Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkailusta ja rahasta

Vierailija
07.01.2017 |

Mä en tajua missä maailmassa oikein elätte. Muka jollain pihviaterian hinnalla 24,90€ saa kohdemaassa yhden hotelliyön? WHAT? Hyvä hotelli maksaa hieman enemmän, eri asia jos haluaa nukkua kirppujen seassa. Mä kelpuutan vain parasta.
Oikeasti säälittää te köyhät kun joutuu omia eväitä ottamaan mukaan ja vesipullot yms. Ihme jos jengillä on vatsatauteja ja ties mitä paskatauteja, kun päivän seissyt ja muhinut leivät kassissa.
Sitten syytetään matkakohdetta. Oma vika!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä matkustan parikolme kertaa vuodessa ulkomaille eikä tulisi mieleenkään ostaa mitään Helsinki-Vantaan kentältä, puhumattakaan että menisin ravintolaan kyseisellä lentokentällä.

Ja nyt järkytän sut lopullisesti. Mä kuljenmatkat lentokentältä ja lentokentälle julkisilla eikä edes ahdista.

Vierailija
2/14 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä rahankäyttö mahdollistaa enemmän kirjoitti:

Mä matkustan parikolme kertaa vuodessa ulkomaille eikä tulisi mieleenkään ostaa mitään Helsinki-Vantaan kentältä, puhumattakaan että menisin ravintolaan kyseisellä lentokentällä.

Ja nyt järkytän sut lopullisesti. Mä kuljenmatkat lentokentältä ja lentokentälle julkisilla eikä edes ahdista.

Eli olette varmaan niitä idiootteja jotka menee koneeseen talvivaatteet päällä ja täyttää sen matkatavaralokerikon niillä. Ymmärrän. Yleensä köyhät on juntteja, hieman jopa tyhmiä. 

Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olette varmaan niitä idiootteja jotka menee koneeseen talvivaatteet päällä ja täyttää sen matkatavaralokerikon niillä. Ymmärrän. Yleensä köyhät on juntteja, hieman jopa tyhmiä. 

Ohis

Vain talvella. Kesällä jätän talvivaatteet kotiin.

Enkä edes maksa lisämaksua nimetystä istuinpaikasta koneessa.

Nyt sinä taidat tarvita ahdistus lääkettä.

Vierailija
4/14 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varakas ja matkustan paljon. Suosin myös omia eväitä ja survon takkini minne lystän. Itse et osaa pakata niin on julman kokoiset käsimatkatavarat.

Kuules, rahan arvon ymmärtäminen rikastuttaa ihmistä, pienistä puroista ne isot virrat. Ihan katsomalla miten kulutan olen itseni tähän jamaan saanut.

Siitäs sait mukarikas.

Vierailija
5/14 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varakas ja matkustan paljon. Suosin myös omia eväitä ja survon takkini minne lystän. Itse et osaa pakata niin on julman kokoiset käsimatkatavarat.

Kuules, rahan arvon ymmärtäminen rikastuttaa ihmistä, pienistä puroista ne isot virrat. Ihan katsomalla miten kulutan olen itseni tähän jamaan saanut.

Siitäs sait mukarikas.

Voin sanoa että jos laitat liikaa tavaraa sinne niin kyllä laitetaan pois. sen takia on rajat määrätty. 

Vierailija
6/14 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä alkuunkaan tuollaista jyrkkää asennetta, et osta koskaan mitään kentältä. Miksi ei voi tukea yritystä ja laittaa rahaa kiertämään? Julkisilla toki kuljen itsekin, mutta jos jostain syystä kentällä on pakko olla pitkään, niin miksi en ostaisi sämpylää ja kahvia sieltä. Ihanouto asenne.

Vierailija
7/14 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulla on aiha hyvät tarjoukset http://www.rantapalmu.com

Ja tuolla sää http://bit.ly/2iPZy95

Vierailija
8/14 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä alkuunkaan tuollaista jyrkkää asennetta, et osta koskaan mitään kentältä. Miksi ei voi tukea yritystä ja laittaa rahaa kiertämään? Julkisilla toki kuljen itsekin, mutta jos jostain syystä kentällä on pakko olla pitkään, niin miksi en ostaisi sämpylää ja kahvia sieltä. Ihanouto asenne.

Periaatepäätös. Tein sen vuosia sitten kun vesikartelli aloitti Helsinki-Vantaalla aika pian sen jälkeen kun turvatarkastuksissa alettiin tsekkaamaan nesteitä. Kartelli sai jatkua vuosikausia ilman että yksikään suomalainen poliitikko uskalsi puuttua siihen. Kartellin purkamiskäskyn piti tulla ulkomailta.

Ja kyllä minä muilta euroopan kentiltä ostan usein ja muutakin kuin vettä. Muilla kentillä vettä saa eurolla tai kahdella pullo.

Vierailija
9/14 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen monta vuotta reppureissannut kesäisin pitkin Eurooppaa. Aina nukkunut hostellissa tai leirintäalueella, yleensä yön hinta on ollut parinkympin molemmin puolin. Ihan samalla lailla uni on tullut kuin omissa lakanoissakin. Ikinä ei ole mitään kadonnut, koskaan en ole mitään vatsa- tai muita tauteja saanut. Aivan mahtavia reissuja ollut. 

Hauskaa loppuelämää ap!

Vierailija
10/14 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnän, elän varmaan aika eri maailmassa. Hyvä niin. Kaikille omansa.

Itse asun varsinkin köyhemmissä maissa pienissä perheiden omistamissa mökeissä, yksityisissä hostelleissa tai otan huoneen perheen luota homestaysta. Se raha kun menee suoraan heidän taskuunsa eikä jollekin monikansalliselle hotelliketjulle rikastuttamaan jo rikkaita. Tämän lisäksi saan oppia vieraasta kulttuurista, jutella paikallisten kanssa, tulla kutsutuksi mukaan heidän vapaa-ajanviettoonsa yms. tai halutessani vain olla omassa rauhassani ja tehdä omia juttuja.

Paras tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Sinulle se selvästi tarkoittaa eri asiaa kuin minulle ja se on ihan ok. Ei kannata hermostua siitä, että joku tekee asiat eri tavalla.

Eikä muuten ole kirppuja näkynyt.

Vierailija
11/14 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myönnän, elän varmaan aika eri maailmassa. Hyvä niin. Kaikille omansa.

Itse asun varsinkin köyhemmissä maissa pienissä perheiden omistamissa mökeissä, yksityisissä hostelleissa tai otan huoneen perheen luota homestaysta. Se raha kun menee suoraan heidän taskuunsa eikä jollekin monikansalliselle hotelliketjulle rikastuttamaan jo rikkaita. Tämän lisäksi saan oppia vieraasta kulttuurista, jutella paikallisten kanssa, tulla kutsutuksi mukaan heidän vapaa-ajanviettoonsa yms. tai halutessani vain olla omassa rauhassani ja tehdä omia juttuja.

Paras tarkoittaa eri ihmisille eri asioita. Sinulle se selvästi tarkoittaa eri asiaa kuin minulle ja se on ihan ok. Ei kannata hermostua siitä, että joku tekee asiat eri tavalla.

Eikä muuten ole kirppuja näkynyt.

Tämä. Näin mennään täälläkin. Huonoin majoituspaikkani Balilla oli hotelli. Ei paikassa mitään vikaa ollut, mutta kaikkien homestay-majoitusten jälkeen se tuntui kovin persoonattomalta ja tylsältä.

Vierailija
12/14 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa olen saanut luteita. Viimeisin niistä oli Tukholmassa vähän paremmassa paikassa kuin mihin olen yleensä tottunut. Pieni hinta ei todellakaan kerro mitään puhtaudesta tai palvelun tasosta.

Pikemminkin väittäisin, että jossain homestayssa sille perheelle on kunnia-asia ja henkilökohtaisesti tärkeää antaa matkaajalle miellyttävä kokemus, koska siitä voi olla koko perheen elanto kiinni. Ketjuhotellissa ketään ei varsinaisesti kiinnosta, vaikka pahoitellaan ja korvataankin. Mutta minä tiedän varmasti, kumman valitsen jatkossakin.

Vierailija
13/14 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitäs sait mukarikas.

Voin sanoa että jos laitat liikaa tavaraa sinne niin kyllä laitetaan pois. sen takia on rajat määrätty. 

-ontuuko ymmärrys? Ei ole muita käsimatkatavaroita kun se takki. Ainoastaan american airin emännät heittää sen lootasta sun niskaan, mutta se on muutenkin karjankuljetusta sillä firmalla.

Vierailija
14/14 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkatavaroista kun kerran puhutaan, niin tälläinen kirjoitus tuli vastaan, jossa on reppureissaajille ehdotettu hyödyllisiä tavaroita mukaan matkalle. https://ummikkonaulkomailla.blogi.net/