Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pitkä vuodelepo influenssassa on tarpeen?

Vierailija
07.01.2017 |

Sairastuin tähän kamalaan tautiin vajaa viikko sitten ja tänään on ollut täysin oireeton päivä. Veto on ollut koko arkiviikon ajan täysin poissa ja kuume sahannut 38,5:stä lähes neljäänkymmeneen. Olen vain maannut ja nukkunut. Asun yksin, jolloin naapurini on joutunut lenkittämään koirani puolestani.

Mietinkin, uskallanko jo huomenna nousta esimerkiksi lenkittämään koirani ja muutenkin käydä kaupassa tai muualla tuulettumassa? Tuntuu, että menetän järkeni ja lihaskuntoni pikkuhiljaa.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan?

Vierailija
2/12 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kokeilla jaksamista ja aloittaa pikkulenkillä, pyydä naapuri mukaan

Ei se makaamaan jääminen kannata sekään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sieltä sängystä voi ja pitää nousta heti kun jalat kantaa. Eli sun siis eilen. Älä nyt hyvä ihminen enää makaa!

Vierailija
4/12 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä huomaat itse omat rajat. Lähde koiran kanssa ulos ja tee sellainen lenkki, mitä jaksat. Mulla oli vielä 1,5 viikkoa sairastumisesta pieninkin ponnistus tuskaa.

Vierailija
5/12 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin ainakin pari kuumeetonta päivää vielä sisällä. Ne jälkitaudit vasta vaarallisia on. Paranemisia 😊

Vierailija
6/12 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse varmaan tunnet parhaiten. Itse olen perusterve, normaalisti liikkuva ja ulkoilua harrastava keski-ikäinen nainen. Viikon totaalisella huililla alkoi jo olla voiton puolella.

Vierailija
7/12 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etköhän voi koiran ulkoiluttaa ja käydä lähikaupassa. Yleensä pieni liikkeellä olo on ihan hyvää. Ei siis tarkoita urheilua, eikä edes hengästymistä. Vaan omien voimien mukaan pientä happihyppelyä. Pukeudu lämpimästi äläkä rasita itseäsi,mutta koiran voit varmasti ulkoiluttaa jo.

Vierailija
8/12 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilmassa ei ole mitään vaarallista, mutta ei kuntosalille eikä juoksulenkille. Kilometrin köpöttely lienee jees ja kyllä sen jaksaa jos et ollut rapakunnossa ennen

Vierailija
9/12 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sieltä sängystä voi ja pitää nousta heti kun jalat kantaa. Eli sun siis eilen. Älä nyt hyvä ihminen enää makaa!

Kiitos kaikille vastauksista. Lähden jo tänään koiralenkille.

Tohon haluaisin sanoa, että ehkä en eilen vielä lähtenyt riehumaan kun kuitenkin kuume huiteli 38 ja 39 välillä. Influenssa ei ole muutenkaan leikin asia vaan jälkitaudit ovat vakavia ja siksi viikonkin lepo on suositeltavaa. En mä muuten makaisi tylsistyneenä.

Ap

Vierailija
10/12 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssan kanssa kannattaa ottaa varovasti. On todella petollinen ja voimat hyytyy hyväkuntoisellakin sille tasolle, että koiran pissatus ym. pieni ponnistus voi alkaa heikottaa huolella. Influenssa on täysin erilainen kuin normaali tai vähän kovempi flunssa ja siitä toipuminen. Itsellä voimat veks ainakin 2 vkoa ja turhautti kun oli olo, että itsessä olis akku,joka vaan yhtäkkiä loppuu. Eli toipuminen on hitaampaa.

Vierailija
11/12 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri sanoi, että kahden viikon liikuntakielto. Virus on kuitenkin kropassasi sen kaksi viikkoa vaikka kuumetta ei olisikaan montaa päivää. Huomaat sen kyllä kunnossasi vielä monta päivää. Influenssa on tosiaan hieman eri kuin tavan nuhakuumeilu. Usein ne jälkitaudit ovat se pahempi asia kuin itse influenssa. Itse sanoisin, että jos vähänkin tuntuu että on vielä kuumetta/lämpöä niin lepoa vain.

Vierailija
12/12 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikosta kahteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan