Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä muutitte kotikodistanne pois omaan asuntoon?

Vierailija
07.01.2017 |

Oliko liian aikaisin vai liian myöhään?
Ihmettelen näitä mitkä äidit itkee 20v muutosta yhteen sillä minä olen ollut tuossa iässä jo täysin itsenäinen.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähdin 18-vuotiaana ulkomaille töihin lukion jälkeen ja tulin kotiin, kun täytin 20. Asuin puoli vuotta kotona ja lähdin vielä uudestaan muutamaksi kuukaudeksi. Palattuani asuin vielä 9kk kotona, kunnes muutin omaan asuntoon 21,5-vuotiaana.  Vissiin vasta toi vika lasketaan pois muutoksi?

Vierailija
22/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana koska ammattikoulun läheltä löytyi siisti mutta hyvin edullinen vuokrakämppä.

Pärjäsin aivan hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkupaikkakunnalta muutetaan yleensä viimeistään lukion tai ammattikoulun jälkeen opiskelujen tai työn perässä muualle. Eli noin 19-vuotiaana. Mun mielestä ei ole normaalia jos lapsi jää vanhemmilleen asumaan eikä lähde kokeilemaan omia siipiään.

Näin on. Pääkaupunkiseudulla on tosin toisin, muutetaan myöhemmin ja muutenkin jäädään jopa eliniäksi roikkumaan isistä ja äidistä max. 20 km:n päähän.

Vierailija
24/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin muutaman kuukauden päästä 19. Aikaa tuosta on vierähtänyt jo yli 8,5 vuotta. Oli pakko muuttaa pois, kun välit äidin kanssa oli niin huonot. Vuosien varrella välit parantuneet, eikä olla koskaan oltu näin läheisiä kuin nyt.

Vierailija
25/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

20-vuotiaana muutin solukämppään Jyväskylän legendaariseen Kortepohjan yo-kylään

Ihana DDR, paljonhan on ollut viime päivinä ollut sisälämpötila. 😁

Vierailija
26/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 v. Ja olen nykyään erittäin hyvin ansaitseva ja teen kansainvälistä uraa. Hajotkaa siihen te 16-veenä muuttaneet!!

Vierailija
27/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

19v. Lukio oli päättynyt aiemmin keväällä.

Vierailija
28/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 v. Olisin halunnut jo aiemmin, mutta vanhempani eivät päästäneet. Hyvin pärjäsin kun sain muuttaa, hoidin laskut, pyykit, tiskit, kokkauksen jne ja näin vanhempiani ehkä kerran kuussa. 

Vierailija
29/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eihän se huoraaminen onnistu helposti siellä vanhempien luona...

Vierailija
30/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 17, hieman liian nuori, mutta koin silloin ettei ole vaihtoehtoja. Riideltiin vanhempien kanssa silloin todella paljon. Välit paranivat välittömästi kun sain tavarani kannettua ulos. :) En kadu valintaani.

Vierailija
31/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

22-vuotiaana. Ei sitä aiemmin ollut rahaa muuttoon ja omillaan asumiseen, joten tuo parisen vuotta lukion jälkeen meni töissä käydessä ja rahaa säästäessä. Itselläni ei vanhemmat sponssaa rahallisesti, joten kun muuttaa omilleen sitä myös on omillaan ihan kaiken suhteen ja hyvä niin. Muuten on välit vanhempiin hyvät ja läheiset, eli ei johdu mistään välien viileydestä tämä sponssaamattomuus.

Vierailija
32/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monet maaseudulta olevat nuoret joutuu jo yläasteen jälkeen pois kotoa eli 16v ja siinä ratkaisee ystävät ja moni muu kuinka onnistuu omille muutto.

Vierailija
33/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-vuotiaana, kuten useimmat muutkin ikäiseni. Kaupungissamme ei ollut ammattikoulua tai yliopistoa, joten oli muutettava pois kotoa.

Vierailija
34/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

19

Vierailija
35/35 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 54 ja asun yhä äitini kanssa (naisista parhain). Ei ole kiirettä muuttaa kun ei ole löytynyt vielä suomalaista neitsyt naista, jonka kanssa voisin perustaa isämmaallisen liiton ja kassvattaa lapset kunnioittamaan sotiemme veteraaneja jotka taistelivat Saksan rinnalla itsenäisyyden Suomella 100 vuotta sitten.