Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä kerrostalossa olisi ihana asua näin kylmillä ilmoilla

Vierailija
06.01.2017 |

Vaikka kuinka lämmität vanhaa taloa niin kylmää on. Kerrostalo olisi unelma vai onko muilla samoja mietteitä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nousi yläkerrassa tänään lämpö jo vahingossa 27 asteeseen. Oli pakko vähän tuulettaa parvekkeen kautta ja veivata pattereita pienemmälle.

Vierailija
22/38 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka ja viluinen kirjoitti:

Luin jo aamupäivällä edellistä lämpötilakeskustelua. Siinä tuntui olevan kunnia-asia kertoa, että sisällä on alle 20 astetta lämmintä ja meidän 24 astetta sai monta alapeukkua. Päiväkävelyllä 20 asteen pakkasessa tulin siihen johtopäätökseen, että vastaajat ovat lihavia. Entinen työkaverini (130kg) kulki pakkasellakin t-paidassa ja takki auki. Kai sellaisen ruhon kanssa on aina lämmin, mutta onko se ylpeilyn aihe?

Alapeukuista päätellen on edelleenkin muodikasta olla lihava ja lämmittää itsensä läskillä eikä kaukolämmöllä. 😅

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on alle 20 astetta niin on paljon pirteänpi. Olen asunnut myös kerrostaloissa joissa n 26 astetta ja se tuntui tukalalta. Myöskin asumisviihtymiseen vaikutti naapurit. Mekastavia kakaroita, kyyliä, elämäntapavalittajia ym negaa.

Vierailija
24/38 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 20 astetta. 165cm ja60kg. Nautin rauhasta.

Vierailija
25/38 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoikka ja viluinen kirjoitti:

Luin jo aamupäivällä edellistä lämpötilakeskustelua. Siinä tuntui olevan kunnia-asia kertoa, että sisällä on alle 20 astetta lämmintä ja meidän 24 astetta sai monta alapeukkua. Päiväkävelyllä 20 asteen pakkasessa tulin siihen johtopäätökseen, että vastaajat ovat lihavia. Entinen työkaverini (130kg) kulki pakkasellakin t-paidassa ja takki auki. Kai sellaisen ruhon kanssa on aina lämmin, mutta onko se ylpeilyn aihe?

Mun 10-v lapseni on raamikas, muttei lihava. Urheilee minkä ehtii, kesällä jalista ja talvella lätkää, pyöräilee, skuuttaa, yms. Se on taaperosta asti ollut "kuumaverinen", kotona vaatteet on lentäneet aina pois oli talvi taikka kesä. Ja asutaan omakotitalossa jossa talven lämpötila on sen ~20 astetta. Sain valituksia hoidosta kun en pukenut sille tarpeeksi... Ja sitten kun se puettiin niinkuin muutkin muksut niin se oli aivan hikinen ja uupunut ulkoilun jälkeen... Nykyään annan sen itse määrittää pukeutumisensa. Ja ei, toppahousut ei mene jalkaan. Toppatakin alle ei mene välttämättä edes pitkähihaista.

toinen lapsi taas on sellainen siro ja hoikka tyttö, ja sillä tuntuu olevan kylmä aina.

Niin me vaan ollaan erilaisia. No ite oon se sun miettimä läski. Ja juu, e tykkää liian lämpimästä. Ja kyllä, hikoilen helpohkosti. Mutta kai mulla ihan kohtuu peruskunto on, ei mikään urheilijan, mutta en mä arkihommissa hengästy kuoliaaksi ja hikoilusta huolimatta jaksan kyllä. Hakkaan halot, teen lumityöt, leikkaan ruohon, siivoan, teen työt johon kuuluu rasskaidenkin ihmisten nostelua ja hoitamista.

Vierailija
26/38 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta on se sitten ihana kesällä ottaa yläosatonta omalla pihalla ilman että naapuri tiiraa. Tai juoda aamukahvit omalla terassilla ilman että kukaan tuijottaa. Tai huudattaa musiikkia keskellä yötä jos huvittaa. Tai että ikinä ei herää aamuisin naapurin porakoneeseen. Kyllä sen lämmityksen ja viileyden kestää, ihan vaan sillä ajatuksella että kukaan ei häiritse.

Vierailija
27/38 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kovilla pakkasilla ikkunat sisäpuolelta huurussa.

t. Kerrostalossa asuva

Vierailija
28/38 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tae lämmöstä. Ylin kerros ja makkarissa 17 astetta. Kun ei jaksa vesi kiertää yläkerroksen pattereihin :( :O

Kyllä se vesi "jaksaa" kiertää, tai ei siltä itseasiassa edes kysytä. Kun verkostossa on riittävä paine-ero niin kiertää. Ongelma sinun talossa on se, että patteriverkoston perussäätö on pielessä, jolloin virtaamat loppuvat kauimmaisista pattereista ensimmäisenä ja jossain pannuhuoneen lähellä olevissa kiertää vettä ihan tolkuttomasti tarpeeseen nähden.

Vierailija
29/38 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, kyllä minun asunnossani kylmä on vaikka asun kerrostalossa. Lämpöä kun ei voi enää itse nostaa (patterit max jo) ostan seuraavaksi erillisen patterin tänne.

Olisko paras sellainen infrapunasäteilylämmitin sitten, ettei lämmitä asuntosi ilmaa turhaan. 

Nääs patteritermostaatit kun säätää vastaavasti patterien lämpiämistä pienemmälle, mikäli lämmität kerrostaloasuntoasi sähkölämmittimellä.  Saman lämpimyydentunteen eteen joudut itse lämmittämään sitten enemmän. 

Vierailija
30/38 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, mä puolestani kaipaan niitä aikoja kun asuin mummonmökissä ja oli mahdollisuus vaikuttaa itse huonelämpötilaan. Kovimmilla pakkasilla muutin asumaan (tilavaan) keittiöön, jossa oli leivinuuni ja puuhella. Paksu ryijy oviaukon peitoksi ja tulet uuniin niin olisi voinut vaikka alasti nukkua. Nyt kerrostalossa olen oleillut lähes koko päivän kahden paksun peiton alla, päällä villasukat, pitkät leggarit ja villapaita. Lattiat on seinän vierestä lähes jäässä, mutta patterit pysyy viileinä.

Vierailija
31/38 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein mukava on olla täällä vuonna 2016 valmistuneessa uudessa kerrostaloasunnossa Helsingissä. Kuin hotellissa olisi - niin uutta, hienoa ja lämmintä on. Vessassa jopa lattialämmitys.

Vierailija
32/38 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

palstan porvarit hytisee rintamamiestaloissaan :D

Vierailija
33/38 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, mä puolestani kaipaan niitä aikoja kun asuin mummonmökissä ja oli mahdollisuus vaikuttaa itse huonelämpötilaan. Kovimmilla pakkasilla muutin asumaan (tilavaan) keittiöön, jossa oli leivinuuni ja puuhella. Paksu ryijy oviaukon peitoksi ja tulet uuniin niin olisi voinut vaikka alasti nukkua. Nyt kerrostalossa olen oleillut lähes koko päivän kahden paksun peiton alla, päällä villasukat, pitkät leggarit ja villapaita. Lattiat on seinän vierestä lähes jäässä, mutta patterit pysyy viileinä.

No oletko ilmoittanut huoltoon asiasta? Ei ongelmat itsestään korjaannu ainakaan AVlla valittamalla. Tai olisihan se tietysti mahtavaa, jos AV:n ylläpito voisi IP-osoitteen perusteella hankkia operaattorilta liittymän omistajan osoitteen ja välittää viestit asianomaisen taloyhtiön huoltoyhtiöön, mutta toistaiseksi sinun pitää toimia itse.

Vierailija
34/38 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmitettiin eilen takkaa tässä meidän omakotitalossa. Sisälömpötila vielä tänäänkin + 27. Ulkona saman verran pakkasta. Ei ole vilu.

Kerrostalossa kyllä aina palelin. Ikkunoista veti, vaikka kuinka olisin syksyllä laittanut kunnon eristenauhat. Pattereista ei saanut tarpeeksi tehoja irti.

Vierailija
35/38 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kerrostalossa 20 astetta, mikä on kyllä ihan hyvä lämpötila, mutta kyllä se kylmyys tuntuu täälläkin. Seinät, lattiat, kaikki huonekalut, sänky, vessanpönttö jne ovat hirveän kylmän tuntuisia iholle. Pelkkä lämpötila ei kerro kaikkea. Kiva istua vessanpöntölle kun tuntuu kuin istuisi jääkalikan päälle. Olen asunut lapsuuteni rintamamiestalossa ja siellä ei lattiat hohkanneet kylmää niinkuin nyt kivikerrostalossa. Mistä lie johtuu?

Mistäpä lie johtuu itse asun kerrostalossa, ei ole lämpömittaria mutta eipä ole myöskään kylmä ei vessassa käydessäkään ja ihan on wc rinkulakin normi lämpöinen. Ei ole mitään möykkääviä naapureita, ihan rauhassa olen saanut asua. Ikinä en vaihtaisi kerrostalosta siihen omakotitalo helvettiin jossa koko ajan on jotakin pakkopuuhaa kesät talvet.

Miten saamaton ihmisen pitää olla että jonkun persiin kokoisen pihan jollaisia suurin osa omakotitalojen pihoista on hoito tuntuu ylivoimaiselta. Heikkolahjaisia sekä fyysiseltä kunnoltaan jo 60 vuotiaani raihnaisen 80 vuotiaan tasolla. Tässä maassa on aivan liika tällaisia vätyksiä.

Vierailija
36/38 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä ole tae lämmöstä. Ylin kerros ja makkarissa 17 astetta. Kun ei jaksa vesi kiertää yläkerroksen pattereihin :( :O

Pitäisikö ne patterit ilmata? Kyllä meillä kiertää vanhan kivitalon ylimmässä kerroksessa vesi pattereissa.

Vierailija
37/38 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa ne talonne kuntoon, lisäeristys ei paljoa maksa. Minullakin on vanha 50- luvun iso talo ja lämmitys halpaa lämpöpumpulla ja sisällä 21-22, ei vedä, eikä lattiat ole kylmät.

Vierailija
38/38 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät siis asuu ok-talossa, ei varaa lämmittää asuntoa.