Lahjavinkki 5-vuotiaalle pojalle?
Nyt tarvitsisin sekä nimppari- että synttärilahjavinkit 5-vuotiaalle pojalle. Mikä on IN pikkukundeilla? Onko joku peli tai puuha, jonka parissa vesseli saisi kylässä aikansa kulumaan sisätiloissa? Sankari tulossa meille viikonloppuna ja haluaisin antaa jonkun mieluisan paketin.
Kommentit (3)
... ei jaksa vielä keskittyä peleihin, ei ainakaan tylsiin ja kauan kestäviin noppa- ja lautapeleihin. Ehkä joku " vauhdikas" ja jännittävä peli menisi, siis sellainen, missä on jotain liikkuvia osia tms. :-)
Sen sijaan hän on todella ihastunut pikkulegoihin, eli lähinnä Lego City -sarjaan. Niistä löytyy esim. erilaisia poliisi- ja paloautoja, upea pelastushelikopteri, kaivuri, minikuormaaja jne. Myös ritariaiheinen pikkulegojuttu on mieluinen, siinä on sellainen hieno torni jossa on mm. nostosilta, sekä kolme ukkelia, joilla on miekat, kypärät ym.
Pikkuautoja ei kannata ostaa, niitä 5-vuotiailla on yleensä jo ihan liikaa, mutta laadukas traktori (esim. Siku-sarjasta) voisi olla hyvä idea. Siihen voi ostaa erikseen vaikka minkälaisia " perävehkeitä" , peräkärryt, auran tms. Muoviset halpikset on ihan out, niistä katkeaa heti vetokoukut ym.
meillä on ritarilegot tosi kova sana, samoin merirosvolegot. mutta myös ne city-legotkin kelpaa :)
peleistä meidän poika tykkää afrikan tähdestä ja kimblestä, kaverilla on twister ja sitä tykkäävät pelata kun meidän poika on siellä kyläilemässä.
meidän poika tykkää myös kovasti piirtelystä ja puuhakirjojen tekemisestä, etenkin sokkeloista. tarrakirjatkin on mieluisia, samoin kaikki aku ankkaan liittyvä esim. taskukirjat.
meidän pojan kavereilla on myös B-Daman-nimisiä taistelu-ukkoja jotka ampuvat pieniä kuulia vatsastaan. meille sellaista ei ole hankittu 9kk kuopuksen takia mutta olisi varmasti mieluinen jos sellaisen saisi.
ja sitten mieluisia on myös esim. tiimalasi, kiikarit, taskulamppu jne " oikeat" tavarat.
kaikki pelit, erityisen suosittuja ovat olleet afrikan tähti, kummitusportaat, kalle-kroko, musta pekka ja päikkärissä pelaa kuulemma usein unoa.
Sitten toinen erittäin pop juttu on pikkulgot. Meille on hankittu viime aikoina paljon noita city sarjan pikku paketteja (À`3,99-10 jotain ¿) Ikäsuositus niissä on ollut 5+ ja niitä poika on nyhertänyt ihan itse ohjeista. Tykkää tosi paljon, kun saa itse koota alusta loppuun saakka ihan itse.