Mistä hitosta mä sit ostan vaatteeni kun Brexit astuu voimaan ja Asokselta tilaamisesta joutuu maksamaan tullit :(
Kommentit (36)
Eivätköhän firmat siirrä toimintojaan Eurooppaan, ehkä Skotlantiin jos maa eroaa Britanniasta.
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet saanut päähäsi että brexitistä seuraisi mitään tulleja brittituotteille?
En ole ap, mutta olen mäkin ollut ihan siinä luulossa, että EUsta eron jälkeen brittituotteista joutuu maksamaan tullit.
EU ei aio enää lelliä brittejä. Nythän eivät maksaneet edes EU jäsenmaksuja. Tulleista on jo tehty alustavia soppareita brysselissä, viimeistely sitten kun brexit astuu voimaan. Loppuu brittien loisiminen eu:n kustannuksella. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä olet saanut päähäsi että brexitistä seuraisi mitään tulleja brittituotteille?
En ole ap, mutta olen mäkin ollut ihan siinä luulossa, että EUsta eron jälkeen brittituotteista joutuu maksamaan tullit.
On käytännössä varmaa että Britit joko jäävät ETAan tai neuvottelevat sitä vastaavan sopimuksen EUn kanssa.
Vierailija kirjoitti:
EU ei aio enää lelliä brittejä. Nythän eivät maksaneet edes EU jäsenmaksuja. Tulleista on jo tehty alustavia soppareita brysselissä, viimeistely sitten kun brexit astuu voimaan. Loppuu brittien loisiminen eu:n kustannuksella. Sitä saa mitä tilaa.
Brittien loisiminen EUn kustannuksella? Oletko sekaisin? Britit ovat olleet EUn suurimpia nettomaksajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On käytännössä varmaa että Britit joko jäävät ETAan tai neuvottelevat sitä vastaavan sopimuksen EUn kanssa.
Jäävät vain jos hyväksyvät heille asetettavat ehdot. Moni brexitin kannattaja luuli, että voivat vain poimia rusinat pullasta, mutta eipä se menekään ihan niin.
Nettomaksajia? Perustele!
Jäsenmaksuja he eivät ole maksaneet lainkaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ole ap, mutta tottakai niille tulee kovat tullit. Neuvottelut alkavat kohta, mutta englantilaisten pääneuvottelija erosi jo tehtävästään koska hyvän sopimuksen solmiminen on mahdotonta. EU on kuitenkin ennenkaikkea tulliliitto ja joko olet mukana tai ulkona.
No ne Asoksen rätit ovat jotain niin kuraa (ihan omin kätösin koettu), että siirry johonkin eettisempään ja kestävämpään vaatefirmaan...
Vierailija kirjoitti:
Nettomaksajia? Perustele!
Jäsenmaksuja he eivät ole maksaneet lainkaan
No se on yleistietoa että Saksa, Ranska ja Britannia ovat EUn suurimpia nettomaksajia. Asian voi myös tarkistaa googlaamalla.
https://en.wikipedia.org/wiki/Budget_of_the_European_Union#Funding_by_m…
Mutta voit aloittaa vaikka tuosta. Lajittele lista "average net contributions" mukaan.
Tynkä-Britanniaan tullimuurin taakse jää lähinnä ne firmat joiden päämarkkina-alue on Wales tai Englanti, muut firmat lähtevät.
Älä tilaa niin paljoa. Tullien raja on jossai yli sadassa eurossa? ALVin joutuu maksaa yli 22 euron tilauksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkään en ole ap, mutta tottakai niille tulee kovat tullit. Neuvottelut alkavat kohta, mutta englantilaisten pääneuvottelija erosi jo tehtävästään koska hyvän sopimuksen solmiminen on mahdotonta. EU on kuitenkin ennenkaikkea tulliliitto ja joko olet mukana tai ulkona.
Newsflash: Norja, Islanti, Sveitsi ja Liechtenstein eivät ole EUssa mutta kuuluvat Euroopan TalousAlueeseen.
Asoksen varastot on BTW Alankomaassa. Eli tulleja ei edelleenkään tule maksettavaksi. Tullit määräytyy postitusmaan perusteella, EI nettisivun IP:n/serverin/sijainnin perusteella.
Muakin ärsyttää :( Asoksella tosi hyvä valikoima kivoja ja edullisia vaatteita, ei Suomesta saa sellaisia. Tilaan myös paljon meikkejä beautybaysta, kun on niin paljon parempi valikoima kuin Suomessa.
Suomi on kyllä kosmetiikan ja muodin suhteen ihan takapajula, eihän täällä ole edes Sephoraa, vaikka se on jo Tallinnassa ja Tukholmassa.
Yhdistyneet Kunigaskunnat saivat maksualennuksen jo 1980-luvun alussa. Britti-loisijoiden alennus lasketaan monimutkaisen kaavan mukaan ja se on vaikeasti perusteltavissa. Jotkut pellet lankesivat kansanäänestyksessä siihen valheeseen että Britannia olisi nettomaksaja. Erityisesti ne alueet missä äänestettiin eron puolesta saavat aivan sikana EU-tukia, no nyt loppu niiden loisiminen.
Minä ostan lähes kaikki vaatteeni ulkomailla käydessäni. Englannista löytyy paljon kivaa paikan päältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Newsflash: Norja, Islanti, Sveitsi ja Liechtenstein eivät ole EUssa mutta kuuluvat Euroopan TalousAlueeseen.
Kai minä nyt sen tiedän. Niillä oli hyvät neuvotteluasemat, brexitpellet eivät kykene yhtä hyvään neuvottelutulokseen.