Onko ketään, jolla ei ole korvareikiä? miksi?
?
Itselläni on, mutta olen viimeksi käyttänyt korviksia 90-luvun alkupuolella.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole koskaan ollut.
Ei vaan ole ollut intoa, halua tai tarvetta. En ole osannut analysoida syitä enkä ole kokenut vaille jäämisen tunnetta tai puutetta korvalehtien reiättömyyden takia tms.
N55
Mulla myös näin.
N50
Lapsuudenkodissa oli sääntönä, että riparin käytyään saa laittaa rei´ät, jos silloin vielä haluaa. SIsko laittoi, jossain vaiheessa sillä oli useampikin reikä. Minä en koskaan korviani rei´ittänyt.
Lapsuudessa samassa talossa asui kaverin perhe, joka totesi, että jos Jumala olisi tarkoittanut ihmisten käyttävän korvarenkaita, hän olisi luonut korvalehtiin rei´ät valmiiksi.
Oma poika halusi tatuoinnin seiskaluokalla. Emme toki luvanneet. Joskus vuosia jälkeenpäin tuo tuli puheeksi, eikä poika edes muistanut tatuointia kinunneensa, mutta oli erittäin tyytyväinen, ettemme anntaneet. Kun hän muutti 19-vuotiaana yhteen tyttöystävänsä kanssa, otti hän nenäkorun, tähän varmaan osatekijänä se, että myös tyttöystävällä lävistyksiä kasvoissa.
Vierailija kirjoitti:
Mites peräreikä? Onko kaikilla?
Ei välttämättä ole syntyessään kaikilla. On ensimmäisiä asioita, jotka tarkistetaan välittömästi syntymän jälkeen. Jos ei ole, tulee kiirus leikkauspöydälle.
Joo ei ole. Nuorena äiti ei tykännyt ajatuksesta. Aikuisena en sitten enää viitsinyt.
Korvakorut ei oikein edes sopisi minulle.
Kaulakoruista tykkään ja rannekoruista. Tosin niissäkin hyvin pelkistetyistä.
En voinut käyttää. Korvalehdet alkoi punoittaa, kuumottaa, turvota ja kutista. Kokeiltu läpi hopea, kulta ja akryyli. Muita ei ollut silloin saatavilla lapsuuteni takapajulasta ja netistä tilaileminen ei silloin ollut niin yleistä, että siihen olisi äiti suostunut. Annoin mennä umpeen, kun korvisten käyttö oli aina niin kivuliasta ja epämukavaa. Kohta 15 vuotta ilman korviksia ja reiät täysin ummessa.
Multa puuttuu se ihan oikea korvareikä, eli toista korvakäytävää ei ole ollenkaan. Syy muodostumattomuuteen tuntematon.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole, en halua, koska korvalehteni on niin rumat.
Minulla ei ole, koska korvalehteni ovat kauniit. En halua pilata niitä ne rei'illä.
Minulla ei ole, olen nyt 43 v. nainen. Nuorena ei kiinnostanut, en jotenkin edes ajatellut koko asiaa, vaikka kaverit ottivat korvakoruja.
Oma tytär halusi korvikset 13-vuotiaana, käytiin laitattamassa. Sain itse samana vuonna perheeltä lahjakortin kosmetologiliikkeeseen korviksia varten (vähän vitsinä) mutta ei tehnyt mieli ottaa, käytin lahjakortin kasvohoitoon.
Olen ihan nätti ja itsestäni huolehtiva nainen, mutta korvareiät ei jotenkin ole mun juttu. Olen saanut korviksia lahjaksikin vuosien varrella, nyt olen antanut ne tyttärelle.
Nuorena en saanut ja aikuisena en enää halunnut.
N53
Inhottaa tehdä reikiä kehoon, enkä juurikaan käytä koruja, joten ei ole tuntunut järkevältä ottaa niitä. Mun tuurilla ne korvikset varmaan vaan takertuis johonkin ja repis korvanlehden rikki. Lisäksi oon nikkeliallerginen ja mulla on herkkä atooppinen iho, joten en voi käyttää läheskään kaikkia koruja. Yks rannerengas esim on ruostumatonta terästä ja sitäkään ei voi kauaa pitää, ennenkuin iho ärtyy. Joten en tiiä, voisinko edes pitää korviksia.
Mielestäni naisen ehjät (= rei'ittämättömät) korvalehdet on seksikkäät.
t. mies
Otin nuorena tyttönä ja eipä noilla mitään tee. Sitapaitsi aina tulee patti korvan taakse jos pitää korviksia, hopeisiakin. MIstä johtuu??
Jos nyt puhutaan korvakorulle erikseen tehdystä reiästä niin minulla pitäisi olla joku syy siihen että ne reäit tarvitsisin. En keksi yhtäkään joten niitä ei ole kuten ei myöskään mitään muitakaan lävistyksiä. Käytän kyllä joskus koruja mutta en sentään ala reikiä niitä varten tekemään.
Miksi sinulla ap ei ole nännilävistyksiä?