Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielenrauhasta ja onnesta on tullut nykyajan ihanne, onko järkevää?

Vierailija
07.01.2017 |

Hyvänä esimerkkinä on esim kaikenlaiset mindfullnessit. Ihmisen pitäisi olla murehtimatta menneisyyttä ja tulevaisuutta, ja elää vain hetkessä, tyytyväisenä ja tyynenä. Eikö laiduntava lehmä tai lammas ole sitten se ihanne? Ne eivät ainakaan murehdi mistään ja varmasti elävät hetkessä.

Moni ihminen on rauhaton mieleltään. Onhan se tietysti hieman kuluttavaa jos ei hetkeäkään osaa ottaa rennosti, mutta jos kaikki olisimme koko ajan tyytyväisiä, ei yhteiskunta kehittyisi mihinkään. Kolumbus tuskin oli rauhallinen sielu, sillä merimatka oli riskialtis hyppy tuntemattomaan - mutta löysipähän Amerikan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta parasta olisi jos saisi elää oman luonteensa mukaista itselle sopivaa elämää.

Itse olen sellainen rauhallinen joka löytyy mielenrauhan ihan ilman ohjeita. Se vaan kuuluu temperamenttiini.

Kauhulla katson niitä raukkoja jotka suorittava mindfullnesia hirveässä stressissä. Ei sellainen voi ihmiselle hyväksi olla. Ehkä he löytäisivät mielenrauhan ja hyvän olon paremmin jostain itselleen luontaisesta asiasta.

Kaikkien tunkeminen samaan lokeroon aiheuttaa aina jollekin stressiä ja huonommuudentunteita kun ei kykene asetettuihin vaatimuksiin.

Vierailija
2/6 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et koko ajan kuuluta jossain että olet onnellinen, sinua arvellaan onnettomaksi.

Ja vähintään pitää somessa jakaa julkkispsykologin onnellisuuslässytystä ollaksesi uskottavasti oikeilla jäljillä onnellisuuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta parasta olisi jos saisi elää oman luonteensa mukaista itselle sopivaa elämää.

Itse olen sellainen rauhallinen joka löytyy mielenrauhan ihan ilman ohjeita. Se vaan kuuluu temperamenttiini.

Kauhulla katson niitä raukkoja jotka suorittava mindfullnesia hirveässä stressissä. Ei sellainen voi ihmiselle hyväksi olla. Ehkä he löytäisivät mielenrauhan ja hyvän olon paremmin jostain itselleen luontaisesta asiasta.

Kaikkien tunkeminen samaan lokeroon aiheuttaa aina jollekin stressiä ja huonommuudentunteita kun ei kykene asetettuihin vaatimuksiin.

Näinhän se on. Ja jotenkin teennäistä, kun ensin uhrataan oma mielenrauha tekniikan, digin ja somen alttareille, ja aletaan uikuttaa huonoa oloa ja mielenterveyden heittelehtimistä. Olen ihan varma, että aggressiiviset lapset ovat näitä uhreja.

Kesä maalla kalastellen, nikkaroiden ja omaa ruokaa kasvatellen, ilman somea ym. voisi saada ihmeitä aikaiseksi. Aamulla aikaisin ylös, rasvaiset mätöt pois ja kaikenlaista toimintaa ja liikuntaa, sekä lepoa ja vaan joutenoloa, niin varmasti illalla saunan ja uinnin jälkeen mieli lepäisi.

Mielenrauha ja hiljentyminen kuuluvat jokapäiväiseen elämään. Ihan varttikin riittää, kunhan sulkeutuu omiin mietteisiinsä ilman häirintää. Mutta ei, se luuri pitää olla vessassakin mukana.

Vierailija
4/6 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tietysti hieman kuluttavaa jos ei hetkeäkään osaa ottaa rennosti, mutta jos kaikki olisimme koko ajan tyytyväisiä, ei yhteiskunta kehittyisi mihinkään.

En ole koskaan tavannut yhtäkään koko ajan tyytyväistä ihmistä. Stressillä ja työllä itsensä tappaneita tulee kyllä mieleen montakin.

Vierailija
5/6 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taasen ajattelen että kun karistaa energiaa vievät ikuisuusmurheet päältään, energiaa vapautuu uuden luomiseen ja tekemiseen.

Esimerkkinä: Huonosti nukkuminen ja vatvominen EI lisää rahan määrää. Nuku hyvin ja saatat keksiä ratkaisun huoliisi.

Vierailija
6/6 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvänä esimerkkinä on esim kaikenlaiset mindfullnessit. Ihmisen pitäisi olla murehtimatta menneisyyttä ja tulevaisuutta, ja elää vain hetkessä, tyytyväisenä ja tyynenä. Eikö laiduntava lehmä tai lammas ole sitten se ihanne? Ne eivät ainakaan murehdi mistään ja varmasti elävät hetkessä.

Moni ihminen on rauhaton mieleltään. Onhan se tietysti hieman kuluttavaa jos ei hetkeäkään osaa ottaa rennosti, mutta jos kaikki olisimme koko ajan tyytyväisiä, ei yhteiskunta kehittyisi mihinkään. Kolumbus tuskin oli rauhallinen sielu, sillä merimatka oli riskialtis hyppy tuntemattomaan - mutta löysipähän Amerikan.

OT mutta Kolumbus ei todellakaan löytänyt Amerikkaa. Miten ihmeessä et sitä tiedä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän