Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka pientä korvausta saa kouluavustaja? Kuka tahansa ylioppilas pääsee siihen hommaan.

Vierailija
07.01.2017 |

Anoppini toimii opena ja kertoi että sijaisuuksia pääsee tekemään kunhan on ylioppilas.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Sijaisuuksia.

Vierailija
2/6 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pääse edes sijaiseksi nykyään. Kouluavustajien määrää on vähennetty rajusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin puoli vuotta palkkatuella koulunkäynninohjaajana kun olin vasta valmistunut eri alalle. Mitään aikaisempaa kokemusta ei ollut, mutta hoidin työni hyvin ja sovin hommiin yllättävän hyvin.

Vierailija
4/6 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja koulutuskin riittää.

Vierailija
5/6 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pientä varmaan...hyvin pientä. He ovat yleensä niitä, joita koulu ei ole kiinnostanut tai tulleet uudelleen koulutettuina toisesta ammatista (esim.siivous) tai ovat ihan rikkaita maatalon emäntiä, mutta käyvät "huvikseen" töissä. Nämä rikkaat ajelevat maastirilla tai uudella volvolla.

Ristiriita: opettajat ovat taas niitä tunnollisia, joita koulu on kiinnostanut.

Nämä avustajat ovat sitten "elämänkoulun" edustajia.

Joku rehtori joskus sanoi, että 1,5 avustajaa pihalle ja yks ope tilalle.

Ei huono vaihtoehto.

Oppilas ei hyödy siitä, että aikuisia lisätään vaan että ryhmäkokoja pienennetään.

Ope suunnittelee paljon opetusta...nämä avustajat vaan tulee töihin...ja usein ip-kerho heidän pitämänä tosi heikkolaatuinen...

Jos ope saa 2300 e käteen, avustaja varmaan 1500-1600 e

Vierailija
6/6 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään koulutetaan tuohon hommaan koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjaajia. Sijaiseksi voi päästä ilman koulutusta, mutta muuten nuoremmalta väeltä aletaan jo odottaa koulutusta. Kai ne vanhemmat ihmiset saavat töissään tietenkin jatkaa niin kuin ennenkin. 

Ennen koulunkäyntiavustajaksi otettiinkin välivuoden pitäjiä tai vaikkapa sivareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi