RIPPITUOLI - mitä Raamatullista syntiä teit tänään?
Minä aloitan olin ymmärtämätön toisen näkökulmaa kohtaan sillä olen kokenut samaa. Olin liian kova. Pyysin anteeksi.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söin katkarapusalaattia, muistaakseni raamatussa kielletään moinen.
Rippikoulupapin mukaan syntiä on kaikki, mikä erottaa ihmisen jumalasta. Siis kaikki, mitä teen ja ajattelen, on syntiä.
Öö tuo salaatti täsmennätkö?
Mitenkähän tuo että erottaa ihmisen Julalasta voiko sen käsittää että olet Jumala mutta erotat itsesi tahallaan?
Katkaravuista: jossain kohtaa raamatussa, en tarkemmin muista missä, kielletään erilaisia asioita jotka ovat syntiä tai "kauhistus". Niitä ovat mm. (miesten) homostelu (naisista ei mainita mitään), vaatteet joissa on useampaa kuitua (vaikkapa puuvilla-elastaani), äyriäiset, useamman kasvilajin viljeleminen samassa pellossa, miesten partojen leikkaaminen...
Pappi kai tarkoitti että ei voi kokea olevansa yhteydessä jumalaan jos kokee rikkoneensa tätä vastaan ja kokee syyllisyyttä jostain synnistä, vaikka tappamisesta? Minä koen että pelkkä olemassaoloni (tai älyni) erottaa minut jumalasta, koska en järjellä ajatellen vain pysty uskomaan sellaiseen olentoon.
Öö tuo salaatti täsmennätkö?
Mitenkähän tuo että erottaa ihmisen Julalasta voiko sen käsittää että olet Jumala mutta erotat itsesi tahallaan?