Pahanhajuiset korvareiät :(
Mistä johtuu, että korvareikiä ympäröivät iho on kuivaa ja hilseilee irti? Sormella kun rapsuttaa sitä ihoa pois niin huomaa pahan hajun :( Korvakorut alkavat usein myös haista pahalta. Pesen kyllä korviani ihan normaalisti enkä ole mitenkään likainen :D
Kommentit (18)
Sama ongelma, korvien lävistysreiät erittävät jotain paskaa joka haisee aivan hirveälle vaikka kuin pesee. Johtuu kai jostain kehon ph:sta koska kaikilla ei haise, tai näin luin joskus. Olen yrittänyt selvittää miten hajun saisi loppumaan muttei mikään ole auttanut. Olen jopa kokeillut dödöä...
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma, korvien lävistysreiät erittävät jotain paskaa joka haisee aivan hirveälle vaikka kuin pesee. Johtuu kai jostain kehon ph:sta koska kaikilla ei haise, tai näin luin joskus. Olen yrittänyt selvittää miten hajun saisi loppumaan muttei mikään ole auttanut. Olen jopa kokeillut dödöä...
Oletko kokeillut Lactolinea ja pyyhkimistä laimennetulla omenaviinietikalla?
Minä otin joka ilta pois korvakorut ja desinfioin ne osat, jotka koskevat korvareikään. Desinfioin myös korvalehteni, koska haju oli mätä ja kaamea.
Luovuin lopulta kokonaan korvakoruista.
Vierailija kirjoitti:
Hiiva. Normaalisti siihen kyllä auttaa saippua.
Luulin että hiiva voi tulla vain alapäähän...
Mulla käy noin, jos käytän rihkamakoruja. Pääasiassa nykyään sitten hopeakorvikset käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut Lactolinea ja pyyhkimistä laimennetulla omenaviinietikalla?
En, auttaako se sitten?
Itselläni korvareiät tulehtuivat, joten luovuin korvisten käytöstä jo parikymmentä vuotta sitten. Umpeutuneiden reikien kohtaan tulee vieläkin joskus outoja patteja. Jos reiän kohtaa puristaa silloin, sieltä tulee ulos mustapään näköinen juttu, joka haisee kamalalle. Epäilen sen olevan ihotalia, kuollutta ihosolukkoa tms. On todella hassua, että tuota möhnää kertyy rei'itettyyn kohtaan vieläkin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla käy noin, jos käytän rihkamakoruja. Pääasiassa nykyään sitten hopeakorvikset käytössä.
Hopea toimii tosiaan desinfiointiaineena.
Tapit eivät välttämättä ole aina hopeisissakaan hopeaa.
Sama juttu. Ei käy edes kultaiset, kun alkaa suorastaan vuotaa nestettä ja haju on kuin mätänisivät. Korvalehden sisälle tulee pienet ja erittäin kipeät patit. Ne korvisten taustanapitkin on aivan mustuneet. Nikkeliallergiakin mulla on. Koko maha auki, jos farkun nappi on metallinen.
Hiiva? No enpä olisi uskonut. Alapäässä ei ole koskaan ollut, niin tuntuu kyllä hassulta. Av sivistää.
Apteekista desinfiointiainetta (maksaa jotain 3 euroo riittoisa purkki)
hopeiset korvakorut upotetaan desinfiointiaineeseen, pyyhkäistään sitten myös korvanlehtiä huolellisesti desinfiointiaineella ja asetetaan desinfioidut korvakorut reikiin. Toistetaan kerran viikossa tai vähintään kerran kk. Ei haise, ei mätäne.
Vierailija kirjoitti:
Sama juttu. Ei käy edes kultaiset, kun alkaa suorastaan vuotaa nestettä ja haju on kuin mätänisivät. Korvalehden sisälle tulee pienet ja erittäin kipeät patit. Ne korvisten taustanapitkin on aivan mustuneet. Nikkeliallergiakin mulla on. Koko maha auki, jos farkun nappi on metallinen.
Hiiva? No enpä olisi uskonut. Alapäässä ei ole koskaan ollut, niin tuntuu kyllä hassulta. Av sivistää.
Ohiksena tuohon nappiin, että kynsilakkaa pinnalle.
Jatkuva desinfiointi kuivattaa ihoa, joten harkitusti sitäkin
Ei muuten lähde desinfiointi aineellakaan ehkä päiväksi vain. Itselläni on kymmenen lävistysreikää, joten en jaksanut puhdistaa aina kaikkia kun haju vaan ei lähtenyt. Lopulta otin kaikki pois, ei mitään apua. Nyt ensimmäisissä korut ja sama haju. Mikään reikä ei ole mennyt edes umpeen vaikka korutta ollut jo pari vuotta. Kirurgin teräs ainut koru aines joka ei minulla tummu käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena tuohon nappiin, että kynsilakkaa pinnalle.
Ok, kiitti :) Mä olen ommellut kankaanpalasen, mutta ohuen kankaan läpi alkaa kuumottaa.
Se on normaalia lävistysten ja korvisten kans mutta jos se on punanen ha kipee siitä alueelta voi johtua siitä jos on nikkeli allergia ja käyttää nikkeli korviksia tai sitten että siinä reijän vieressä tai reiässä on haava!
Vanha ketju, mutta mulla haisee kanssa, vaikka en edes pidä korviksia enää kuin vain silloin tällöin. Juuri pidin päivän ja taas se haju "pöllähti". Laitoin Daktacort-voidetta ja nyt reiät kuumottaa. Olen aiemminkin laittanut kuureittain sitä voidetta ja haju lähtee pois joksikin aikaa. Eli mulla ainakin on kyse hiivasta, koska Daktacort auttaa. Outoa kyllä. Reiät mula on ollut 43 vuotta eli ihan lapsesta asti.
Hiiva. Normaalisti siihen kyllä auttaa saippua.