Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatteko kanta-järjestelmään terveydenhoidossa luvat kaikkien katsella?

Vierailija
05.01.2017 |

Minä en ajatellut antaa.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustelen vielä: jos haluan hakea joltain yksityiseltä "second opinion" -mielipiteen, niin en välttämättä halua, että hoitava taho näkee sitä.

Ja helposti lääkäri on laiskuuttaankin samaa mieltä, kun näkee aiemmankin olleen. Eli ei edes tule aitoa mielipidettä.

Vierailija
2/61 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ja ei

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt kaikkien ja turhaan mutta asiasta saa katsoa.

Vierailija
4/61 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on ilmeisesti niin, että jos antaa luvan, nikn kaikki näkee kaiken automaattisesti. Poikkeuksena, jos haluaa erikseen jonkin yksittäisen käynnin kieltää.

En tykkää tällaisesta automaatista.

Vierailija
5/61 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Olen estänyt kaiken mahdollisen Kanta-palvelussa. Minulta voi kysyä, jos haluaa tietää.

Vierailija
6/61 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan anna mitään ylimääräisiä lupia. Pidän kaikki kiellot päällä mitkä vaan voi laittaa.

Vierailija
7/61 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kieltänyt mitään. Olen itse terveydenhoitaja enkä näe sitä tarpeellisena tai järkevänä.

Vierailija
8/61 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin niitä tietoja saa katsella vain ne, jotka hoitavat sinua. Ei kuka tahansa lääkäri tai hoitaja. Ja edelleenkin niistä katseluista jää jälki, joiden kautta voi myös jäädä kiinni jos ilman mitään syytä tietoja katselee. Eli ei tarvitse kieltää siksi, että pelkää jonkun uteliaan naapurin niitä lukevan.

Vierailija
9/61 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Olen estänyt kaiken mahdollisen Kanta-palvelussa. Minulta voi kysyä, jos haluaa tietää.

Ja kun olet koomassa pahan onnettomuuden jäljiltä, niin mitenkäs sitten itse annat hoidossasi tärkeitä tietoja? Eikö olisi sillin hyvä, että vaikka lääkeallergiat tai jotkut muut aikaisemmat hoitotapahtumat olisivat lääkärien nopeasti luettavissa?

Vierailija
10/61 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä kun sinut tuodaan tajuttomana hoitoon, mitäpä kerrot perussairauksistasi ja lääkityksistä?

Vierailija
11/61 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammat näköjään haluaa tuhlata kaikkien aikaa. Itse ainakin olen kyllästynyt selittelemään asiaa uudestaan ja uudestaan. Paljon helpompi kun hoitava taho katsoo ennen vastaanottoa, oleellisimmat tiedot. Tietenkin jos on jo itse diagnosoinut itsensä, ja etsii lääkäriä joka antaisi saman diagnoosin, ei halua levitellä mitään tietoa aikaisemmista käynneistä. Mutta eikai kukaan näin tyoerä ole?

Vierailija
12/61 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. Ei mulla ole mitään salattavaa, ei ole/ole ollut mt-ongelmia tai sukupuolitauteja. Miksi salailisin fyysisiä sairauksiani?

Vierailija
13/61 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki saavat lukea, ei mitään estoja. Tosin eipä sieltä mitään erikoista löydykään, kun minulla ei ole koskaan mitään jalan rasitusvammaa ihmeellisempää ollut. Mitä ihmeen noloja salattavia asioita teillä kieltäjillä tiedoista löytyneekään? :D N40

Vierailija
14/61 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedot eivät lävähdä suoraan näkösälle vaan tarvittaessa sinua hoitava lääkäri voi käydä katsomasta Kannasta leikkauskertomuksen jos valittamasi vaiva liittyy leikkaukseen

Vierailija
15/61 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kieltänyt mitään. Ravaan niin paljon eri paikoissa että helpompi antaa hoitavien tahojen itse lukea tiedot.

Vierailija
16/61 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellolla ei ole mitään merkitystä, kaikki on terveydenhoitohenkilöstön nähtävissä siitä huolimatta. Mikä minusta on outoa, miksi edes tehdä muka-kieltävää jäsrjestelmää, jos mitään estoja näkymiselle ei ole.

Vierailija
17/61 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä nytkin v...taisi kun olisin kieltänyt, huomasin tärkeän lääkkeeni loppumisen ihan liian myöhään, oikeasti olisin tarvinnut tutulle lääkärille ajan, tiesin hänen olevan lomalla, soitto tk:seen ja kannasta katsoivat minkä lääkkeen uusimisesta oli kyse.

Vierailija
18/61 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kieltänyt kaikki tietojen katselun. Ja siis tuohan ei toimi tässä saman shp:n sisällä, mutta toimii kyllä jos siirrytään eri shp:n alueelle tai jatkossa jos käytetään yksityisiä niin ne eivät näe ristiin tietoja. Myöskään kaupunki ei näe shp:n, yksityisten ym. kirjauksia ja toistenpäin. Kunhan siis kaikki on kielletty.

Vierailija
19/61 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäjät: mitä haluatte salata?

Vierailija
20/61 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen estänyt yksityisten palvelujen näkymisen. Julkisella puolella ei ole mitään merkintää mielenterveysongelmistani (ahdistuneisuus). En häpeä mielenterveysvaivojani, mutta en haluaisi, että julkisella puolella vedetään heti esiin "päässä vikaa -kortti", kun menen valittamaan fyysisiä vaivoja. Tosin minulla on vakuutus, joten käytänkin pääasiassa yksityisiä palveluja.