Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko vanhemman huolehtia 17 vuotiaan aamupalasta ym?

Vierailija
05.01.2017 |

Miehen kanssa erimielisyyyttä asiasta.

Tyttö 17 v ei tee itselleen juuri koskaan ruokaa. Lähtee ilman aamupalaa kouluun (ellei ole tehty valmiiksi) eikä tee itse iltapalaa eikä kyllä ruokaakaan. On vaikka päivän syömättä.

Nyt lomalla kun mies ja tytär ovat keskenään kotona ja minä töissä, niin olen näreissäni siitä että mies antaa tytön nukkua niin pitkään kuin tyttö haluaa (kahteen kolmeen) ja päästää ilman aamupalaa lähtemään kavereiden kanssa menoihinsa ;) Mies vaan sanoo että hän olettaa että tyttö itse osaa tehdä aamupalansa.

Eli mitäs mieltä tästä. Mies vastuuton törppö vai minä ylläpitämässä teinin avuttomuutta?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä ylläpitämässä avuttomuutta. Vanhemman homma on katsoa, että kaapista löytyy aamu- ja iltapala tarpeet, kouluikäisen hommaa on niistä itselleen syötävä laittaa. (Paitsi, jos pöytään istuu kaikki yhdessä, sitten laitetaan porukalla.)

Vierailija
2/8 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä katso enää edes 12-vuotiaan aamupalan perään. Kyllä 17-vuotias tietää milloin hänellä on nälkä ja jos haluaa olla syömättä, niin itsehän nälästä kärsii.

Toki sitten on ihan eri asia, jos tyttö on anorektinen ja muutenkin pitäisi huolehtia, että hän syö. Mutta siis ihan tavalliset terveet nuoret kyllä pärjäävät ja jos ei pärjää, niin "Siperia opettaa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekaluokkalainenkin osaa tehdä aamupalaa....

Vierailija
4/8 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret on niin outoja. Itse en viitsinyt teininäkään syömättä olla mutta joku voi kapinoidakseen tehdä senkin, joten älä puutu syömiseen.

Vierailija
5/8 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu.

Meillä lomailevat 12-vuotias ja 14-vuotias ja juurikin tuolla laittelevat itselleen ruokaa.

Sen sijaan en kyllä antaisi lähteä ilman aamiaista yhtään minnekään enkä nukkua kolmeen iltapäivällä.

Vierailija
6/8 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä tämän "vastuuttoman törpön kanssa", 17-vuotiaan, siis lähes TÄYSI-IKÄISEN pitäisi todellakin osata tehdä itse ruokaa, aamupalasta puhumattakaan. Jos ei huvita niin sietääkin olla ilman ruokaa. Jos siis joku törppö on niin aloittaja. Ellei sitten provo.

Vierailija
7/8 |
05.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI kuulu. Vanhemman olisi  kyllä pitänyt opettaa lapsi omatoimisemmaksi jo aiemmin.

Vierailija
8/8 |
06.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tyttö osallistu ruuanlaittoon? Kyllä tuossa vaiheessa pitäisi osata laittaa ruokaa jo ihan itsenäisestikin. Nyt on korkea aika ryhtyä opettamaan näitä elämän perustaitoja, jos olette tämän osan kasvatuksesta laiminlyöneet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä