Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko huono kumppani?

Vierailija
07.01.2017 |

Olen parisuhteessa oleva nainen. Haukun noin kerran viikossa, joskus useammin, itseäni miehelleni. Joko ulkonäköäni, luonnettani tai käyttäytymistäni. Ajatuksissani inhoan itseäni päivittäin ja olen katkera kaikille muille täydellisille ihmisille. En tosin aina vertaa itseäni muihin. Voin ihan hyvin ajatella "Olipa tuo ihminen mukava" ja olla aidosti iloinen siitä. Yksin ollessani ajatukseni ovat pääosin niitä negatiivisia.
Miehen kehut eivät poista itseni haukkumista. Usein meillä tuleekin pieni riita kun jään jankkaamaan aiheesta. Rajoitan myös sitä minkälaisia kehuja mies saa antaa. Hän ei saa sanoa minua kauniiksi, tai sanoa "Teit asian hyvin", jos hyvä merkitsee sitä että olisin muka onnistunut jossakin. Pidänkin enemmän muodosta "Hyvä että teit sen".
Kuinka vakavilta ongelmani vaikuttavat ulkopuolisten silmin? Rajoittuuko rakkaus jos tällainen tilanne jatkuu? Suurimman osan ajasta olemme onnellisia, molemmat rakastamme toisiamme. Minun kiukutteluni vain välillä tekee elämästä rasittavaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/5 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei tämä tulee menemään metsään. Sun pitää tehdä töitä itsesi kanssa. Tällaisenaan et kuulosta valmiilta parisuhteeseen. Mies kestää sinulta turhaa paskaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa siltä että ongelma on ihan jossain muualla kuin parisuhteessa ja sen toimivuudessa. jos kerran jo tiedostat miten ajattelet niin nyt siihen on helppo hakea apua. omalääkäriltä terveyskeskuksesta saa lähetteen mielenterveyspalveluihin joista sitten ohjataan eteenpäin. tuollaiset tunteet ei ole normaaleja ja pidemmän päälle ne vain voimistuvat ja niitä on hankalampi sinun itsesi kestää ja niiden kanssa toimia. paljon tsemppiä ja jaksamista sinulle, toivottavasti vielä osaat arvostaa itseäsi joku päivä ansaitsemallasi tavalla!

Vierailija
4/5 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuulostaa siltä että ongelma on ihan jossain muualla kuin parisuhteessa ja sen toimivuudessa. jos kerran jo tiedostat miten ajattelet niin nyt siihen on helppo hakea apua. omalääkäriltä terveyskeskuksesta saa lähetteen mielenterveyspalveluihin joista sitten ohjataan eteenpäin. tuollaiset tunteet ei ole normaaleja ja pidemmän päälle ne vain voimistuvat ja niitä on hankalampi sinun itsesi kestää ja niiden kanssa toimia. paljon tsemppiä ja jaksamista sinulle, toivottavasti vielä osaat arvostaa itseäsi joku päivä ansaitsemallasi tavalla!

Kiitos kannustavasta viestistä! Ennen parisuhdetta on ollut samanlaisia ajatuksia mutta nyt annan niistä osan toisellekin ihmiselle. Olen yrittänyt vähentää hänelle valittamista ja mielestäni hieman edistystä on tapahtunut. Terapiassa käyn, pääasiassa muista syistä kuin itsetunto mutta siitäkin ollaan keskusteltu. 

Vierailija
5/5 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kannustavasta viestistä! Ennen parisuhdetta on ollut samanlaisia ajatuksia mutta nyt annan niistä osan toisellekin ihmiselle. Olen yrittänyt vähentää hänelle valittamista ja mielestäni hieman edistystä on tapahtunut. Terapiassa käyn, pääasiassa muista syistä kuin itsetunto mutta siitäkin ollaan keskusteltu. 

lähinnä kuulostaa että kannattaisi puhua kumppanille avoimesti omista ajatuksista, että hän ymmärtää mistä jotkut ajatukset ja sitä kautta vaatimukset tulevat. et kuulosta huonolta kumppanilta mutta parisuhde saattaa pidemmän päälle käydä raskaaksi jos paljon tulee kitkaa kun toinen ei ymmärrä sinua ja luulee tekevänsä jotain väärin tai jopa loukkaavansa kun haluaisi kannustaa. kannattaa myös itse pohtia omaa suhtautumista esim kehuihin ja kohteliaisuuksiin ja alkaa opetella luottamaan että kumppanin kehuessa esim kauniiksi hän todellakin tarkoittaa sitä. 

- 3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi