Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitsuja paikalla?

14.03.2006 |

Oletko tehnyt vakityöpaikastasi hoitovapaalla ollessasi keikkaa jonnekin muualle? Onko oma työnantajasi tiennyt siitä ja jos on niin miten on reagoinut, ts. onko ollut seuraamuksia?

Minulla on se tilanne, että olen jäänyt juuri hoitovapaalle ja minun on pakko käydä jonkun verran keikalla jotta rahat riittävät. Alunperin oli puhetta oman oh:ni kanssa että tekisin keikkaa omalle osastolleni mutta kun nyt on ilmennyt ettei siellä ole tällä hetkellä tarvetta keikkalaisille ollenkaan, miehitys on niin hyvä että puutokset saadaan omasta takaa hoidettua. Niinpä minun pitäisi sitten mennä jonnekin muualle keikalle.

Sinänsähän tuo ei ole ongelma kun keikkaa riittää täällä pk-seudulla minkä vaan jaksaa tehdä... Mutta käsittääkseni oma työnantaja voi kieltää työteon muualla hoitovapaan aikana? Toisaalta minulla on myös käsitys että keikalla käyminen hoitovapaan aikana on hyvinkin yleistä hoitsujen keskuudessa ja joukossa on myös sellaisia joilla on vakipaikka jossain muualla. Ainakin näin olen ymmärtänyt kun olen jutellut meidän osastolla keikalla olevien kanssa.

Mietin vaan että kun nyt minun on kuitenkin pakko mennä keikalle niin tuleekohan tennarin kuva takapuoleen jos jään omalle työnantajlleni kiinni... *huoh* hoitovapaatakaan en voi enkä haluakaan enää perua.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suoraan työpaikaltasi miten siellä suhtaudutaan. työpaikkakohtaisia eroja on.

itse en ole keikkaa tehnyt,mutta hoitovapaalle jäädessäni kyllä varmistin että se sopii työnantajalle.

Vierailija
2/4 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tehnyt keikkaa yksityissektorilla ihan oman virkatyön ohessakin. Samoin moni muu työkaverini.

Itse ajattelin nyt hoitovapaani aikana tehdä myös keikkatyötä, mutta omaan sairaalaani en sitä voi tehdä, kun olen virkavapaan anonut. Työnanatajaltani en ole asiaa edes kysynyt. Potkut eivät pelota, kun erikoisalallani on kuitenkin jo niin kova työvoimapula osaavista työntekijöistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni kysyä suoraan omalta työnantajalta. Yleensä kyllä saa luvan tehdä keikkaa muualle. Kovin paljon keikkaa ei varmaan voi tehdä jottei menetä kotihoidontukea? Mielestäni työsopimuksessa/virkaehtosopimuksessa myös lukee, että lupa kysyttävä ja antaahan se nyt paremman kuvan itsestä jos luvat kunnossa jatkoakin ajatellen. Ja miksi toisaalta vakkari-työnantaja sitä kieltäisi.

Itseäni kiinnostaa se, että oletko jäämässä toista kertaa hoitovapaalle, siis oletko ollut välillä töissä ä.loman/hoitovapaan jälkeen? Ja miten töissä siihen suhtauduttiin? Itse menen huhtikuussa töihin,mutta haluaisin ehkä jäädä uudelleen h.vapaalle syksllä.

Vierailija
4/4 |
23.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyhelmi:

Itseäni kiinnostaa se, että oletko jäämässä toista kertaa hoitovapaalle, siis oletko ollut välillä töissä ä.loman/hoitovapaan jälkeen? Ja miten töissä siihen suhtauduttiin? Itse menen huhtikuussa töihin,mutta haluaisin ehkä jäädä uudelleen h.vapaalle syksllä.

minulta loppui juuri tästä kuopuksesta äitiysloma eli olen jäämässä hänestä ekaa kertaa hoitovapaalle. mutta edellisistä lapsista olen ollut hoitovapaalla ja aina siinä välissä töissäkin :)

yksi kollega meidän osastolla on tehnyt tuota useamman lapsen kohdalla että on tullut hetkeksi töihin ä-loman jälkeen ja jäänyt sitten taas hoitovapaalle uudestaan jonkun ajan kuluttua. ainakin meidän työnantaja on tietääkseni suhtautunut siihen ihan ok ja työkavereidenkin joukosta on ymmärrystä löytynyt. ja nyt muistin muuten että eräs toinenkin työkaveri oli yhtenä kesänä kolme kuukautta hoitovapaalla 2-vuotiaan kanssa vaikka oli palannut töihin heti ä-loman loputtua. eli ehkä on suht yleistäkin tehdä noin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi