Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teitte lapsen ja minkä ikäisenä?

Vierailija
06.01.2017 |

.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaksi "vahinko" lasta. 20 ja 26v olin kun syntyivät. Omaa huolimattomuutta osittain, eli ei voi täysin syyttää vahinkoa.

Mutta onneksi sattui "vahingot" .Molemmat olleet alusta asti tervetulleita ja todella rakkaita ovat.

Nyt lapsiluku on täynnä ja ehkäisystä huolehdin todella tarkasti

Vierailija
22/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

19.v ja 21.v

Koska halusin tehdä lapset nuorena. Mietin että on helpompi olla lasten kanssa kotona muutama vuosi kun ei ole vielä asuntolainaa:) ihan oikea päätös oli:)

Mulla sama, tehtiin lapset kun asuttiin vielä vuokralla, ei ollut kiire töihin ja olinkin kotona 4 vuotta.

Nyt työelämässä ja kuuntelen kuinka yli kolmekymppiset tuskailevat kun oli pakko tulla töihin kun asuntolaina painaa niskassa ja saikuttavat todella usein koska lapset ovat kipeänä, itse en ole ollut vuoteen pois töistä ja Pomo on tämän huomannut;)

Ne yli kolmikymppiset ovat kohtsillään jo maksaneet sen asuntolainansa, kun sinä olet vasta aloittelemassa. Siinäpä sitten makselet, kun eläkeikä alkaa jo olla ovella.

Se ei ole mitään saikuttamista, jos on kipeän lapsen takia pois töistä. Vai olitko sinä sellainen pyhimys, että annoit kipeän lapsesi silloin aikoinaan virua kotona yksinään tai jonkun maksetun hoitajan kanssa sen sijaan, että olisit itse hoitanut lastasi?

Jaa että kolmekymppinen juuri äidiksi tullut on maksanut lainansa 10 vuodessa mutta parikymppisenä lapsen saaneella siihen menee 40 vuotta:)) ihanan katkeraa..

Saikku on saikku, mikä tässä nyt niin vaikea on myöntää? En ole sanonut että se on väärin, mutta otti vissiin parilla mammalla aika koville;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tehnyt enkä halua.

6 aborttia takana.

N24

Vierailija
24/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15 kun tulin raskaaksi minua 10vuotta vanhemmalle miehelle. Mietin pitkään haluanko lapsen pitää vai en. Mies oli tukena ensimmäisen vuoden ajan. Nyt en tiedä miehestä enään mitään mutta lapsi jo 6vuotias.

Vierailija
25/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin 15 kun tulin raskaaksi minua 10vuotta vanhemmalle miehelle. Mietin pitkään haluanko lapsen pitää vai en. Mies oli tukena ensimmäisen vuoden ajan. Nyt en tiedä miehestä enään mitään mutta lapsi jo 6vuotias.

Eikö poliisi ole puuttunut asiaan?

Kamala jos omalle lapselle sattuisi noin. 10 vuotta on tuossa iässä PALJON.

En tykkää...

Vierailija
26/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapset 24, 26 ja 30-vuotiaana. Rakkaudesta ja halusta. Olin valmistunut sairaanhoitajaksi ja haluttiin nuorena vanhemmiksi. En kadu. Meille sopi näin, kaikille ei sopisi. Koska olen tyytyväinen omiin valintoihin, ei ole myöskään tarvetta arvostella tai epäillä toisten vanhemmuutta iän perusteella :).

Vierailija
27/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tehnyt enkä halua.

6 aborttia takana.

N24

.....ja ilmeisesti ei hävetä yhtään?

Vierailija
28/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli äärimmäisen suuri "tarve" saada vauva, lapsi. Hirveä vauvakuume se kai oli, oli ollut varmaan jo 10v. Ja kun menin naimisiin 25v päiväni tienoilla niin 3kk sen jälk annoimme vauvalle ns luvan tulla. Ja seur kierrosta tärppäsi, esikoinen syntyi 26v lahjakseni. Ja kuopus 1v5kk sen jälkeen, sai alkunsa hänkin heti kun "sai luvan".

N41

Vierailija
29/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein lapset parikymppisenä koska halusin olla nuori äiti, osa tuomitsi ja osa tuomitsee vieläkin. Kyllä tältäkin palstalta huomaa että osa on sitä mieltä ettei lapsia saisi tehdä koska parikymppinen on liian nuori äidiksi.. Huvittaa tuollainen ja aika harvoin jaksan edes kommentoida..

Vierailija
30/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

19.v ja 21.v

Koska halusin tehdä lapset nuorena. Mietin että on helpompi olla lasten kanssa kotona muutama vuosi kun ei ole vielä asuntolainaa:) ihan oikea päätös oli:)

Mulla sama, tehtiin lapset kun asuttiin vielä vuokralla, ei ollut kiire töihin ja olinkin kotona 4 vuotta.

Nyt työelämässä ja kuuntelen kuinka yli kolmekymppiset tuskailevat kun oli pakko tulla töihin kun asuntolaina painaa niskassa ja saikuttavat todella usein koska lapset ovat kipeänä, itse en ole ollut vuoteen pois töistä ja Pomo on tämän huomannut;)

Ne yli kolmikymppiset ovat kohtsillään jo maksaneet sen asuntolainansa, kun sinä olet vasta aloittelemassa. Siinäpä sitten makselet, kun eläkeikä alkaa jo olla ovella.

Se ei ole mitään saikuttamista, jos on kipeän lapsen takia pois töistä. Vai olitko sinä sellainen pyhimys, että annoit kipeän lapsesi silloin aikoinaan virua kotona yksinään tai jonkun maksetun hoitajan kanssa sen sijaan, että olisit itse hoitanut lastasi?

Teille molemmille; tuo "minun tapani" ei välttämättä ole oikea jollekulle muulle. Teillä kummallakin on ikävä sävy noissa kommenteissanne.

28-vuotiaana ensimmäinen, 31-vuotiaana toinen. Molemmat suunniteltuja ja kovasti haluttuja.

Vierailija
31/32 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
32/32 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin lapsia koska ihmiset joilla on lapsia tuntuivat pitävän niitä parhaimpana asiana elämässään, enkä halunnut jäädä siitä kokemuksesta paitsi.

Olin 32-vuotias kun oli vihdoin sellainen mies jonka kanssa lapsia saattoi ruveta tekemään, olisin ryhtynyt siihen aiemmin jos olisin voinut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan