Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Valkoinen suunympärys, mistä johtuu??

MietiskelijäX
06.01.2017 |

Mulla on lähes koko ajan vaalea suunympärys, etenkin suun ja nenän välissä... Mikä mahtaa olla syynä? Kokemuksia? Tietoa?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
22/39 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin. Tuota aluetta kutsutaan syystäkin kuoleman kolmioksi. Vanhainkodissa hoitajat tunnistaa pian kuolevat juuri tuon alueen kalpenemisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
07.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on myös kalpea suunympärys ja huulet usein nykyään. Myös hormonit sekaisin jääneet lasten myötä, vaikka lapset on jo suht isoja. Joka raskaus sekoittanut elimistöä enemmän ja viimeisen jälkeen asiat jäi rempalleen..

Olen kyllä toisinaan huomannut että väri saattaa palata naamalle kun liikuttelee suuta ja irvistelee hetken, olenkin miettinyt että voiko kyseessä olla jopa lihasjännitys ja huono verenkierto sitä myötä kasvoilla.

Itsellä esim. Aamulla voi olla aivan värittömät huulet ja suunympärys, mutta päivällä väriä voi löytyä paremmin, jos olen oikein stressaantunut ja väsynyt on suun ympärys selkeästi kalpeampi kuin jos olen rennompi..

Oletko sinä huomannut että kalpeus vaihtelisi eri tilanteissa?

Vierailija
24/39 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on myös niskat jumissa yöimetyksen takia. Olen huomannut, että välillä ei ole niin valkoinen.

Viime päivinä olen syönyt kurkumaa, kanelia ja mustapippuria. Musta tuntuu,

että vähän auttanut... Tai luulosairautta sekin 😀

Kun nyt sais äkkiä nää hormonit kuntoon. Mun mielestä Mirena sekoitti pakan entisestään. Todella huono mun kropalle. Kauhea akne päälle ja ne verensokerin heittelyt. Lisämunuaisten uupumus kyllä sopii kuin nenä päähän mulle.

Voiko toi vaalea suunympärys kertoa verensokeriongelmista?

Vierailija
25/39 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nenä mulla on sit puolestaan punainen 😬 Suun ympärysmitta on siis sekä ala- että yläpuolelta vaalea.

Vierailija
26/39 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympärys... Ihanaa kun känny mittelee näitä kirkoituksia😂

Vierailija
27/39 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on, ainakin suun ja nenän välinen alue aina ihan kalpea, vaikka muu naama olisi esim. treenin tai pakkasella ulkoilun jälkeen punainen.

Vierailija
28/39 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla kai verensokeristakin, mutta toisaalta sekin voi liittyä sekaisin oleviin hormoneihin (kilpirauhaseen, lisämunuaisiin, naishormoneihin). Kun kaikki liittyy näissä asioissa vähän kaikkeen.

Tuo varoitus kanelista oli hyvä. Sen kanssa tosiaan kannattaa olla varovainen ja välttää sen tavallisen kanelin käyttöä. Kaneli voi liiallisesti käytettynä olla maksatoksinen. Maksan hyvä toiminta ja kunto on myös ensiarvoisen tärkeää hyvälle hormonitoiminnalle.

Vierailija
29/39 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajat kutsuvat tuota ns. kuolemankolmioksi.

Et välttämättä ole kuolemassa, voihan se muustakin johtua. Esim. hapenpuute, tupakoitko tai matala veren happiarvo? Onko astmaa tai keuhkoahtaumaa? Verenkiero on sulla jostain syystä heikko tuolla kuoleman kolmion alueella.

Vierailija
30/39 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkup kirjoitti:

Mulla on myös niskat jumissa yöimetyksen takia. Olen huomannut, että välillä ei ole niin valkoinen.

Viime päivinä olen syönyt kurkumaa, kanelia ja mustapippuria. Musta tuntuu,

että vähän auttanut... Tai luulosairautta sekin 😀

Kun nyt sais äkkiä nää hormonit kuntoon. Mun mielestä Mirena sekoitti pakan entisestään. Todella huono mun kropalle. Kauhea akne päälle ja ne verensokerin heittelyt. Lisämunuaisten uupumus kyllä sopii kuin nenä päähän mulle.

Voiko toi vaalea suunympärys kertoa verensokeriongelmista?

Mikä tuo mirena on ja miksi syöt sellaisia.

Vierailija
31/39 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitiligo

Äidilläni syynä se.

Vierailija
32/39 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on vaihtoehtoja 😊 Kiitos paljon keskustelusta. Mun yhteenvetona on nyt tää hormonihomma, lisämunuaisten uupuminen. Mutta se ei tunnu korjautuvan hetkessä. Muutan ruokavaliota vhh suuntaan, otan lisäravinteita kuten kurkumaa, kanelia (ostan sitä kumariinitonta), yms. Alotan taas liikunnan. Vähennän imetystä ja yritän kokonaan lopettaa kesään mennessä. Voin sit raportoida mikä tilanne muutosten jälkeen.

Mirena hormonikierukkaa en suosittele kellekään ehkäisyyn. Mulle ei ainakaan sopinut. Pelkään, että tää hormonien sekaantuminen johtuu siitä 😬

Vierailija
33/39 |
08.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
34/39 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
35/39 |
09.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis imetät 2- vuotiasta ja vielä YÖLLÄKIN?? HULLU!

Vierailija
36/39 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu imetän. Vinkkejä lopetukseen? Lapsi on ihan paniikissa ilman tissiä 😳 Esikoinen söi vain 1/2v, mutta tutit oli ahkerassa käytössä 3-vuotiaaksi...

Vierailija
37/39 |
15.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota... Vähän päivitystä tilanteeseen. Tajusin, ettei mulla oikeastaan edes ole vaalea suunpärys, vaan mulla on punainen nenänalunen ja leuka... Saa siis näyttämään suun ympäryksen vaalealle. Aikani googletin ja näyttää siltä, että mulla on suunympärysihottuma! Luonnonkosmetiikkaan siirryin syksyllä. Siinäpä ehkä syy 😕

Vierailija
38/39 |
04.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
39/39 |
16.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on, ainakin suun ja nenän välinen alue aina ihan kalpea, vaikka muu naama olisi esim. treenin tai pakkasella ulkoilun jälkeen punainen.