Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teitte lapsen ja minkä ikäisenä?

Vierailija
06.01.2017 |

.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni on ns. 'vahinkotapaus'. Olen miettinyt että annanko adoptioon, saa nyt nähdä miten teen. Mieheni lähti karkuun heti kun kuuli että olin paksuna. Ei vain ole aikaa lapselle, tykkään mielummin käydä baareissa yms. vielä tässä iässä. Ikä oon 17v..

Vierailija
2/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

19-vuotiaana sain esikoisen. Iloinen vahinko raskaus. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin oman lapsen täydentämään perheonneani. Lapsen haluaminen - joskaan ei saaminen - on biologisesti ihmiseen sisäänrakennettu asia.

Olin 37-vuotias lapsen syntyessä.

Vierailija
4/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

32-vuotiaana. Tekemällä tehty, koska halu saada lapsi.

Vierailija
5/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hienoa, jos vauvoja annetaan adoptioon abortin sijaan. Vaatii rohkeutta ja yhteiskunnan pitäisi olla tukena tässä päätöksessä jos joku sen tekee. Lapsi saa yleensä rakastavan ja hyvän kodin.

Vierailija
6/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä en ole synnyttänyt, nyt rv28.

Olen 20-vuotta ja mieheni 28-vuotta. 3vuotta seurustelua takana ja kaksi keskenmenoa.

Tämä raskaus ei ollu vahinko mutta ei myöskään suunniteltu. Emme vain käyttäneet ehkäisyä. Iloinen asia tämä kuitenkin on, vieläkin vaikea uskoa että tämä todella tapahtuu kaiken jälkeen. ♡

Vierailija
7/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinko.käytin runsaasti päihteitä,enkä uskonut tulevani raskaaksi.24 olin silloin.

Vierailija
8/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

19.v ja 21.v

Koska halusin tehdä lapset nuorena. Mietin että on helpompi olla lasten kanssa kotona muutama vuosi kun ei ole vielä asuntolainaa:) ihan oikea päätös oli:)

Vierailija
9/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

21&24v kun sain lapset. Ihan suunniteltuja oli molemmat. Nyt kiva kun lapset 8&10 ja ite koen olevani vielä nuori vaikka lapset jo "isoja" . Nuorena ei osannut murehtia lapsista niin paljon kuin nyt murehtisin jos olisi vauva. Kaikki meni omalla painollaan. Nyt jo omaa aikaa niin paljon kun haluat ja lasten kanssa voi tehdä kaikkea kivaa kun tajuavat jo jotain. Edelleen yhdessä lasten isän kanssa ja onnellinen parisuhde. Mulle sopi näin. Ei todellakaan kaikille sovi tulla nuorena äidiksi. Ja adoptiota harkitsevalle sanoisin että suomessa on paljon pareja jotka odottavat adoptiota ja oikeesti haluavat lapsen. Ei ole väärin jos et halua lasta pitää mutta mieti tarkkaan että ei kaduta myöhemmin. Tsemppiä!

Vierailija
10/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin rakastettu vahinko, tyttö nyt 7,5kk ja minä 26v totaaliyksinhuoltaja, 25v olin tytön syntyessä.

Vierailija
11/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19.v ja 21.v

Koska halusin tehdä lapset nuorena. Mietin että on helpompi olla lasten kanssa kotona muutama vuosi kun ei ole vielä asuntolainaa:) ihan oikea päätös oli:)

Mulla sama, tehtiin lapset kun asuttiin vielä vuokralla, ei ollut kiire töihin ja olinkin kotona 4 vuotta.

Nyt työelämässä ja kuuntelen kuinka yli kolmekymppiset tuskailevat kun oli pakko tulla töihin kun asuntolaina painaa niskassa ja saikuttavat todella usein koska lapset ovat kipeänä, itse en ole ollut vuoteen pois töistä ja Pomo on tämän huomannut;)

Vierailija
12/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä en ole synnyttänyt, nyt rv28.

Olen 20-vuotta ja mieheni 28-vuotta. 3vuotta seurustelua takana ja kaksi keskenmenoa.

Tämä raskaus ei ollu vahinko mutta ei myöskään suunniteltu. Emme vain käyttäneet ehkäisyä. Iloinen asia tämä kuitenkin on, vieläkin vaikea uskoa että tämä todella tapahtuu kaiken jälkeen. ♡

Onnea raskaudesta!

Sinun kommenttisi toi omat keskenmenoni mieleen.. Oli rankkaa aikaa..

Tunnen monia jotka ovat luovuttaneet yrityksestä toistuvien keskenmenojen takia. Minä luovuin toivosta mutta ihme tapahtui, juuri kuin sinullakin

Vierailija
13/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on hienoa, jos vauvoja annetaan adoptioon abortin sijaan. Vaatii rohkeutta ja yhteiskunnan pitäisi olla tukena tässä päätöksessä jos joku sen tekee. Lapsi saa yleensä rakastavan ja hyvän kodin.

Valitettavasti vain Suomessa on pakollinen 2 kk harkinta-aika, jonka vauva viettää sijaisperheen hoidossa ennen pääsyä lopulliseen adoptioperheeseen. Voi vain kuvitella millaista hallaa tuo tekee kiintymyssuhteille. Eikä tarvitse edes jäädä kuvittelun varaan, vaan ihan tutkitustikin adoptiolapsilla on paljon ongelmia aikuisiässä. Siksi abortti on vastuullisempi vaihtoehto.

Vierailija
14/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

19.v ja 21.v

En ymmärrä, miten tuo asia liittyy lasten tekemiseen. Asuntolainaan voi saada lyhennysvapaata, ja toisaalta pitäähän se vuokrakin maksaa. Asuntolainan lyhennyssumman voi neuvotella pienemmäksi kotihoitoajaksi, mutta vuokraa ei voi. Asuntolaina tulee jossain kohdin maksettua, ja mitä aikaisemmin sen aloittaa, sen varhemmin se on maksettu ja jää käteen mukava summa kuukausittain vaikka sitten niiden lasten tavaroiden ostamiseen.

Vierailija
15/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

24 ja 27 v

Suunniteltuja

Vierailija
16/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

19.v ja 21.v

Mulla sama, tehtiin lapset kun asuttiin vielä vuokralla, ei ollut kiire töihin ja olinkin kotona 4 vuotta.

Nyt työelämässä ja kuuntelen kuinka yli kolmekymppiset tuskailevat kun oli pakko tulla töihin kun asuntolaina painaa niskassa ja saikuttavat todella usein koska lapset ovat kipeänä, itse en ole ollut vuoteen pois töistä ja Pomo on tämän huomannut;)

Ne yli kolmikymppiset ovat kohtsillään jo maksaneet sen asuntolainansa, kun sinä olet vasta aloittelemassa. Siinäpä sitten makselet, kun eläkeikä alkaa jo olla ovella.

Se ei ole mitään saikuttamista, jos on kipeän lapsen takia pois töistä. Vai olitko sinä sellainen pyhimys, että annoit kipeän lapsesi silloin aikoinaan virua kotona yksinään tai jonkun maksetun hoitajan kanssa sen sijaan, että olisit itse hoitanut lastasi?

Vierailija
17/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

19.v ja 21.v

En ymmärrä, miten tuo asia liittyy lasten tekemiseen. Asuntolainaan voi saada lyhennysvapaata, ja toisaalta pitäähän se vuokrakin maksaa. Asuntolainan lyhennyssumman voi neuvotella pienemmäksi kotihoitoajaksi, mutta vuokraa ei voi. Asuntolaina tulee jossain kohdin maksettua, ja mitä aikaisemmin sen aloittaa, sen varhemmin se on maksettu ja jää käteen mukava summa kuukausittain vaikka sitten niiden lasten tavaroiden ostamiseen.

Mun kohdalla siten että ei ollut mitään stressiä olla kotona kun ei ollut lainaa.

Yhtiövastike+ lainan korot olisi olleet sama kuin tämä vuokra ja näihin et saa asumistukea.

Tämä siis minun kohdalla.

Vierailija
18/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

36-v. Olin tehnyt jo kaiken muun.

Vierailija
19/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni on ns. 'vahinkotapaus'. Olen miettinyt että annanko adoptioon, saa nyt nähdä miten teen. Mieheni lähti karkuun heti kun kuuli että olin paksuna. Ei vain ole aikaa lapselle, tykkään mielummin käydä baareissa yms. vielä tässä iässä. Ikä oon 17v..

Tee abortti.

Vierailija
20/32 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinko. Lapsi 7v. Ja yhden illan jutusta tuli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi