Paljonko juotte alkoholia normaalisti viikossa?
Tuli väittely kaverin kanssa, suorastaan vituttaa kun puuttuu toisten asioihin etenkin kun ei minulla ole mitään ongelmaa..
Eli hän väittää, että "normaalisti" ihmiset ei juo joka viikko, no enpä kyllä muita tunne kuin hänet joka ei juo..
Itsellä menee arkisin 1-1.5 pulloa viiniä yhteensä ja sitten yleensä perjantaina 2 pulloa + baarissa vaan joku 50€ päälle, vaan eihän sillä saa paljon mitään nykyään. Aloitan perjantaisin joskus 14 maissa siis, kun pääsen aina aikaisin kotiin ja pitäähän sitä saada rentoutua..
Niin olette varmaan samoilla linjoilla, vituttaa tuo kun pitää itseään parempana vaikka oon ihan normaali tässä suhteessa
Kommentit (70)
Heh, ja jotkut itkee kun mies juo kerran viikossa kaljaa..
12 annosta per. päivä MA-TO, perjantaina menee 24 harmaata ja lauantaina samoin 24, sunnuntaina tasoittavat. Yleensä juon myös työaikana nk. virkalounailla.
Juon kännit noin kerran kuussa. Tarkoittaa ehkä pullollista viiniä tai muutaman lonkeron. Toisaalta voin olla juomattakin tai ottaa vähemmän. Pari vuotta meni aika iloisesti juomalla kerralla per vkl paljon enemmän, koska oli sellaista seuraa. Nyt taas palattu normirytmiin. Mulla on ollut vuosien mittaan paljon vaihtelua tässä, joskus olen ollut vuodenkin ilman tippaakaan. Jos juon, se ei ole varsinaista viinanhimoa vaan mun on erittäin helppo olla juomatta.
4 puolen litran tölkkiä arkena, viikonloppuna en laske.
N48v
Ei ole miehiä eikä lapsia eikä muutakaan kivaa vapaailtoina.
0-10 annosta skumppaa roseta punkkua samppanjaa vähän riippuen tilanteesta ja vknl nautitusta ruoasta.
Mies juo kolme kertaa enemmän ja hätyyttelee riskirajoja.
Aiemmin oli normaalia juoda arkisin muutama ja viikonloppuna sitten kunnolla eli vajaa kaksi salkkua olutta meni viikossa. Nykyisin taas on täysin normaalia etten juo lainkaan.
N41
0-4 annosta keskimäärin viikossa. Enemmän otan juhannuksena ja uutena vuotena, ehkä 6-8 annosta. Ma-to en lainkaan ja viikonloppuna pullo tai kaksi punkkua miehen kans puoliksi, lähinnä ruoan kans. Yleensä yhtenä iltana, pe tai la.
Nyt olen ollut kohta kuukauden ottamatta ollenkaan, ei vaan oo huvittanu.
Juon ehkä noin kerran kuussa. Viimeksi pari viikkoa sitten miehen kanssa viikonloppuna 5 olutta. Jos menemme illanistujaisiin, saattaa mennä enemmänkin.
Inhoan krapulaa yli kaiken. Se, ja ikääntyminen ovat selvästi rajoittaneet alkoholinkäyttöäni. Nukkuminen on myös huonoa juhlimisen jälkeen. Olen huomannut, että pärjään hyvin (itse asiassa paremmin) vähemmälläkin juomisella. Joskus on kuitenkin kiva olla hiprakassa hyvässä seurassa.
Hurjassa nuoruudessa tuli vedettyä kunnon kännit joka viikonloppu ja kahtena päivänä peräkkäin. Nuorempana kävimme työkavereiden kanssa "parilla" töiden jälkeen myös keskellä viikkoa. Nykyään ei kyllä kroppa eikä psyyke enää kestäisi tuota tahtia. Aikansa kutakin.
En juo viikottain, pari annosta kuukaudessa ehkä.
Minä olen viimeisen 7-8 vuoden aikana juonut vain noin 3-4 lasia kaupan simaa, jossa on ollut alle 1% alkoholia ja ne lasit ovat olleet noin 1½-2 desin kokoisia.