpa vajaa lapsi jos ei tuon ikäisenä osaa ottaa ruokaa jääkaapista? Voi elämä..
Ei taida asian ydin olla kulunut aika vaan se että äiti juhlii vk-loput ja jättää lapsen yksin kotiin ilman ruokaa ja ilmoittamatta missä on. Lapsen heitteillejättö. Mikään ei pahempaa kuin Känninen äiti/isä. Kokemusta on.