Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummat ovat sinusta pahempia: kovat helteet vai kovat pakkaset?

Vierailija
05.01.2017 |

Minusta pakkaset, olen ihan jäässä. Helteistä puolestaan tykkään.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kummatkaan ole minusta pahoja, jos asennoituu oikein. Oikeanlainen vaatetus, ajankäyttö, kiireettömyys, hyvien puolien löytäminen. Molemmat on ihan kamalia, jos on kiire. Ehkä kuitenkin vihaan enemmän hikoilua kuin palelemista.

Pakkasissa minua joskus ärsyttää ihon (reidet) piinallinen kutina, se on ihan helvetillistä. Kovin usein sitä ei onneksi tapahdu. Minulla on huono ääreisverenkierto ja varpaani ovat toisinaan ihan tunnottomat, jos olen ollut huonosti varustautuneena (tiukat sukat, huonot kengät) pitkään pakkasessa. Myös nopea pyöräily pakkasessa on rankkaa, kurkku kärsii kylmän karkeasta ilmasta. Muuten pakkanen ei haittaa. Jos on lämpimät vaatteet, niin ulkoilu on oikeastaan tosi ihanaa.

Rakastan kesää ja trooppisia lämpötiloja, mutta välillä raja tulee vastaan. Inhoan esim. fyysisiä ponnistuksia (esim. kiipeily mäkiä/vuorenrinnettä ylös) kovassa kiireessä tuskallisessa helteessä painavan rinkan kanssa. Kun ponnistus on vihdoin ohi, kasvoni iho menee ihan punaiseksi ja pysyy sellaisena pitkään. Se nolottaa. En kuitenkaan ole huonokuntoinen. Saan kovasta hikoilusta myös herkästi pieniä näppylöitä selkääni ja rintakehääni. Sen jälkeen on inhaa mennä rannalle näppyläisenä. Mutta tykkään kyllä helteistä. Yleensä kannan reissuilla mukanani käsituuletinta :D

Vierailija
22/91 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni helteet pahimpia terveyden kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta pakkaset, olen ihan jäässä. Helteistä puolestaan tykkään.

Turvapaikanhakijat on perseestä. 

Vierailija
24/91 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteet pahempia, aivan ehdottomasti. Hellettä ei pääse pakoon eikä helteeltä voi suojautua mitenkään. Päätä särkee, oksettaa, ei pysty nukkumaan... aargh, tulee huono olo, kun ajattelenkin.

Pakkasella kyllä pärjää, tarpeeksi vain vaatetta päälle. Helteellä ei auta vaikka riisuu kaikki vaatteet. Kun yhä on kurja olla, mitä sitten riisua?

Vierailija
25/91 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen läski, joten helteet on pahempia. heinäkuu on varsin ikävä kuukausi. kesäkuu on vielä ihan mukava, kun lämpötilat on maltillisia. elokuussa helpottaa jo.

Vierailija
26/91 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat helteet on pahempia. Silloin meinaa lähteä taju ja sisälläkin on tuskaista olla. Pakkasilla voin pukea vain enemmän ja sisällä on hyvä olla.

Vierailija
27/91 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaset. Pysytään helteellä hengissä vaikka sähkö katkeaisikin.

Vierailija
28/91 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kummatkaan ole minusta pahoja, jos asennoituu oikein. Oikeanlainen vaatetus, ajankäyttö, kiireettömyys, hyvien puolien löytäminen. Molemmat on ihan kamalia, jos on kiire. Ehkä kuitenkin vihaan enemmän hikoilua kuin palelemista.

Pakkasissa minua joskus ärsyttää ihon (reidet) piinallinen kutina, se on ihan helvetillistä. Kovin usein sitä ei onneksi tapahdu. Minulla on huono ääreisverenkierto ja varpaani ovat toisinaan ihan tunnottomat, jos olen ollut huonosti varustautuneena (tiukat sukat, huonot kengät) pitkään pakkasessa. Myös nopea pyöräily pakkasessa on rankkaa, kurkku kärsii kylmän karkeasta ilmasta. Muuten pakkanen ei haittaa. Jos on lämpimät vaatteet, niin ulkoilu on oikeastaan tosi ihanaa.

Rakastan kesää ja trooppisia lämpötiloja, mutta välillä raja tulee vastaan. Inhoan esim. fyysisiä ponnistuksia (esim. kiipeily mäkiä/vuorenrinnettä ylös) kovassa kiireessä tuskallisessa helteessä painavan rinkan kanssa. Kun ponnistus on vihdoin ohi, kasvoni iho menee ihan punaiseksi ja pysyy sellaisena pitkään. Se nolottaa. En kuitenkaan ole huonokuntoinen. Saan kovasta hikoilusta myös herkästi pieniä näppylöitä selkääni ja rintakehääni. Sen jälkeen on inhaa mennä rannalle näppyläisenä. Mutta tykkään kyllä helteistä. Yleensä kannan reissuilla mukanani käsituuletinta :D

Onkohan sulla kylmäurtikaria? Mullakin on se, mutta myös kuumaurtikaria ja joku fyysisestä rasituksesta ja hikoilusta tulevat urtikariat myös. Nuo kutinat on kyllä ihan saat*nasta. En tiedä, miten niistä pääsisi kokonaan eroon?

Vierailija
29/91 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteitä on melko vähän näillä leveysasteilla, tuurilla muutama päivä vuodessa. Pakkanen taas maksaa minulle, pahimmillaan satoja euroja kuukaudessa, ja noita kuukausia on monta. Joo, ei tarvitse miettiä muulta kantilta.

Vierailija
30/91 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaspäivät on mukavia. Töiden jälkeen voi hyvällä omatunnolla vain lööbailla sisätiloissa, juoden kuumia juomia, lämmittää saunaa, lukien kirjaa tai katsoen leffoja. Minnekään ei ole kiire. Menot voi siirtää lauhemmille päiville. Ulkona käydessä ei tarvitsee välittää miltä näyttää - kaikki on pukeutuneet Michelinmaneiksi. Ihanan lämpöistä kävellä, kun on kunnon talvivaatteet. Koirakaan ei tykkää ulkoilla pakkasessa, joten lenkit on leppoisan lyhyitä.

Helteellä otan rennosti. Mahdollisimmat hengittävät ja vilpoisat vaatteet, ei aikatauluja. Varjossa on mukava köllötellä. Painostavalla helteellä on myös hyvä mahdollisuus kokea ukonilma. Rakastan ukkosia! Niin kaunista, jylhää ja rauhoittavaa. Helteellä välttelen julkisia kulkuneuvoja, pitkiä automatkoja ja ihmispaljoutta. Syön kevyttä ja raikasta. Parasta aikaa on hellepäivien illat ja yöt, jolloin ilma on edelleen lumoavan lämmintä ja siinä hetkessä jotain suurta taikaa. Kuin ulkomailla olisi.

Vierailija
31/91 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkanen on ihan perseestä. Varsinkin lasten kanssa kesällä on niiin paljon helpompaa, eikä oo koskaan kovatkaan helteet olemista haitannut. Oispa jo kesä. Tykkään lämpimästä ja kuumasta.

Vierailija
32/91 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat helteet on pahempia, koska niitä ei pääse karkuun. Pakkasilla on kuitenkin edes sisällä lämmintä, helteellä on kuuma joka paikassa.

Vierailija
33/91 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat helteet, varsinkin kun pitää olla töissä. Kovissa pakkasissa ärsyttää eniten auton kanssa säätäminen.

Vierailija
34/91 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteet ovat saatanasta!! Suomessa ei tarvitse olla yhtään hellepäivää kesässä, sopiva lämpö on 18-21.

Vierailija
35/91 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaset on pahempia näillä leveysasteilla koska ne ovat oikeasti vaarallisempia. 

Vierailija
36/91 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakkaset on kauheita, helteet ihania. Ymmärtäähän sen jo siitä, että luonnossa perusterve ihminen kuolee kylmyyteen, ei helteeseen.

Tän oli pakko olla vitsi.

Vierailija
37/91 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa itse aiheeseen, mistä näitä alapeukkuja satelee? :D miten sellaista voi alapeukuttaa, että joku kertoo helteen tai pakkasen olevan itselleen henk.koht. huonompi vaihtoehto?

Vierailija
38/91 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään enemmän pakkasista. Helteet kurjia. Kasvimaalle saa olla jatkuvasti kantamassa vettä ja eläimet läkähtyy. Helpompi pitää lämpimänä pakkasilla kuin viilentää helteillä.

Vierailija
39/91 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kairossa menin kauppaan kävellen ja tulin taxilla. Oon ollut useampaan otteeseen kuten Israelissakin. Ne Kairon helteet oli jotain kauheeta.

Vierailija
40/91 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteet. Mulla ei ole vieläkään makkarissa patteria päällä, just hyvä nukkua nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme