Paljonko juotte alkoholia normaalisti viikossa?
Tuli väittely kaverin kanssa, suorastaan vituttaa kun puuttuu toisten asioihin etenkin kun ei minulla ole mitään ongelmaa..
Eli hän väittää, että "normaalisti" ihmiset ei juo joka viikko, no enpä kyllä muita tunne kuin hänet joka ei juo..
Itsellä menee arkisin 1-1.5 pulloa viiniä yhteensä ja sitten yleensä perjantaina 2 pulloa + baarissa vaan joku 50€ päälle, vaan eihän sillä saa paljon mitään nykyään. Aloitan perjantaisin joskus 14 maissa siis, kun pääsen aina aikaisin kotiin ja pitäähän sitä saada rentoutua..
Niin olette varmaan samoilla linjoilla, vituttaa tuo kun pitää itseään parempana vaikka oon ihan normaali tässä suhteessa
Kommentit (70)
Kukaan ei tarvitse alkoholia joka viikko.
Jos tarvitsee, on vähintään mentaalisesti riippuvainen.
Rentoutumisverukkeet räjähdyttää suorastaan nauruun.
Kun asuin yksin, niin minulla meni 0,1-1 viinipulloa viikossa. Nyt minulla on paljon alkoholia käyttävä mies, niin omakin kulutus lisääntynyt. Juon 1-2 pulloa viikossa.
Sitten on poikkeustapauksia luten ensi yö. Olemme sopineet, että meillä on seksin maraton koko yö. Nyt menee varmaan kaksi pulloa shampanjaa yhdessä yössä.
Kukaan ei juo mitään, silti alkon ovi käy tiuhaan....tai sitten kaikki nipot vaan on eksyneet tähän keskusteluun.
Juon ehkä yhden drinkin joka toinen kuukausi jos silloinkaan. En juo edes uutena vuotena tai juhannuksena. En halua myrkyttää elimistöäni. Parempi rentoutumistapa on lähteä pitkälle lenkille maastoon metsän keskelle. N21
Viikossa ei mene normaalisti yhtään.
Saatan muutaman kerran vuodessa ottaa lasillisen, pari joissain erityistapauksissa. Esim. jouluaterialla viiniä tms.
Mulla on jääkaapissa viinihana, josta lirutan ruokajuomat.
Pukuhuoneen kylmälaatikossa on siideri boxi.
Kun hana loppuu vaihdan uuden. Kun siiderit loppuu vaihdan uuden boxin.
En seuraa, montako annosta otan milloin, sen mukaan miltä tuntuu.
En ole tainnut kolmeen vuoteen juoda alkoholia. Vai oliskohan sittenki neljään, hmm... No jokatauksessa, viikossa ei mene siis yhtään. Jos on jotku juhlat, missä kohotetaan malja, niin sen saatan juoda. Inhoan alkoholin makua ja en voisi kuvitella juovani jotain niin pahaa rentoutuakseni. Minulle ei muutenkaan taida alkoholi sopia, koska tulen parista annoksesta jo huonovointiseksi. En myöskään ole koskaan ymmärtänyt, kun sanotaan että humalassa on hauskaa. Minulle tulee lähinnä kamala pyörryttävä ja oksettava olo. No, tuskinpa kauheasti jään mistään paitsi.
Miks kaikki absolutistit on eksyneet tänne. Alkon ovi käy tiuhaan ja useat ottaa viina pulloja mukaan. Tunnen paljon ihmisiä jotka ovat joka viikonloppu kännissä. Se on kohtuullista käyttöä. Oikeat alkoholistin on vähintään joka toinen päivä kolmen promille humalassa.
1-3 annosta/vk. Alkaa ikä painamaan.
M55
Normaalit ihmiset juo jopa viikko mutta mun mielestä normaalit käyttäjät ei kännää joka viikko.
Tuolla sun määrässä olen/olisin krapulassa koko seuraavan päivän ja mitään ei tapahdu. Toki on yksilöllistä
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja, olet todella paha alkoholisti ja juot järkyttäviä määriä. Ja todellakin, normaalit ihmiset eivät juo joka viikko, yhtään tippaa!
Juon 0 annosta viikossa alkoholia. Todella harvoin juon, n. pari lasia viiniä n. 3-4 kuukauden välein.
Normaalit ihmiset juovat italiassa joka päivä lasin viiniä lounaalla ja illallisella.
Mikä kellekin on normaali...
Minä juon ainakin 3 pulloa viiniä viikossa, mutten samana iltana.
Kyllä tulee nautittua monta illallista viinien kera per viikko.
Näin ollut jo reilu 30 vuotta enkä näe syytä muuttaa tapaani. Kerranhan täällä vain eletään 😊
Juon yleensä alkoholitonta olutta. Jonain viikkoina saatan viikonloppuna juoda 2 lasia viiniä tai kaksi lonkeroa. En joka viikonloppu kuitenkaan.
Olen kolmikympinen ja juonut viimeiset 15 vuotta viikonloppuisin. Yleensä kunnolla ja joskus seuraavana aamuna loivennellen. Vaimo juo yhtä runsaasti. Liikaahan tää on ja pitänee harventaa kun vauva syntyy, ei tää perhe-elämään sovi. Vaimo toki nyt ilman kun on raskaana.
Ehkä sellainen 10-12 laatuolutta 3-4 päivänä viikossa eli pari salkullista viikossa. Ei ole krapulaa aamuisin.
Paljonko juon? Liikaa, ikävä kyllä. Viikosssa n. 10 annosta. Alle suurkulutuksen rajan, mutta kuitenkin niin paljon, että muut terveysriskit jo kasvavat. Näin ollut viimeiset 3 vuotta.
Päivittäin menee pari lasia viiniä ruoan kanssa, viikonloppuna liikaa.
Ei tuo nyt ihan pashaa ole. Jos alkoholille olisi samat turvallisuusrajat kuin elintarvikkeille niin rajat olisi pieni lusikallinen väkeviä ja iso lusikallinen mietoja. Kaikki sen yli laskettaisi haitalliseksi tai jopa vaaralliseksi. Alkoholi on yksi pahimpia aineita mutta oudosti ainoa laillinen päihde.
Otan itsekkin ja sellaisia määriä että krapuloiden kanssa vituttaa kuin pientä eläintä. Se on aika sairasta tuo laillisuus/laittomuus akseli kun aineista nykyään tiedetään aika paljon. Kannabis on jo paikoin laillistunut ja se onkin päihteenä paljon harmittomampi kuin alkoholi. Jo se ettei kannabiksen suureenkaan annokseen kuole tekee siitä alkoholiin verrattuna vähemmän haitallisen.
Se mikä kertoo paljon aineen haitallisuudesta on olo mikä tulee nauttimisen jälkeen. Krapulat ja viekkarit kertoo kuinka pahasti on kroppaa myrkytetty. Siksi suosin pajauttelua aina kun se on mahdollista.