Vanhempi mies ja epävarmuus
Kaipailisin kipeästi mielipiteitä tämänhetkiseen tilanteeseeni, sillä ystäväni ovat saaneet minut vainoharhaiseksi ja epäileväiseksi erään miehen suhteen.
Itse olen 20-vuotias nuori nainen ja tapasin reilu kolme kuukautta sitten mukavan miehen. Yllätyin kun minulle selvisi, että hän on minua 12 vuotta vanhempi. Olemme siis tapailleet tämän miehen kanssa nyt jonkun aikaa, mutta valitettavasti hän asuu toisessa kaupungissa, joten emme pysty näkemään niin usein kuin tahtoisimme. Kuitenkin olemme tavalla tai toisella yhteydessä päivittäin/useasti viikossa. Emme ole suuremmin puhuneet ikäerostamme, mutta ystäväni ovat muodostaneet siitä nyt minulle jonkilaisen ongelman varoittelemalla minua sydäsuruista ja hyväksikäyttämisestä. "Se haluaa vain yhtä asiaa", "ei se susta oikeasti välitä".
Toki ikäeromme näkyy siinä, että elämäntilanteemme ovat erilaiset. Mies on ollut jo pitkään työelämässä ja itse vasta aloittelen opintojani enkä ole asunut omillani kuin vasta vähän aikaa.
Miehen ollessa luonani yötä ensimmäistä kertaa pelkäsin yhteydenpidon lopahtavan sen jälkeen. Ennen yökyläilyä yhteydenpito oli ollut todella tiivistä (usein miehen aloitteesta) ja ajattelin, että yhdessä vietetyn yön jälkeen huomaan, jos olisin miehelle vain pano. Tuon yön jälkeen yhteydenpito on kuitenkin pysynyt samanlaisena ja juttelemme laidasta laitaan syvällisiä asioita sekä ihan arkipäiväisiäkin juttuja. Keskustelumme eivät siis pyöri seksin ympärillä. Mies on pyytänyt minua nyt vuorostaan hänen luokseen, koska olemme nähneet aina minun kotikaupungissani. Ystäväni kuitenkin jatkuvasti varoittelevat minua miehen iästä ja motiiveista. Alan pikkuhiljaa tulla vainoharhaiseksi, vaikka itse mies ei ole antanut tähän käytöksellään mitään aihetta.
Kanssani mies on kohtelias, ihana ja hän varmistaa että minulla on hyvä olla. Minun onkin hankala uskoa, jaksaako joku oikeasti pitää tälläistä kaukosuhdetta pystyssä jos tahtoo pelkän panon. Mies on nähnyt eteeni melkoisesti vaivaa. Hän suunnittelee jo, mitä mukavaa treffailisimme hänen kotikaupungissaan.
Kertokaa mielipiteenne. Annanko vain rohkeasti mennä, sillä viihdyn miehen seurassa? Jos sydän särkyy, niin sitten särkyy.
Kommentit (50)
Itse miehenä en ymmärrä miksi tuo ikäero tarkoittaisi sitä että mies haluaisi vain seksiä.
Luulen todella monen tuon ikäisen miehen pitävän tuota ikäeroa ihanteellisena vakavalle parisuhteellekin.
kuka hullu mies nyt nuoren naisen dumppaisisi.
Ihmettelen mitä aikuinen mies näkee juuri ja juuri aikuistumassa olevassa tytössä. Todennäköisesti kyseessä joku jälkeenjäänyt, mt-ongelmainen tai hyväksikäyttäjä. Pahimmassa tapauksessa kaikkia noita.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen mitä aikuinen mies näkee juuri ja juuri aikuistumassa olevassa tytössä. Todennäköisesti kyseessä joku jälkeenjäänyt, mt-ongelmainen tai hyväksikäyttäjä. Pahimmassa tapauksessa kaikkia noita.
Ikis sun mielipide asiasta on jo kuultu aika monta kertaa.
Se on niin persoonakohtaista, joidenkin kanssa klikkaa kavereinakin, vaikka ollaan "vääränä vuosikymmenenä" syntyneitä. Miksipä ei rakkaudessakin sitten. Aikuisista ihmisistä kuitenkin kyse. Olen itsekin ihastunut itseäni noin 17 v vanhempaan mieheen, mutta koska hän on varattu, asia ei tule etenemään mihinkään.
Jos opiskelet vielä vuosia nykyisellä asuinpaikkakunnallasi ja seurustelukumppanisi asuu ja tekee töitä muualla, miten järjestäisitte asumisenne ja elämisenne jatkossa?
Missä vaiheessa mies haluaa lapsia, entä sinä?
Vierailija kirjoitti:
Ikis painu vittuun
Ystäväsi ovat tavanneet miehen? Näkevät että asia on juuri niin että mies on pillun perässä ja et huomaa...
Vierailija kirjoitti:
kuka hullu mies nyt nuoren naisen dumppaisisi.
Niin kauan kuin nainen antaa pimpaa.... ;)
Mistäpä sitä etukäteen tiedää, mihin se johtaa. Mun vanhemmilla oli just ton verran ikäeroa ja olivat monessa jutussa ihan eri planeetalta.
Millainen elämäntilanne sinulla on? Mies voi haluta jälkikasvua jo muutaman vuoden sisään.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväsi ovat tavanneet miehen? Näkevät että asia on juuri niin että mies on pillun perässä ja et huomaa...
No eikö vähän jokainen 16-75 vuotias mies ole pilden perässä? Kyllä se varmasti kaikille yhtä lailla kelpaa. En nyt keksi miksi ap:n pitäisi elää niin kuin hänen kaverit toivovat. Ja mitä sitten jos suhde loppuu? Niin se voisi loppua vaikka olisi täsmälleen saman ikäinenkin, miksi sellaista asiaa pitäisi etukäteen stressata? Miksi ei vain voisi elää niin kuin hyvältä tuntuu ja katsoa päivä kerrallaan eteenpäin?
Irrottaudu ap siis hieman niistä kamuistasi, älä nyt hylkää heitä, mutta sano selkeästi, että katsot tämän tien nyt ilman muiden pahoja supinoita ja jos he eivät osaa pitää suutaan tukossa, niin joudut ottamaan hieman etäisyyttä. Elämäsi on sinun, kavereiden elämä on heidän elämäänsä ja sinäkään et varmaan tunge mielipiteitäsi ystäviesi suhdevirityksiin. Tuo ikä on nyt sellaista aikaa, jossa napanuora pitää osata kavereiden välillä nätisti katkaista ja alkaa tekemään ikiomia päätöksiä. Olet niin nuori vielä, että maailma on sinulle kokonaan auki ja siinä ei kannata mitään kiviriippaa kavereiden muodossa perässään vetää.
Kuten monet tässä ketjussa jo ovat sanoneet, unohda. Tuollaisella suhteella ei ole tulevaisuutta. Ystäväsi ovat oikeassa. Mies käyttää sinua vain hyväkseen. Et ole sille minkään arvoinen. Aivoton pikkupissis.
Mies jättää sut viimeistään siinä vaiheessa kun alkaa haluta lapsia.
Mitä vikaa siinä on, jos mies tai nainen on seksin perässä? Sehän on ihana asia. Nauti ap niin kauan kuin sitä kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikö vähän jokainen 16-75 vuotias mies ole pilden perässä? Kyllä se varmasti kaikille yhtä lailla kelpaa. En nyt keksi miksi ap:n pitäisi elää niin kuin hänen kaverit toivovat. Ja mitä sitten jos suhde loppuu? Niin se voisi loppua vaikka olisi täsmälleen saman ikäinenkin, miksi sellaista asiaa pitäisi etukäteen stressata? Miksi ei vain voisi elää niin kuin hyvältä tuntuu ja katsoa päivä kerrallaan eteenpäin?
Irrottaudu ap siis hieman niistä kamuistasi, älä nyt hylkää heitä, mutta sano selkeästi, että katsot tämän tien nyt ilman muiden pahoja supinoita ja jos he eivät osaa pitää suutaan tukossa, niin joudut ottamaan hieman etäisyyttä. Elämäsi on sinun, kavereiden elämä on heidän elämäänsä ja sinäkään et varmaan tunge mielipiteitäsi ystäviesi suhdevirityksiin. Tuo ikä on nyt sellaista aikaa, jossa napanuora pitää osata kavereiden välillä nätisti katkaista ja alkaa tekemään ikiomia päätöksiä. Olet niin nuori vielä, että maailma on sinulle kokonaan auki ja siinä ei kannata mitään kiviriippaa kavereiden muodossa perässään vetää.
JUST tästä syystä ei kannata keski-ikäisiin miehiin sekaantua. Sanoa nyt 20-VUOTIAALLE että jätä kaverisi ja rupea istumaan rivarissa keski-ikäisen kanssa katselemassa televisiota tai seinää kun tämä ravaa kavereidensa kanssa rassaamassa jotain peräkärryjä. Ja viimeistään nuoruus loppuu siihen kun 32 vee painostaa sen kaveripiiristään ja nuorten elämästä erotetun mimmin tekemään parin vuoden sisään lapsia. EI NÄIN. Nuoruus on vain kerta eikä sitä saa enää takaisin. Näitä pillipiipareita ei todellakaan kannata kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Jos opiskelet vielä vuosia nykyisellä asuinpaikkakunnallasi ja seurustelukumppanisi asuu ja tekee töitä muualla, miten järjestäisitte asumisenne ja elämisenne jatkossa?
Missä vaiheessa mies haluaa lapsia, entä sinä?
Kaikilla ei onneksi ole noin kova kiire naimisiin. On ihan okei vain seurustella ja nauttia yhdessäolosta. Harva 20-vuotias miettii perheen perustamista, oli seurustelukumppani minkä ikäinen tahansa.
No toivottavasti pystyt ajattelemaan asiaa järjellä ja todella puntaroimaan sitä mitä tuollainen sihde sinulle todella antaa. Olet nyt rakastunut varmaan joo, mutta siirrä se mielestäsi ja ole puolueeton.
Itsehän olin juuri sinun iässäsi tuossa tilanteessa mutta päädyin lopulta jättämään tämän miehen koska kyllä hänessä oli iästä huolimatta tiettyä tunnevammaisuutta ja oman edun ajamista. Hänestä naisen tarkoitus oli miellyttää ennen kaikkea häntä miehenä ja olla nuori ja kaunis. No ei siinäkään mitään mutta kyllä suhde on kivempi sellaisen ihmisen kanssa jo myös haluaa antaa jotain takaisin, mitä oikeasti naisena haluaa.
Kyllä varmaan tilastollinen todennäköisyys on että vanhemmat nuorien perässä olevat miehet ovat vain pinnallisuuden perään ja tahtovat naisesta vain statusesinettä jota eivät välttämättä kohtele kovin hyvin. Joten jos vähänkin sinusta tuntuu että ajaudut suhteessa epätyydyttävään asemaan niin kannattaa harkita tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JUST tästä syystä ei kannata keski-ikäisiin miehiin sekaantua. Sanoa nyt 20-VUOTIAALLE että jätä kaverisi ja rupea istumaan rivarissa keski-ikäisen kanssa katselemassa televisiota tai seinää kun tämä ravaa kavereidensa kanssa rassaamassa jotain peräkärryjä. Ja viimeistään nuoruus loppuu siihen kun 32 vee painostaa sen kaveripiiristään ja nuorten elämästä erotetun mimmin tekemään parin vuoden sisään lapsia. EI NÄIN. Nuoruus on vain kerta eikä sitä saa enää takaisin. Näitä pillipiipareita ei todellakaan kannata kuunnella.
Heittäisinköhän kateellisuuskortin sinulle? Jep, heitän. Nuoruudessa on aikaa kokeilla erilaisia juttuja, nuorempia miehiä, oman ikäisiä miehiä ja vanhempia miehiä. Kokeilu ei tarkoita sitoutumista, mutta siitä voi tulla oikein kivaakin kun ei turhia stressaa. Sinä vastaaja olet varmasti juuri tällainen max. 19 vuotias, jonka kokemukset elämästä ovat aika lailla vähissä ja nyt ruikutat siellä omaa miehenkaipuutasi. Olet nolo. :D
Ystäväsi taitavat olla kateellisia korppikotkia. Ei 12 vuotta ole maailmanloppu ja gigoloita löytyy joka ikävuodelle. Yhtä hienoa kokemusta rikkaampi olet, kesti sitä sitten eli ei. Lycka till.